Egy új nő a családban: LAURA 1,4 MPI
Szöveges ítélet
A vásárlás időpontja:2006 március.
Miért Dacia? Nincsenek előítéleteim. Az öreg 21 éves 1310 TX-et elhasználtuk.
Kell egy kocsi. 185-cm fölötti magasságomnál fogva pici skatulyában nem gondolkozhattam, kell a méret. Milliomos vállalkozó vagy annak „igényes” gyermeke nem vagyok, így az ár is nagyon fontos. Néztünk ujjat, használtat.
Alapvető elvárásaim tehát: tágas belső+nagy csomagtér+alacsony ár=DACIA LOGAN
1,6mft-ért 35000km-rel vettem egy 1,5 éves Laurate felszereltségű „használt” autót.
15000 km-t mentem vele azóta különösebb probléma nélkül.
Design? „ízlések és pofonok” meg „pap és papné” kérdése. Nekem tetszik. Ez a felszereltség (nézd meg a honlapot)ennyiért feledtet minden ilyen sznob "csak egy román dácsia" megnyilvánulást.
Belül sok műanyag? Miből legyen ennyi pénzért? Bőrből? A műszerfalat törölgetni szoktam és nem kopogtatni.
A fűtése nagyon jó, bár a lábhoz adhatna egy kicsit több meleget.Megcuccolva 5 emberrel kényelmesen 6 literes átlaggal a világ végére lazán el lehet jutni.
40 év felett az ember már nem forgatja túl a kerekeket, és nem hajt úgy, mint egy–magát jó sofőrnek tartó- vagány. (voltam én is ilyen). Ez az autó arra nem való.
100 körüli spórolós utazásra gyártották, de ha kell 150-160-at is tud, itt már üvölt egy cseppet.
Alacsony fordulaton is használható de akkor tényleg olyan, mint egy lajhár. 3000 körül már lehet vele mit kezdeni.
A fékek tökéletesen látják el a feladatukat, igaz ebben az autóban még nincs ABS (szerintem vezetési stílus kérdése hogy mennyire van rá szükség).
Úttartása kiváló, szinte felboríthatatlan a 15”-os kerekeken.
Az eredeti Román gumik viszont csapnivalóak. Most a téli Barrumokkal tuti.
A legbosszantóbb egyelőre hogy nedves úton feltűnően össze tudja magát mocskolni.
A csomagtartó alját már megbarkácsoltam, mert az a posztódarab a pótkerék fölött elég gagyi volt.
Az ülés gerinctámasza talán a 100 kg feletti súlyomnak köszönhetően megadta magát, most viszem majd szervizbe, gariba megjavítják. A szervízköltsége egyébként 30000 km-es olajcsere periódusoknak köszönhetően nem túl nyomasztó.Sőt!
Aki családi autót akar normális közlekedésre, és nem az autó homlokemblémája, hanem a pénztárcája a fontos, nyugodtan vegyen DACIA LOGAN-t! Nekem bejött!
2008 novemberét írjuk. A véleményem változatlan. Túl a 80000 kilóméteren, az autó még mindíg tökéletesen látja el feladatát. A fogyasztása emelkedett egy keveset, most 6,7 l/100 a fedkomp szerint.
Ami probléma, hogy itthon nincs becsülete ennek a márkának, ezért van ilyen kevés belőle az utakon. Szerintem kategóriájában kifogástalan.
2008 11.27. Az autó 4 éves, ma volt müszakin. 81000 km után egy jobb oldali kormánygömbfej csere, és semmi más.
2011 január.
115000 km elmúlt 6 éves. 90000-nél átesett a vezérmüszíj, és a hozzá tartozó alkatrészek ajánlott cseréjén.(vízpumpa, hosszborbás szíj feszítőgörgő olaj, szűrő stb.) cirka 56000 ft Szerintem nem sok. Műszakin semmi gond, még mindíg jó, megy mint a rabló. A következő kiadásom a gumik lesznek, mert mostanra fogytak el az első garnitúrák.
Hibalista
- Vezetőülés gerinctámasz. Garanciális javítás
Ide hordtam szervizbe
Szexárd Nyitrai autóház
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | DACIA 1300TX | Következő autója? | Hol van az még! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
