Ha kell teherautó, ha kell családi ....
Szöveges ítélet
Meglep, hogy a többi népítéletes Picasso-tulajdonos, mennyire felületesen, zsigerből, érzelmi hozzáállással jellemzi az autóját. Megragadnak a küllemnél, esetleg a teljhesítményt díjazzák vagy ítélik el, pedig: az autó mindenekelőtt BERUHÁZÁS, igaz, a világon a legrosszabb fajta beruházás, de épp ezért nagyon észnél kell lenni. Mikor megvesszük, arra is kell gondolni, hogy valamikor el kell adni! Ehhez hozzátartozik:
(1) 30 éve vezetek (alulról, fán lekopogva!) baleset nélkül (kb 1.8m km!), (2) és a mostani autóm a 18. (!), igaz ebből volt 4 LADA is.... (de volt BMW, FIAT, VW, OPEL, és több japán köztük.Fontos: MINDEN autómat O km-re vettem!).Tehát nem vagyok kezdő, sem mint vezető, sem mint autótulajdonos.
A Picassoba egy igen megbízható japán sedanból szálltam át, de volt már több, hasonló busz-limuzinom is, azaz többszörösen van mihez hasonlítanom. A lényegre térve: a Picasso nem különösebben JÓ autó. Nem igazán megbízható, az átlagos autóknál többet kellett szervízbe hordanom (ez alól csak a BMW 325 IXL volt kivétel). Viszont: a méreteihez képest viszonylag keveset (finoman 7.5, hajtósan 8.5) fogyasztott (összehasonlításul: 1.6 VW Golf: finoman 9, hajtósan 11.5, BMW 325 IXL hajtósan 18 - 24 [!!!], finoman 14 -15); a belső tér és a csomagtartó kihasználhatósága viszont bárkit lever a hasonló kategóriában. Az első két ülés kényelme az összes eddigi autómnál jobb volt; és ugyan a műszerfala olyan, mintha 1 négyéves gyerek tervezte volna, de a digitális kijelzője - ha megszokja az ember -, szenzációs! Ha megfigyeljük: sokkal inkább abba a látószögbe esik, amelyet vezetés közben figyelünk (azaz nem kell külön "levinnünk" a tekintetünket, ahhoz, hogy rátekintsünk, ellentétben a kormány mögött elhelyezett műszerfalakkal. A külleme megjelenése idején nagyon ötletes, sőt kifejezetten sokkolóan újszerű volt, mára persze már látjuk jónéhány hibáját: az összetartó oszlopívek ötlete szellemes, de végülis nem talált követőkre, és azóta szinte minden gyár előrukkolt valami hasonló jószággal, tehát nem hat olyan újszerűnek.
Szinte egyetlen népítéletes sem beszél a legfontosabb tényezőről: az ÁRÁRÓL. Pedig, akár hétvégi hobbira, akár városi száguldozásra használjuk, egy idő után el kell adni, és nem mindegy mennyiből veszítjük el azt a 40-60-80%-ot..... Persze, ha valakinek nem számít, az más, az ne vegyen Picassót, de ha igen: minden szóbajöhető vetélytársánál - azonos felszereltség mellett - 1.5 - 3m ft-tal olcsóbb (Zafira, Golf+, Ford C-Max, Toyota Corolla Verso). És azoknál nagyobbat bukik az ember, mikor eladja...Tudjátok mit? Ennyiért inkább évente 3X elmegyek valahova nyaralni,utazni, vagy bármi más, jobban megtérülő beruházásba fektetem a pénzem.... PL.: Egy ideig teherautó helyett használtam (a hátsó ülései nemcsak buknak, kivehetőek is). Így is megállta a helyét. Ja, és még valami: 4 unokám van, bizony kellett egy nagy autó...Hát, kb ennyi.
Hibalista
- 1. Javíthatatlanul, első oillanattól fogva: tartós hosszú használatnál, meleg motornál a kormány balra fordítása után leállt a motor
Ide hordtam szervizbe
Pásztor szakszervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Mitsubishi Carisma | Következő autója? | Picasso 1.6 HDi, Exclusive |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |
