A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 1.6 HDI 90LE 

Az ítélet értékelése
3,5(8 db)

Bernáthegyi 2007-2017 185000 km együtt

Szöveges ítélet

ÉRTÉKVESZTÉS: 3.9-ért vettem 2007.07. hónapban, most jó ha ér 1 millióot. Na inkább javíttatom.

IZZÓCSERE - horror. Kellékek: Kis méretű kéz, hátrafelé is hajló ujjakkal, az ujjbegyeken beépített látószervvel és lámpával... Bár mára már annyira belejöttem, hogy az IKEA mélygarázsában 3 perc alatt kicseréltem, vakon.
Annak a marha mérnöknek, aki megtervezte büntetésből ilyenekben kellene naphosszat izzókat cserélgetni.

SZERETEM:
- nagyon jó fogyasztás, dinamikus motor. (2014-es horvát út, végig 140, légkondi, 3 gyerek, tonna csomag autópálya: 6.8)
- kényelem, nagy csomagtartó, megbízhatóság.
- kutya, 3 gyerek, három bicikli... mindent elnyel.

NEM SZERETEM:
- zörgő elég vacak műanyagok (utastérben, de pl. a motortérben is a levegőt beszívó műanyag csövek... jaj)
- A kilométeróra standard 2 km/h-val többet mutat minden sebességnél (GPS-sel mérve)
- A fedélzeti computer fogyasztásmérője nem ér semmit. Általában 5 liter körüli fogyasztást jelez, de minden tankolást irok, a valóság 5.5-6 liter körüli. Tehát kb 0.5-1 literrel téved. Ettől függetlenül a most már 150000 km alatt végig írt fogyasztás 6 alatt maradt, ami nagyon jó.

Hibalista

- 2008 - 32000km - Bal hátsó lámpa kompletten már kétszer majdnem kiesett (ki volt billenve és úgy állt) - visszapattintottam, gyömöszöltem, mondták a szervizben mással is előfordult. Legközelebb jön a pillanatragasztó. (megjegyzés: amióta visszagyömöszöltem (tehát 4 éve) áll meg sem mozdul. - - 2009 -40000km Eltörtem a kartervédő műanyag lapot. Gyári új: 49000 Ft. Serif-acél: 32000 Ft, ráadásul nem is volt jó. Szugló utcai szakbolt 12000 Ft - Az olajteknő tömitése nagyon enyhén szivárog - másoknál is hallottam: típushiba. Garanciálisan megjavították. - - 2010 eleje - 52000km - - 50 000 felett is nagyon jól teljesít, jól fogyaszt (stabilan 5.5-6.0 között) megbízható. Olajat szinte alig fogyaszt (max 1 dl/1000 km) - - Egy hülye és sunyi mosós letörte az antennát (de nem szólt), aztán nagy sunyin csak úgy visszarakta. JÓ HÍR: GYÁRI ANTENNA 2000 FORINT VOLT. - - a vezető-oldali és utasülés hátulján is elvált a zseb a kárpittól (a varrás nagyon gagyi, szövetet varrtak műanyaghoz! - - 2011 tavasz - 73000. Első fényszórókban izzót cserélni rémálom, de mára elég jól megtanultam vakon, visszahajtott kézzel. - 3 gyerekülés (12-36 kg) simán befér. - - - 81000. Kuplungcsere 175000 Ft. Gondolom benne van az is, hogy minden reggel csúsztatva állok ki a garázsból (a ház alatt van, nagyon meredek). De persze lehet, h. a citroenben ennyivel vacakabb a kuplung. OK. Dehát 1.5M-val volt olcsóbb a Zafiránál, és ezen kívül eddig semmi baja nem volt. - - - 82000. Műszaki vizsga előtt egyedül a fékeket kellett rendbe tenni, két féktárcsa, fékbetétek, hátsó dob takarítás. - - - 100 000 digitális műszerfalon izzócsere - meglepően egyszerű és olcsó, házilag is bele lehet vágni. Olajcsere - nem fogyasztott olajat 20 000 km alatt! vezérműszíj csere - csak a biztonság kedvéért. - - - 120 000 EGR szelep csere. 80.000. Két első stabilizátor 25.000 barátilag - - - 120 000 hátsó torziós futómű javítása (perselyezése). Azóta 1-2 havonta zsíroztatni kell. Típushiba - - - 125 000 4 új téli gumi (egy szett gumi 60-70 ezret bír rajta most már látom) - - -135000 műszerfal-izzó csere. A szerelőm sokat emlegette a tervezők nőnemű felmenőit. Igazi citroenes, túlkomplikált, szinte alig cserélhető... - - - 140000 4 új Hankook nyári gumi. Munkadíjjal 70.000 - - - 150000 4 izzítógyertya cseréje (ez eddig nagyon egyszerűen hangzik). Amik a motor mögött tűzfal felé néznek... és amik olyan vékonyak mint egy ropi... és naná, hogy nem jött ki, inkább beletört a hengerfejbe (szerelő nem tudta kiszedni). Ebből lett: vezérlés csere, hengerfej síkoltatás, új izzítógyertya beszerelés munkadíjjal: 350.000 - - 150000 baloldali lengőkar csere. Amilyen utak errefelé vannak, csoda, hogy eddig bírta. - - 185000, 2017.07. A történet vége. Bizony 10 év és 185.000 km. megtette hatását. Az ülések elől már mállanak. A műanyag alkatrészek belül kopnak, leesnek, zörögnek. A kormányműből folyik a szervóolaj, a váltóból a váltóolaj. A küszöb elkezdett rohadni. Így aztán 10 év után eladtam. Szerintem, ha az új tulaj rákölt kb félmilliót, sok évig lesz még jó családi autója. A motor ugyanis hibátlan, erős, olajat nem fogyaszt, a kocsi úttartása, fékei jók, fogyasztása remek. - Alapjában nagyon meg voltam vele elégedve. Nem kíméltük, használtuk, számomra az autó nem dédelgetni való öleb, hanem közlekedési eszköz. Most, hogy a gyerekeink kamaszkorba értek, vettünk egy nagyobb, tágasabb autót (Ford Tourneo Grand Connect), amiben valóban 7 ülés van, szóval ott folytatom a sztorit.

Ide hordtam szervizbe

Citroen Truka. Korrekt, olajcserénél OK volt, hogy én viszem a szűrőket, olajat.Futómű és gumi ügyekben: Nagykáta - Kozári Zoli, mindenkinek ajánlom

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Általános szerelés: Kodó Józsi Tóalmás. Ügyes, nem drága.Autóvillanyász: Őszi Viktor, Tóalmás. Precíz.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 185000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Nissan Maxima 3.5 GLE Következő autója? Tourneo Grand Connect 1.6 TDCI
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)