A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 1.6 16v comfort 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Köszi FFF-esek, ezért van olcsón jó autóm :-)

Szöveges ítélet

Egészségügyi okokból és a mobilitás növelése végett kellett az öreg R19-es helyett, ami tűri a várost és megbízhatóan visz el hosszabb utakra is. Kerestük a nagy helyet, de elég szűk volt a keret, és nem akartunk nagyon régi kocsit sem. Főleg Renault vonalon mozogtunk, aztán a párom felvetette, hogy akár picassot is nézhetnénk, de az még a keret felett volt kicsit...abban a pillanatban bejött egy váratlan munkahelyi pénzjutalom, amivel már pont a ráncfelvarrottak között tudtunk válogatni. A gázolajosokat párom egyből kiszanálta a beltéri szaguk (!) miatt, egy 90 lovast indíttatunk csak be a neten kiszemelt 9-ből. A Fehér úton voltunk épp szombaton zárás előtt kb. 15 perccel - gyorsan szaladjunk át a másik oldalra. Egy olyan cégbe szaladtunk, aki csak japánokat árult, meg picassokat. és ott....10 perc múlva meg volt beszélve, hogy hétfőn jön egy átvizsgáló cég, vihetik próbaútra. Minden korrektül zajlott, 11 éves autó, francia belpiacos - ez egyébként meglátszik abban, hogy milyen rend volt a motortérben - kis alku után kerek 1 mega forintért (1 millió 24 ezer, számtechben kevésbé jártasok részére) friss aksi, friss gumi, friss motorolaj, és egyéb folyadékok kíséretében került hozzám. Azóta imádom, az akváriumérzetet, a hatalmas teret, ha pörgetem akkor megy, az egyszerű, de nagyon kényelmes "hokedliket"...a forma egyáltalán nem tűnik elavultnak így 15 év távlatából, a klasszik gyári alufelnikkel akad majd némi gondom, ha centríroztatni kell, most lesz először, 40 hónap alatt, ahogy az első futóműállítást is most kell majd megejteni, pedig 75 százalékban Budapesten használom, az előzetes tervekhez képest kicsit nagyobb arányban. Ezért a 8,6-os átlagfogyasztás, országúton 100-zal 6-6,3 között eszik terheléstől függően, téli bpesti csúcsforgalmi dugózásokban legurul a 10-11 is. Klímához 3 év alatt nem kellett nyúlni, télen másodpercek alatt lefújja a párát.
Mindig pöcc-röff indult, egy alkalmat leszámítva, amikor egy órás út után leállítva melegen húsz percig nem volt hajlandó. aztán beindult és feldobta a hibakódot, ami egy önindító-cserébe torkollott. Ezen kívül a vételnél már jelezték a kuplung végét, az végül 155 ezer km után lett cserélve (megette a párizsi elővárosi forgalom - megtaláltam a korábbi tulajt, neki egy év alatt 3 ezer eurót nyelt le a kocsi ezért adta el, mikor a kuplung is elkezdett hisztizni.) Ha már szétszedték akkor idő előtt kicsivel kicseréltettem a vezérlést is (ja, minden nem garanciális javításról jött a kocsival a szervízlap, 84 ezernél cserélték a 90-120 ezer, vagy nyolc éves csereperiódusú szíjat.) Most kell majd féktárcsa, fékbetét-csere, meg hátsó teleszkópok, mert a nyomorék porvédő gumiharang külön nem cserélhető, és a kipufogót kell majd javítani, mert a tűzkarikánál kicsit kifúj.
Amúgy a csomagtérajtót leszámítva rozsdamentes, de azon is lekentem körömlakkal az t a három centiszercentis darabot, és azóta nem feslik tovább - könnyen megáll a víz a csomagtérajtó alatt a lökősön, ezért néha nem árt lehúzni onnan a sarat, mint ahogy az első doboknál is néha az odavert szutykot, mert ott megy az esővíz-elvezető, ha az eldugul, akkor megy tönkre a küszöb, ami itt kifogástalan, golf kortársak már rendesen rügyeznek ilyenkor, ahogy a focusok többsége, a lengyel gyártású astrák meg már át is látszanak... Spritmonitoron az utolsó forintig rögzítettem a költségeket, még a mosások, parkolási díjak, sőt, még a légfrissítők árát is felvezettem. Tankolásokkal együtt (évi 25-30) 190 bejegyzés van eddig, és 69,7 forintba került egy kilóméter, ha az értékvesztést hozzászámolom, ami évente nagyjából 100 ezer forintra rúg 720-ért most is elmenne, de nem fogom eladni, egyszerűen nem fogok olyan autót kapni már, ami olcsóbban fenntartható, és legalább ennyire megbízható, és ennyi helyet kínál....
Apróságok: nincs benne fordulatszámmérő - annyira nem száguldásra tervezték, de így legalább van egy csomó nem sokat futott, és nagyon megkímélt darab, és még mindig évi 250-500 db-ot hoznak be belőle...gyerekeseknek kiváló, ezért sincsenek szétrúgva - az első két fokozat nagyon hosszú, egyesben 53-ig, kettesben 90-ig kihúzattam már és még nem szabályozott le, pörgetve egyébként még menésérzet is van egy kicsi, legalábbis nekem szívódízel után biztosan .-)
Ülés alatt van az akksi- hidegben ez elég jó, viszont nem érdemes legalsó állásban tartani az ülést, volt már akinek áthúzott az ülésvázra,- megoldás: helyén kell tartani az akksifedőt (könnyen elmozdul).
Évente cserélem az olajat, 10-12 ezer km után még picit sajnálom kidobni, annyira tiszta, 5w-40-nel érzi magát a legjobban, és mindenben a shell adalékokat értékeli leginkább, kivéve téli omw 100-as üzemanyag, mert akkor az a legjobb.
95-ös benzinnél Spuri az mehet bele, picit rugalmasabb, simább, talán csendesebb is (nekem még egyben van a motortérszigetelés, 15 év alatt puha maradt, és a nyest sem kóstolta),
Chiptuning határeset, bő tucat lóerő és nyútonméter nyerhető ki belőle, ügyes lábúak a fogyasztáson is megláthatják a hatását,de alapvetően nem erre tervezték, hanem hogy egy biztonságos buborékból szemlélhesd a körülötted elsuhanó világ (sofőrnek közlekedés)szépségeit.

Hibalista

- önindító, bal első ablakemelő, illetve az MO-án egy előttem leeső kipuffcsonk megütött egy üzemanyagcsövet, ami 110-nél az első dobra csepegtette a naftát, azt hittem ,kigyulladok... - - kopó fogyók....

Ide hordtam szervizbe

Sabján János Citroen guru Nagytarcsa - meg voltam vele elégedve, ajánlás alapján mentem oda, szerintem korrekt árazással működött, nem volt olcsó, de megvolt mögötte a teljesítmény - sajnos az egészsége megromlott és így messze is került tőlem, minden jót kívánok neki és köszönöm!

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

www.franciaautok.hu - Bp. 18. ker. üllői út - egy kicsit vastagon fog a ceruza, kicsit nekem szűk a nyitvatartás és bizonyos szemszögből kicsit lazának tűnnek, ami a kommunikációt illeti, (ha nem kérdezel, nem sokat mond, egy nem hozzáértőmnek nem könnyű kérdezni) - de versenymotoros múlttal rendelkeznek, mindent kiszúrnak, ha nem stimmel vmi, és a borravalót sem akarják megismerni .-)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 146000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 36000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? R19 Következő autója? nem tudom, mi lesz még 10 év múlva...
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)