A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 1,8 i 16v 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kis fogyasztás, kellemes utazás, jó gyorsulás :)

Szöveges ítélet

Harmadik gyerek érkezése miatt kellett egy nagyobb autó, de szinte 0 Ft-om volt erre. Két napi böngészés után 4 db-ra lett leszűkítve az izgalmas autók száma az 400 ezerig terjedő kategóriában. Mivel már nem először veszek így autót, már volt annyi rutinom, hogy ilyenkor a típus nem érdekel csak az állapot. Ebben az esetben a kevés kilométert futott gépeket kerestem, bízva a csodában. (Ami amúgy van) Nyilván a gyengébb megitélése miatt a körbe főleg francia gépek kerültek be. Egy szó mint száz, így lett egy 19 éves 121000 km-t futott első gazdás Picassom 300 ezer Ft-ért. Nem egy garázsban tárolt megkímélt autó, hanem a kert végében tanyázó vas. Azon az oldalon ahol érte a nap, levetette a lakkot a fényezés. A vezető oldalon az ajtó horpadt, a bal küszöb cserélve. A klíma nem ment, gáztöltés és azóta minden ok. Ettől függetlenül az illesztések rendben, rozsda nincs és egy koccanása lehetett korábban, de csak a lámpakeretek műanyagának a javítása utal erre. A homlokfal lemeze sértetlen. A központi nyilvántartásban utána néztem, valóban 19 éve egy magyar tulaj - 6 hónaposan hozták be németből, gondolom koccantan, alig 9000 km-el - és az utolsó 5 év km adatai stimmeltek az órában tárolt 121000 km-el. A belseje újszerű.
Előtte azért utána olvastam, nem volt túl biztató, de műszaki ember vagyok és bízom magamban. Az autó valóban elképesztően lomha. A gyorsulását az IFA-val lehet összehasonlítani. Nyomod a gázpedált.... És semmi. Csak emelkedik a sebesség, de vonóerő 0. Ahogy emelkedik a fordulat - mert azért 16 szelepes és valahogy mértek róla 115 LE-t - a várakozásokkal ellentétben egyre hervadtabb, de ha kell forog. 3.-ban megnéztem mikor tilt le, 140 fölött, de ezt a fajta fordulatszámhatárolást bakker. Nem ledadog, hanem motorblokktartó szilentszakítósan úgy megtorpan, hogy a biztonsági öv fog meg. Amúgy inkább a nagypapás gurítós vezetés a stílusom, tehát ez csak teszt volt. A fogyasztás. A fedélzeti műszerfalon látható pillanatnyi illetve az átlagolt fogyasztásmérésre alapoztam a következőkben leírtakat, ami inkább trendirány megjelölésnek jó. Igen a fogyasztás. Fostam a fogyasztásától,de második autóként nem ez volt az elsődleges szempont. Viszont a motor működése során éreztem, hogy alsóbb fordulatszám tartományban a gyengesége ellenére kimondottan rugalmas a motorja, 40-től 5.-ben - ha türelmes vagy és a mögötted haladók nem ölnek meg - probléma és erőlködés nélkül tolja a kasznit a motor. Olyan közepes fordulaton, amikor éledeznie kelle, akkor meg inkább a nagy semmi ami történik. A fogyasztás klímával a következő. 5.-ben 50-es tempót tartva átlag 5,5 l, 90-es tempó 7 l, 130 10 l, 150 13 l.
Utána olvasva felfedeztem, hogy ezt a gépet a környezetvédelem jegyében felszerelték az úgynevezett EGR szeleppel. Ez az a kütyü, ami a kipufogógáz egy részét visszavezeti a szívóoldalra,és újra elégetik a motorban. Jelentősem rontva ezzel az égés hatékonyságát. 3 napig barátkoztam a motortérrel, majd egy nagy levegő után szétszedtem amit kellett. Kartergázcső egy szűrővel ment a szabadba - 0 kartergáz van - és az EGR szelepet kiiktattam. Csak a kísérlet kedvéért. A szívócsonkokat nem szedtem szét, nem takarítottam ki. Az első pillanattól érzékelhetően élénkebb lett a motorteljesítmény, megjelent a vonóerő. A fogyasztás 500 km után klímával a következő lett: 50-es tempót tartva 4,2 l, 90 5,5 l, 130 6,5 l, 150 9,5-10 l. Bakker!!! Autópályamenetben kb. 30%-nyi csökkenés! Nem hiszem el, hogy a visszavezetett kipufogógázzal 30%-nyi többlet fogyasztással mennyiségi szempontokat is figyelembe véve jobb emissziós értékeket produkál egy HASZNÁLT állapotban lévő autó, mint ugyan az ami inkább a minimális fogyasztásra van kihegyezve. A nagy átlagfogyasztás EGR szeleppel, klímával kb. 9 l volt, ami most lement kb. 7,5 l-re. Minden esetben a gurítós takarékos, de nem a forgalmat akadályozós vezetési stílus mellett lett mérve. Azért ha nyomkodja az ember a gázpedált, meg szívja a tankot, már csak a nagyobb köbcenti miatt is. De összességében ez a fajta motorja a Citroennek a benzines kategóríában igen jó konstrukciónak tűnik.
Az autó többi részéről: igen jó a gurulási komfortja, puhán rugózik ennek ellenére a nagy kanyarsebesség mellett is stabil, kezes. A magas üléspozíciónak és a kartámasznak köszönhetően kényelmes. Hátul három önálló ülés van, ami nagy varkációs lehetőséget biztosít nagyobb csomag szállításának a megkönnyítése, vagy csak két utas esetén a komfort fokozása érdekében. (A középső ülést elörevdöntve, annak a háta egy pohártartós kisasztal lesz)
A belső kopogós műanyag, de a kora ellenére - a kevés km-nek köszönhetően - egyenlőre nem zörög. A formavilga kimondottan nem tetszett, de a belvilága zsenilális. A fogyasztával elért pozitív változás eredményeként kedvelem. Csak saját tetőcsomagtartó rakható fel.

Hibalista

- Klíma gáztöltés, EGR leó, minden más ok.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 121000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 4000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Seat Arosa, Citroen Bx, Citroen Xm, Ford Escort, Renaul R4 stb. Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)