A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Citroën » Xsara Picasso (1999)

Xsara Picasso 1.6 HDi Forever 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A hálátlan

Szöveges ítélet

2010-et írtunk, amikor elöntötték a hormonok a feleségem és az én testem is: feleségem második gyerekünkkel volt terhes én pedig nagyobb, családi autót akartam!
Hosszas használatautós keresgélés során jópár C4 Grand Picasso-t megnéztem, de nem volt olyan állapotú amit szívesen megvettem volna. Végül némi családi rábeszélésre elkezdtünk új autókat nézni. Az anyagi keretbe a Citroen Xsara Picasso fért bele, így meg is rendeltük a régi autónk beszámításával. Az autóra néhány hetet várni kellett, pedig raktáron lévő készletről száramzott, tekintettel arra, hogy ekkor már nem gyártottak újat belőle. Második gyerekem születése előtt 4 nappal át is vettem a kocsit, öröm és boldogság minden téren. 1.6 HDi-t lett, mert a benzines állítólagos 9-10 literes fogyasztása megrémísztett szemben a dízel 6-7 literes fogyasztásával. 2010 végét írtunk ekkor, híre-hamva sem volt még a dízelbotrányoknak, "megölsz-mindenkit-a-dízellel" szemléletnek.
Róttuk a kilométereket, 2,5 ezer km után első olajcsere is megtörtént. Elérkezett a tavasz: nosza, cseréljük a grátiszba kapott téligumikat ki az alufelnis nyáriakra. Ekkor vettük csak észre, hogy a márkaszervízben az összes téligumit rosszul rakták fel, forgásiránnyal fordítva. Szerencsére alig mentünk eddig a kocsival, csak 3 ezer km-t.
Eljött a nyár, meleg volt. A klíma meg nem hűtött, amikor legjobban szükség lett volna rá. Nosza, márkaszeríz. Ellenőrzés, klímába gáztöltés, mert az előírt 650 gramm helyett mindössze 280 gramm volt a rendszerben az akkor fél éves, 4300 km-t futott autóban. Ha már úgyis szervízben voltunk, akkor a jobb első futóműből jövő kopogást is orvosolták: rugó felső részén lévő burkolatot kellett megigazítani.
Örültünk, hűtött a klíma. De nem volt hosszú az öröm, mert nagyon melegben, ha napon állt az autó, akkor nem hűtött. Jópár szervízlátogatás után próbából már a teljes klímacsövezést kicserélték (5200 km-nél). Eddigre már majdnem vége is lett a nyárnak. Következő nyáron a klíma továbbra sem hűtött. Ekkor kaptam csereautót és akkor rájöttek a szerelők, hogy a klíma radiátoránál lévő hőmérő rossz és nagyon melegben -2 fokot jelez. Az állítólagos fagyban viszont a klíma nem hűt, ezért be sem kapcsolt. Majdnem 12ezer km-nél végre megoldódni látszott a probléma a hőmérő cseréjével. A klíma ezután már jól működött, de a kezdetektől fogva borzalmasan hangos volt amikor a klímakuplung behúzott, hangosan csattant.
2 éves korában bízva a francia minőségben megvásároltam hozzá a +3 év garanciahosszabbítást az olajcsere mellé. Alig fél évvel később ez már jó döntésnek is bizonyult, mert a jobb első elektromos ablakszerkezetet kellett cserélni, mert kattogott (23ezer km-nél, 2,5 éves korában).
Ezután sem volt felhőtlen a szerelmünk, mert 3 éves (28e km) alig múlt az autó, amikor olajszivattyút kellett cserélni, mert eresztette az olajat. Szerencsére még volt garancia :)
Már majdnem elértük a 40ezer km-t is, de kicsivel előtte, 4 év és 2 hónaposan szelepfedelet kellett cserélni, mert eresztette az olajat. Ha már úgyis szervízben jártunk, akkor a hátsó biztonsági öv csatja is cserére került, mert nem lehetett az övet bekapcsolni. Bónuszként a ritkán már hibásan működőt bajuszkapcsoló rész is teljesen cserélve lett, mert típushiba miatt mindegyik Citroen-ben tönkremegy.
Ezután egy kevés unalmasabb időszak következett, mígnem egyszer autópályán az első szélvédő gumikédere legnagyobb meglepetésünkre elvált az ablaktól és az üvegtől és kb. 1 méter hosszan lebegett a szélben. Szervíz visszaragasztotta 53,5ezer km-nél. Sajnos ez nem sikerült elsőre, így 600 km múlva újra próbálkoztak, ekkor már sikerrel.
Majdnem 4 hét is eltelt a következő hibáig, amikoris egy sietős reggelen a garázshelyről kiállva hangos csörömpölés riasztott meg. Motor leállítás, majd újbóli indítás után kiderült, hogy a kormányszervó szivattyúja halt meg. 5 és fél évesen, 54,5ezer km futás után. Tréler, szervíz, 10 nap és máris visszakaptam az autót a számla kifizetése után.
Kicsit később 55600 km-nél az esedékes szervíz alkalmával az első féktárcsák és fékbetétek is cserére kerültek.
Következett egy kicsit unalmasabb időszak, gumicserékkel, folyadékcserékkel mígnem 6,5 éves kora körül valami zörögni kezdett a motortérben. Kis kutatás után kiderült, hogy a turbó körül lévő hővédő lemez rögzítése tört el. Természetesen csak egyben lehet cserélni. Nem baj, így mulatunk mi, 69ezer km-nél ezt is kicseréltettem.
78ezer km-nél már csak egy baloldali napellenző kellett cserélni (szervízben 40ezer lett volna párban, bontóból 5ezer forint).
Kapott új nyári gumikat is, valamint teljes vezérléscserét (vezérműszíj, vízpumpa, görgők, hosszbordás szíj, vezérlés oldali főtengelyszimmering, vezérműtengely szimmering, hűtőfolyadék) 9 éves kora előtt nyáron, 82,5ezer km-nél. A szokásos olajcserére is sor került 9 éves korában, 86ezer km-nél. Ekkor a fékekre is ránéztek állítólag, mert jeleztem, hogy éreztem, hogy az ABS bekapcsol száraz, de kicsit rosszabb úton.
Ekkor úgy éreztem, hogy talán már nem megy benne semmi tönkre, megbízható lett, innen már csak gumira és olajcserékre kell költeni, meg persze tankolásra.
De nem így történt... Egy csúszós, hideg január végi napon hiába tapostam a féket belecsúsztam az előttem satufékező Peugeot-ba. A jobb első lámpa, jobb első sárvédő, lökhárító megtört, homlokfal jobb oldali része deformálódott. Casco szerencsére volt rajta. GTK-ra vették a kocsit. A biztosítós roncsbörzén legtöbbet ajánló pedig örömmel megvette a kevesett futott, magyarországi, első tulajos, számlával igazolt előéletű, karbantartott, végig szervizelt kocsit.
Búcsúzás előtt még egyet "belémrúgott" az autó: meghalt az akkumulátora. Így egy vadiúj akkuval voltam kénytelen eladni.
Az együtt töltött 9 év és 3 hónap alatt 3 saját hibás balesetem volt és háromszor jöttek nekem:
1. parkolóban bal első sárvédőre rátolattak
2. lámpánál már fél perce állva egy hátulról érkező félrészeg nem tudott megállni és belémcsúszott
3. jobbra kanyarodásnál hátulról belém koccantak, mert megálltam a keresztező forgalom miatt

Rengeteg hibája volt, összes többi kocsimon nem volt még ennyi hibám, pedig mindegyik 100ezer km felett került hozzám. Bár azok nem francia remekművek voltak.

A motorja tetszett, dízeles volt a hangja, viszont megbízhatóan vitte a kocsit, magyaroszági emelkedőkön sem problémázott, gyorsult is ha kellett. A belseje kényelmes, a futóműve jó, csomagtartó elfogadható, de inkább magas, mint mély. Elejét, hátulját nem lehet látni, hátul nagyon hasznos a tolatóradar. Esőérzékelős ablaktörlő csak városon kívül használható értelmesen, de ott sem mindig.

Jó volt mert kényelmes volt, nagy hátsó lábtér, nagy csomagtartó. Fogyasztása alacsony volt (6.54 a vegyes átlag).

Rossz volt, mert bár nem hagyott ott sehol (csak a kormányszervó miatt induláskor), viszont sok hibája volt új kora és nagyon alacsony futásteljesítménye ellenére is. Hangos volt már országúton is. Nem rohadt sehol, bár az meglepő is lett volna, mivel mindig garázsban állt, sokszor napközben is.

Tanultam belőle: új/nagy értékű autót nem veszek többet, valamint Citroen-t sem...

Hibalista

- 1. klímagáz tötlés (4300 km)
- 2. jobb első futóműben kopogás (4300 km)
- 3. klímacső csere (5200 km)
- 4. klíma páralecsapónál hőmérőcsere (12000 km)
- 5. motorvédő burkolat egyik csavarja elengedte, olajcsere után szervíz rosszul rakta fel (17700 km)
- 6. jobb első elektromos ablakemelőszerkezet csere (23000 km)
- 7. olajszivattyú csere (27800 km)
- 8. szelepfedél csere (39600 km)
- 9. hátsó biztonsági öv csatacsere (39600 km)
- 10. index-ablaktörlő bajuszkapcsoló teljes csere (39600 km)
- 11. első szélvédő gumikéder elválás (53500 km és 54100 km)
- 12. kormányszervő csere (54464 km) - 103e Ft + 12,5ezer Ft a tréler
- 13. turbó hővédő lemez csere (68700 km) - 71ezer Ft
- 14. vezető oldali napellenző csere (78ezer km) - 5ezer Ft (bontóból)

Ide hordtam szervizbe

Citroen M5
Nagyon drágák, de talán mindent megcsinálnak rajta az elvállaltaknak megfelelően.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Citroen Vác
Kicsit jobb árak és általában az ügyfélváró melletti üvegablakos részen csinálják az egyszerűbb műveleteket.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2010
Kényelem (8) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (3) Vezetett km 87700
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Almera 1.4 GX Következő autója? Corolla Verso vagy Focus kombi
Ennyire szerette (4) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Citroën Xsara Picasso 1999 (2000 - 2007)

További ítéletek (215 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)