Nyugodt haladás
Szöveges ítélet
Ez az első új autóm. Elegem lett a mások levetett szutykából. Az előző autóban (Peugeot 406) néhány 10 km után fájt a derekam meg a combforgóm. Nem értettem, öreg vagyok, vagy az ülés ilyen rossz. A Passátban több száz km után sem érzek semmit. Kényelmes, nekem nem a sportülés jött be. A futóműve tetszik, az ESP teszi a dolgát, télen kipróbáltam.
Egy kirándulás során (600 km) ahol lehetett 160-as tempomatos tempót mentem, a kanyarokban sem kapcsoltam ki. Az oldalirányú g erő elég jelentős volt, de a futómű jól teljesített. Az átlagfogyasztás 6.9-re jött ki síboxal. Egy előző modell 6.3-at evett ugyanitt síbox nélkül.
Az olajfogyasztás az elején sok volt. Kb 1 l/5000 km. A második liter után kicsit sűrübb longlife olajat adtak a szervízben, a gyár ajánlására. Azóta 10000 km-t mentem, de nem kellett utántölteni. Egyesekhez nem ért el úgy látszik az infó, vagy nem tudták, mi az a longlife, és hogy működik. Itt azért dolgozik egy kicsit a tudatlanság, ez nem biztos, hogy a Passat hibája. De lehet a longlife helyett normál olajat is tenni bele, és akkor minden a megszokott.
Az autohold funkció nagyon ötletes, és nagyon jól teszi a dolgát. Városban szinte automatikusan visszakapcsolom. Nincs folyamatos féknyomás indulásig, majd finom gázadás, és elereszt a fék. Király. Ez a luxus persze csak bekapcsolt biztonsági övnél jár, de egy vak övkapcsoló ezt kivédi. (Amikor a szervizben látták, hogy az anyósülés övét tartom a saját biztonsági övembe dugva, adtak egyet. Hálás köszönet a győrieknek)
A belső kialakítás is tetszik. Visszafogott, de elegáns. Nekem nem izlésem a harsányság. És a Passat végülis nem sportautó.
Konklúzió: a negatív értékeléseket olvasva úgy látom, hogy némi tájékozatlanság okoz elégedetlenséget. Az "Egy halálra szánt hülye üzenete" írójának üzenem, az üzemanyag visszajelző hiba nem ott van, ahol keresik.
"Életem legnagyobb mellényúlása" írójának üzenem, a rántást egy szoftverfrissítés megoldja, kérdés hogy ezt a szervizben miért nem tudják?
Sajnos a negatív itéletek némelyike a szervíz tudatlanságára utal. Van akinek meg egyszerüen nem ez az autó való. Aki padkázik meg 4000-nél kipörgeti a kereket, az azért gondolkodjon el, hogy biztos a Passat-e az Ő autója?
Hibalista
- Üzemanyag szint jeladó
- Programfrissítés
- Szemüvegtartó akadás nyitáskor (sorja eltávolítás svájci bicskával :-))
Ide hordtam szervizbe
Porsche Hungária Győr
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 406 PDI | Következő autója? | Passat, BMW ???, Audi ?? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
