A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat CC 2.0 CR TDI - DSG Business 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szépséges csalódás

Szöveges ítélet

Egy Peugeot 407-ből (2.0L HDi) ültem át az autóba. Azzal 4 év alatt 100000+ km-t tettem meg, a legnagyobb probléma a guminyomás jeladók cseréje volt (itt még nem az ABS jeladóból vett jelek alapján következtetnek a nyomásra, hanem a valódi nyomást mérik az abroncsban, a szelepre szerelt kis elektronikával, ami tartalmaz egy műgyantába öntött kis elemet, ennek 4 év az élettartama) Más probléma nem volt az autóval.
A CC üléseit 2 hónapba tartott megszokni a PUG után, addig nagyon kényelemtlen volt... Utána már kényelmes volt.

AZ autó gyönyörű (egyébként is, úriember nem vitatkozik ízlésről, nekem nagyon tetszik a kupé (szerű) forma ;) )

Rendkívül gazdagon felszerelt modell, egyedül a bőr és a NAVI hiányzott belőle. Sávtartó asszisztens, párhuzamos beparkolásra önállüan képes asszisztens, elöl hátul parkradar, bi-xenon kanyarkövető (a létező legjobb dolog a mercedes led-es technikáját leszámítva), ugyan a leggyengébb (140 LE-s) motor, de 160-ról még érezhetően húzott, végsebesség 200 fölött valahol, ülésfűtés, 6lemezes CD tár (kártyaolvasóval), eső-fényszenzor, hangolható futómű, DSG Váltó sportfokozattal, kormányon F1 (szerű) váltóval is, tempomat, stb.

1000+ km-es túrákat egy-két megállóval megtettem vele, semmi hátfájás vagy álmosság, kényelmetlenség. 6 liter körüli fogyasztás.

Az autó magyarországi üzembehelyezésű, szakszervízben folyamatosan karbantartott, törésmentes, egyszóval tényleg megbízható autó...

Szóval a kép akár idilli , is lehetne, DE...

- Az első probléma 15e km megtétele után jött elő, szervízüzemmódba kapcsolt, turbónyomás érzékelő (vagy mi...) romlott el. viszonylag gyorsan és fájdalommentesen javítható volt (nem volt 60e ft a javítás)
- Aztán a klíma ment tönkre, az már bonyolultabb volt és fájdalmasabb is. Ami fontos ezzel kapcsolatban: a klímakompresszor ezekben a modellekben már állandóan forog, ha nincs bekapcsolva akkor is. Tehát törvényszerűen 150-200e km-enként javítani kell, akár használod folyamatosan, akár nem.
- végül horvátországban az autópályáról lekanyarodva hibát jelzett az autó, leállítás után már nem indult be többet. A magasnyomású üzemanyagszivattyú ment tönkre. Ráadásul, szintén a tervezett avultatás jegyében, a teljes szivattyú alumíniumból készült, így a nagynyomású rendszer teljes egészét teleszórta alumínium forgácsdarabokkal. A probléma ismert, van akinek 100e van akinek 300e km-nél jön elő, a karbantartási tervben nincs benne a szivattyú szállítási nyomásának ellenőrzése (pedig ezzel elkerülhető lenne egy komoly nagyjavítás). A probléma nem a szivattyú tönkremenetele önmagában (régen ezek az alkatrészek ugyanis nem alumíniumból készültek, és a hibájuk esetén simán lehetett öket cserélni, minden további probléma nélkül) hanem az, hogy a mikron-nyi réseken, ahol 1000+ BAR nyomáson közlekedik az üzemanyag, eltömítik ezek az forgácsdarabok. Nálam mind a 4 prolasztó cserés lett, plusz nagynyomású, plusz a tankban levő üzemanyag pumpa, plusz RAIL cső, plusz valamilyen mágneses cucc, plusz a teljes rendszer kiszerlése, kitisztítása, netto 2-3 munkanap, szóval a számla vége több, mint egy millió lett...

Eljártam vele még 9 hónapot a javítás után nem volt semmi baja, normálisan fogyasztott, szép hangja volt, garanciális, de már nem tudtam jó érzéssel bele ülni.

És még mindig szerencsésnek mondhatom magamat, mert a kettős tömegű még rendben volt, leállításnál nem rángatott, DSG váltó szép csendben tette a dolgát, szóval az igazán fájdalmas tételek még nem is romlottak el...

Nem a legolcsóbb modellt vettem meg a piacon, vigyáztam rá, szakszervízben folyamatosan szervízeltettem én is, ehhez képest több, mint másfél millót költöttem rá, amiből egy millió nem a normál használatból fakadó folyamatos karbantartás költsége volt, és 3 év alatt elveszítette az értékének 40%-át, egyszóval 3 év alatt 3 millióba került. Ugyanezt a kényelmet és majdnem ugyanezt a műszaki színvonalat a peugeot 4 év alatt 1 millió ft-ért produkálta.

Soha többet VW csoportos autó.

Hibalista

- - turbónyomás jeladó - - teljes befecskendező rendszer (csere): mágnes szelep, pillangószelep, 4db porlasztó, magasnyomású üzemanyag szivattyú - - klíma alkatrász (nem kompresszor, de 100e ft felett volt a javítása)

Ide hordtam szervizbe

Skoda Mentes és Tsa: segítőkészek, de pont ugyanolyan áron dolgoznak, mint bármelyik VW szervíz --> Drága. NAgyszerelés után elhoztam az autót, az első 500 méteren kiderült, hogy nem jól csinálták meg, szóval az utólagos ellenőrzésük megbukott. Egyebekben korrektek voltak.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Porsche M5: ismerettség útján kerültem oda, szóval nagyon segítőkészek voltak, az autót meg is javították, pedig nem volt egyszerű a hiba. Egyetlen probléma velük (is), hogy szintén arany áron dolgoznak, de hivatalos márkaszervízként vannak kötelezettségeik, szóval nem tudnak 15 000 Ft / óra árnál olcsóbban dolgozni. (Magénszemély ne vegyen nem kompakt kategóriájú VW csoportos autót, mert a szervízeltetés tényleg drága)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (1) Évjárat 2009
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 98000
Megbízhatóság (6) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? peugeot 407 2.0 HDi Következő autója? 407 2.2L
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)