A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Passat (2005-2010)

Passat 1,9 PDtdi 105 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Megkímélt, szervízkönyv, valós futás(!). Mi baj lehet? Sokminden..

Szöveges ítélet

Úgy indult a történet, hogy kerestünk egy klímás, viszonylag nagy utazóautót. A korábbi F astra, mint utólag kiderült túl kiszámítható volt és forró helyzeteket maximum nyáron a klíma hiánya miatt okozott. Opel Vectra B tetszett 2.2 benzines, de azok mind szét voltak már rohadva. Maradt a passat, ami még tetszetős is volt. Kezdetben modellfrissített B5-öt néztünk, de abból nem találtunk jót (mindben 300 e km volt, vagy 130-ra visszatekerve), úgyhogy lett egy már újabb kiadás, de még régi PD motorral, picit visszafolytva Euro4-re.
Sikerült egy szervízkönyves, törésmentes, nagyon jó állaptú járgányt beszerezni. Kezdetben nagy öröm, amíg egyszer egy indításnál jött a mára már jól ismert "bang" hang egy légzsák hiba szöveggel kombinálva. Szervízben nem találták a hibát, úgyhogy csak hibát töröltek, többször is. Szerencsére egyik takarítás közben jobban meghúztuk az üléslégzsák vezetékét, így már megtalálták sokadjára a hiba okozóját ami egy nem érintkező csatlakozó volt. Nem az autó volt a hibás, de azért bosszantó.
Még az elején párszor a kormányzár hibát írt ki (ekkoriban mégcsak kormányoszloppal együtt cserélték, úgyhogy próbáltunk még picit várni a cserével), ezzel még 5 évig simán lehetett menni, csak nagyon ritkán írta ki a hibát. A kalandok csak ezután kezdődtek.
Egyik alkalommal elmentünk boltba és beálltunk egy boltnak az udvarára. Bevásárlás kész, indulás. Sajnos azonban az autó nem nyílik ki a kulcscsal. A bolt udvarát fél óra múlva be akarják zárni. VW szervíz majd holnap ér csak rá, úgyhogy akkor oldjuk meg magunk. Pótkulcs elhozatva 30 km-ről, de azzal sem nyílt ki. A manuális kulcscsal ki tudtuk nyitni, de már el nem indult az autó, csak a riasztó szólt. Nagy ötletelés a riasztó zenéje mellett. (Az udvarról kitolni sem lehet az elektromos kormányzár és kézifék miatt, hogy legalább egy tréler később elvigye.) Szerencsére a VW mérnökei felkészültek ilyen havária esetére és tettek a csomagtartóba egy 10/12-es villáskulcsot. Annak a segítségével levettük az akkusarut, és újra vissza. Na ezután azzal a kulcscsal ami bennt volt működött. Most már csak fel kellett a szervízben programoztatni a második kulcsot is, hogy ismét működjön. Az okára mai napig nem jöttünk rá, találgatások voltak elemről, erről-arról.
Ezután 1-2 év gondtalan autózás következett, egészen télig, amikoris az elektromos csomagtérzár nehezen csukódott le. Gondoltuk majd megnézetjük, de még mielőtt ez megtörténhetett volna beparkoltunk a garázsba 2 hétre és nem vettük észre hogy nem kattant be a zár. A környékbeli egerek riadót is fújtak, hogy van itt meleg szállás és szépen az egész autót bepiszkították. Az egész autó szétszed, kitakarít, zár kicserél és gondtalan autózás egészen karácsonyig, amikoris szép ajándékot kaptunk. Rokonoktól hazafele az összes létező hibajelző elkezdett világítani, a már jól ismert hibajelzés bim-bamm. Szép lassan hazacsorogtunk. A szervízben kiderült, hogy
takarítás közben egykis víz csorgott le a műszerfalról bele a légcsatornába és annak legalsó pontjába. Természetesen oda valami jó drága és fontos elektromos berendezést kell elhelyezni, hamár a víz oda tud folyni. Ez volt a légzsákvezérlő. Újan 200 e, de szerencsére volt bontottan egész jó áron.
Ismét nyugodt autózás, egészen húsvétig, amikor a húsvéti nyuszi hozott egyik leállításnál nagy kelepelést. Ismét meg kellett ajándékozni a kis jószágot. Most egy kettőstömegű volt szíve vágya. Picit furcsa volt hogy 150 ezernél már tönkrement, pedig alig volt városban használva. Megmérték a motor járását és egy hajszálnyi egyenetlenséget véltek felfedezni, de elvileg beavatkozási határon belül (ennek még lesz később jelentősége).
Ismét gondtalan szürke autózás következett egészen karácsonyig. Ekkor egy "Engine fault" hibával üdvözölt. Mivel kb -5 fok volt és amikor elindult egy rövid ideig csak 3 henger ment, naivan azt gondoltuk hogy csak az izzító gyertya ment tönkre. Elvittük szerelőhöz. Kicserélte a PD elemeket (ezeken nem szokott gyakran tönkremenni), természetesen a hiba továbbra is fennált. Ezután mértek egy kompressziót. Hoppá, itt a baj, egyik hengerben kevesebb mint a többi 3-ban. Az oka még mindig nem tiszta. Motor megbont, és akkor derült ki hogy az egyik henger korábban egykis vizet kapott (kb 80 e km-el azelőtt, még mielőtt megvettük, amikoris a szervízben már cseréltek a motoron ezt-azt a szervízkönyv tanulsága szerint, de gondolom a hibára ők sem jöttek rá) és szépen meggörbült a hajtórúd. Ki kellett cserélni a hajtórúdat, vezérműtengelyeket, tömítéseket, úgyhogy elég drága mulatság lett a vége.
Ez már jelentősen megrengette az autó iránt érzett bizalmat, de az élet megy tovább...újabb izgalmak várnak.
Egyik tankolás alkalmával nem nyílt ki az elektromos tankajtó, úgyhogy mégsem tankoltunk. Amíg nem tudtunk kapcsolót szerezni, addig szétszedtük a csomagtartó belsejét és egy madzagot hoztunk ki a zárszerkezettől, amivel ki lehetett nyitni és lehetett tankolni.
A kormányzár is elkezdett egyre gyakrabban rakoncátlankodni, így azt is meg kellett javíttatni. Kormányzár megrendel jó pénzért, nagy nehezen összehoztunk egy időpontot a szervízzel, ami persze nincs a környékünkön így szerettük volna megvárni. Jó 2-3 óra múlva kész is az autó, lehet fizetni és irány haza. Kulcs be, nem történik semmi. A gyári alkatrész hibás volt. Mivel az autó már a szervíz előtt volt kitekert kormánnyal, nem tudták bevinni. Hívni kellett egy trélert ami beviszi a szervíz udvaráról a műhelybe.
Egy szép téli éjjelen külföldről indultunk volna haza. Mivel több napot állt az autó, ezért a kéziféket nem húztuk be. Autóba be, indulás, portán a bejáratnál megáll, kézifék behúz, indulnánk tovább..csakhogy a kézifék többet nem oldott ki, mert hirtelen kevés lett a fékolaj. Autónak alánéz, az egyik féknyereg elengedte a fékolajat. Azért arréb kellett valahogy menni, úgyhogy éjjel közepén benzinkút keresés fékolaj után, hogy legalább ne a kapu közepén álljon az autó. Fékolaj utántöltés után legalább arrébb lehetett járni.
Pár hónapra rá a kézifék elkezdett hibát jelezni és nem nagyon akart kioldani. Szétszedtük megnézni. A motor háza el van repedve és a motorról hiányzott egy seeger gyűrű (természetesen ott, ahol korábban a féknyereggel babráltak). Ezután szépen ki kellett cserélni mindkét kézifék motort és a vezérlő sem volt elméletileg jó. Ez a hiba szerintem a szerelők korábbi hanyagságára vezethető vissza...
Egyik nyáron a klíma is el kezdett gyengülni. Ezt azóta sem oldották meg, mert nem szeretnek vele foglalkozni. A szivárgás helyét már uv lámpával magunk megkerestük, majd jövő nyár előtt elvisszük valami klímáshoz aki nemcsak a klímatöltésből él.
Egyenlőre ennyi, az autó még megvan, úgyhogy biztos további kalandok várnak..

Hibalista

- -Ülésnél a légzsák csatlakozó nem érintkezett/szétcsúszott - kb 5. alkalomra jöttek rá, mert nem volt teljesen szétcsúszva a csatlakozó, amióta rájöttek, azóta jó. (kb 20 e) - -Akkumulátor csere 2X 6 év alatt. - -Kormányzár (kb 80 e) - -Féknyereg felújítás (40 e) - -Kettőstömegű (200 e) - -Hajtórúd, vezérműtengelyek, egyéb segédanyagok (450 e) - -Klíma (20 e) - -Kézifék motorok+vezérlő (190 e) - -Légzsákvezérlő (bontott 40 e) - -Tanknyitó kapcsoló (10 e) - -Légtömegmérő ? (bontott 20 e) - -Csomagtér zár (30e) - -Az összes kapcsoló eléggé csúnya, mivel már félig lekopott róluk a gumírozás az idők folyamán.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (2) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 115000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 70000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra Következő autója? Jó kérdés..
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Passat 2005 (2005)

További ítéletek (358 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)