Bárányb?rbe bújtatott traktor
Szöveges ítélet
El?rebocsájtom, hogy az autó bérelt, saját kocsim egy régebbi Alfa 156, ami némi elfogultságot sejtethet (mint látni fogjuk nem minden alap nélkül).
Amúgy, ha trabim lenne otthon, akkor nyílván ahhoz viszonyítanám és örömódákat zengenék.
Szóval a külalak (aminek megítélése er?sen szubjektív) engem bárányra emlékeztet. A „sablonos” vadmacskán kívül (ami még mindig a legjobban tetszik) vannak ugye cápák, csukák (új Peugeot) varacskos disznók (új BMW series) az utakon, hiányzott már egy birka.
A hátsó lámpa (kombi) olyan ronda, hogy az már szép.
Apukám azt mondta ma reggel, hogy nem ég az egyik tolatólámpám. Mondom: akkor baj van, mert csak egy van. Nehogy túlzott szimetriával vádolhassák a tervez?ket.
Belül is elég ultramodern. A m?szerfal fölött centis illesztési hézag fut körbe. Az egésznek olyan „Focus után szabadon” hangulata van. Mintha a beszívott tervez? szertelen jókedvében összevissza huzogatta volna a ceruzáját.
Az anyagválasztásról (kölcsönz?s kocsiról lévén szó – aminek kétségtelen el?nye, hogy nem kábít el a b?r illata és nem kápráztat el a navi színes kijelz?je, tehát józanul beszélhetek a kocsiról-) rosszat vagy semmit közül a semmit választom.
Úttartás kifogástalan. Túlzottan is, mert csak akkor érzem meg, hogy jeges az út, mikor már félig az árokban vagyok. Vezetési élmény sokat javult az el?z? Passatok óta, amikre a vitorlás-szer? élmény volt jellemz?: nagyobb sebességnél nagyot kellett rántani a kormányon hogy kimozduljon a haladási irányból, és akkor sem adott visszajezést, hogy vette, csak a táj kezdett mozdulni az egyik irányból a másikra. Sportos viselkedést se nagyon várjunk a Trend-, és Comfortline modellekt?l. Durvább kanyarvételnél inkább borulna, törne de nem fekszik rá az útra ahogy kell. Menet közben kicsit zajos egy új autóhoz képest. Elöl nem is annyira, de hátul annál inkább.
Ami nagy csalódás volt a sok PDT-DIDTD-ITD WV csúcsdízelekr?l hallott hírek után az a motor. Igaz, csak annyi van ráírva, hogy TDI, gondolom a leggagyibb 1.9-es lehet. Ja, igaz is, 1.9 a legnagyobb és a legkisebb egyben. (Érdekes, hogy amig a Touareg meg a Phaeton kapják a V6, V8, V10, V12 motorcsodákat, addig a Passatba csak sima négy henger jut. Fura lesz amikor a téglával megrakott 200 lovas Croma diesel porig alázza a leger?sebb Passátot az autópályán. Szóval ez a motor a 2006-os év, a csúcsdízelek évének megcsúfolása. Er?tlen (105 paci), nyomatékszegény (250Nm), kattogósan hangos. A legszörny?bb, hogy mindezt a vezet? tudtára is adja, a gázpedálon, kuplungon, váltón, kasznin keresztül.
Rossz szokásom, hogy városban váltón tartom a kezem, pehelykönnyen a kuplungon a lábam. Így a kuplung üt mint egy ütvefúró, a váltó pedig szétrázza a kezem. Esküszöm gyorsuláskor érezni az ütemenkénti nyomatékcsúcsokat. (Mondom mindezt úgy, hogy nagy dízelrajongó vagyok, a saját járgányom is gázolajon él és soha nem cserélném benzinesre.)
Hibát még a tükrök környékén találtam, úgy van megkonstruálva, hogy összeszedi a koszt, de nem tisztul le. Elvileg egy motorosan mozgatható tükörnél alap kellene legyen az a rövidke ellenállás-huzal ami a leolvasztáshoz kell. Nos, nem ennél az autónál.
A kézifék gombnyomásra m?ködik egy bal oldalt található „P” feliratú gombbal. Szóval a havas úton való kapatásnak is annyi, mert menet közben nem kapcsolható be.
Haverom „Z.” Szerint nem vagyok fogékony a precíz német technikára.
Barátn?mnek egészen addig tetszett amíg kettesben le nem fulladt a körforgalomban. Aztán lefulladt országúton is, fordulásnál, keresztben. Akkor már sikítva, kórusban utáltuk.
Pozitív, hogy van benne 220-as aljzat, ami egy laptopot elvisz. Valamint h?tött középrekesz, ami majd felforralta a kólámat... szóval nem h?tött, csak légfúvatott.
Hibalista
- Kapcsolgattam az ablakemel?t, mire az letiltott a restartig.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 0 l |
Előző autója? | 156 2,4 JTD | Következő autója? | Alfa 159 2,4 JTDM |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.3/10) |
