Körbe zárt a villám, de nem bántam
Szöveges ítélet
Saab 9-3-as (régebbi a 900-as formájú) cégautóból ültettek át ebbe, mert megszigorodott a "company policy". Nagyon halogattam a dolgot, mert az autó nem tetszett, különösen hogy 1,6-os benzines ehhez a nagy kasztnihoz. Aztán amikor megkaptam nagyon kellemes csalódás volt. A külseje a szemb?l elölröl nézetet kivéve továbbra sem nyert meg, de belül ez a szándékolt német egyszer?ség és prakticizmus elkezdett imponálni. Minden szürke és egy kicsit spröd, de érzödött, hogy ezt ök direkt így akarják, azt üzenik vele: nem kell az a nagy felhajtás: az autó használati tárgy. És ennek megfelel?en igyekeznek is minél nagyobb használati értéket beles?ríteni. Helykínálat, kényelem, felszereltség, zajszigetelés pazar. Ezen a közepes felszereltségi szinten a két oldalon szabályozható klímától a tempomatig minden volt benne, ezt igen nagyvonalúnak tartottam. Nagyon szerettem ahogy csukódtak az ajtók, érz?dött, hogy ez aztán be van csukva, külvilág kizárva.
Ez volt az elsö Opel amin bevezették a nem kattanó, a helyére rögtön visszatérö indexet. Kis húzás három villanás nagy húzás folyamatos villogás. A kis és nagy húzás közötti eröigény differenciát egy év után sem sikerült hibátlanul betanulnom. Mondjuk egy rakpartra kikanyaradás közben a harmadik villogás után a man?ver közben elfogy az indexed, és ahelyett hogy a forgalomra figyelnél elkezdesz ezzel kinlódni. Fel nem foghatom, hogy egy autón amin a legtöbb megoldás a fantázia teljes hiányáról árulkodik, miért pont az indexkaron kellet hagyni elszabadulni a céltalan innovációt. Könyörgöm kinek volt baja az indexkarral? Az már a Trabantokon is rendben volt. Becsülöm azért a német következetességet, hogy az autós lapok, és a felhasználók egyöntetü utálkozása és a nyilvánvaló balesetveszély ellenére, ?k azóta az összes többi típusúkba is belerakták. Változtatás nélkül. OK térjen vissza ha ez nekik fontos, de legalább kattanjon egyet a nagy húzáskor, hogy érezzem mi van.
A futóm? nagyon jól nyelte el az úthibákat miközben a stabilitás is átlagon felüli volt. A váltó opel viszonylatban nagy el?relépés volt az el?z? Vectrához képest. Csak érdekességként említem meg, hogy azóta vezettem egy 2.2-es GTS-t amiben nagyobb motorhoz másik fajta volt (rükverc sem opelosan az egyes mellett, hanem jobbra hátra, de azért szoknyameléssel). No az a régi opelos hagyományokhoz illeszked?en laza és pötyög?s volt. Nesze neked sport változat. Szóval visszatérve az én kis 1,6-osomhoz, hát nem gyorsult nagyon, de ha az ember hozzászokott, hogy kisautósan visszakapcsolgasson akkor közel sem akkora kompromisszum volt mint amire számítottam. Sztrádán pedig 160-180-at is simán tudott tartani és ilyenkor is halk maradt. Nagyon jó volt vele hosszú útra menni. Különösen éjszaka mert a m?szerfal és a sok kütyü megvilágítása remekül sikerült. Ebben a sorozatban a kormányon két oldalt három-három kis gombbal lehetett a cd-t vezérelni. Ezek is szépen világítottak, és ez sokkal szebb volt mint a 2004-es, vagy 5-ös frissítéskor bevezetett, a szokol rádió hangerö szabályzóját idéz? forgókapcsoló.
De mindent összerakva nagyon jó autó, zokszó nélkül visszaülnék bele, ha megint ínséges idök jönnének a cégnél.
Hibalista
- Padlósz?nyeg rögzít?je eltört
Ide hordtam szervizbe
Opel Vallis
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | 9-3 | Következő autója? | Volvo S40 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
