A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Vectra (2002)

Vectra 3.2 V6 GTS 

Az ítélet értékelése
4,7(3 db)

Kétáramú gázturbinás sugárhajtómű

Szöveges ítélet

Megj: hogy ne az első adrenalinfröccs tudatában írjak népítéletet és legyen köze a valósághoz is, megírtam ezt a cikket akkor, amikor megvettem az autót, majd kb. egy évig pihent. Update feliratok után írom azt, ami ezalatt az egy év alatt alakult ki.

Előző autóm, egy kézifékes rakéta (lásd VW Bora népítéletek) teljesítménye és minősége annyira felbosszantott, hogy megfogadtam, ezentúl az autómban két literesnél kisebb motor csak az ablakmosó szivattyúja lehet. Amikor leadtam a Borát (céges autó volt), hirtelen kellett jármű, szétnéztem a használt piacon és óriási meglepetésemre a sok köbcentis használt autók ára igen alacsony volt. Kiszúrtam egy vectra c gts-t a listából, megbeszéltem a régi tulajjal egy próbautat, beleültem. Nekem ott nagyjából 0 idő alatt meszeltek is:)

Két legfontosabb dolog, a teljesítmény és a fogyasztás. Megnéztem, még nincs 3.2-es gts ítélet, így gondolom többeket érdekelhet ez a téma.

A teljesítményről annyit, hogy mióta megvan, röhögve olvasom a bizsumobilok tulajdonosainak leírását. 1.2-es Corsa: 160-at megy autópályán! A ti autótok: 180-at mentem vele! és hasonló népítéletek. Mivel a példák szerint ide ilyen kell, ezért én is beírom: 180-nal megy autópályán! csak utána én felváltok 4-esbe és nyomom tovább 230-ig, amikor az elektronika leszabályozással követeli az 5. fokozatot. Fogalmam sincs, hol a vége, mert még sosem volt elég hely, hogy kipróbáljam, meg nem vagyok elég bátor sem hozzá... Update: igen igen, egyszer ki kellett próbálnom az új gumit... 250-ről 255-re már olyan lassan gyorsult, hogy úgy döntöttem, óra szerint a hivatalos végsebességem 255 lesz:)

A motorról annyit, hogy az utcai versenyeken (piros lámpától rajt és verseny a következő lámpáig) 1-esben pillanatok alatt pirosba forog a motor, 3500-ról 7200-ra szinte egy rántással gyorsul. Közben üvölt, tombol, szaggatja az aszfaltot és megy, mint egy megveszekedett barom. Egyszerűen nincs idő 1-ben tökölődni, szinte azonnal váltani kell 2-be. Emiatt nem is szeretek sportosan indulni, a versenyeket is csak 1-2 alkalommal vállaltam be. Ha 40 körül felváltok 3-ba, akkor meg átlagos utcán nincs ellenfél, csak a jobb, bőrnyakú sofőrökhöz asszociált autókkal nem érdemes kezdeni. Amit igazán szeretek benne az az, hogy autópályán nagyon udvariasan lehet közlekedni vele. Szeretek a belső sávban menni, ha valaki utolér, akkor kimegyek a szélére, ha van hely. Ha nincs, akkor gázt adok, hogy ne tartsam fel. Ilyenkor jön a meglepi. Nyomul a sporttárs a rozsdatemetőjével, aztán egyszer csak elűnik előle a vectra, mert 100-ról is villámgyorsan felugrik 180-200-ra és akkor már messze nem beszélünk feltartásról... Az emberben mindig felmerül, hogy nem érdemes gyorshajtani, mert a rendőr megbüntet. Ebben az autóban nem a rendőr, hanem a következő tankolás az, ami biztosan megbüntet, ha megszaggatom, szóval csak privát benzinkúttal rendelkezőknek javaslom a rendszeres gyorshajtást.

Egyébként a motor a papírja szerint 3200 köbcenti, hat henger V alakban, 300 nm és 211 ló. Pont kétszer akkora, mint az 1.6-os Astra motor. Nagy műszaki durranás nincs benne, 66 lóerő/liter teljesítménye valószínűleg minden Honda és BMW tulajt mosolygásra ingerel. Egyetlen fejlesztés van benne a gyalog Astrához képest, a szívócsövet egy pneumatikus szerkezet 4 lépésben képes áthangolni, ha sietős a helyzet.

A fogyasztása az erősen vérmérséklet kérdése. Ha országúton 90-nél sík területen benyomom a tempomatot, 6.5 liter körül jelez a fedélzeti computer. Ugyanez autópályán 130-nál 8.5-9. (Persze tudom, hogy a fedcomp nem teljesen pontos.). Ezzel a részével nem is lenne gond, de pl. ha húzósan indulok lámpától, akkor 40l-nél kifexik a fedcomp:) Városban különös tehetség és birka nyugalom kell ahhoz, hogy 12 liter alatt maradjon az átlag, semmi extra tudás nem kell ahhoz, hogy 14-15 literre feltornázzam a fogasztást. Szerintem sima ügy lenne a 20 litert elérni, elég hozzá kis dugó a körúton... Egyszer sztrádán kíváncsiságból 200-nál benyomtam a tempomatot, 20 liter körül ingadozott a fogyasztás. Amit rendkívül utálok, az a 61 liter körüli tank. Lehet, hogy az enyémet is elkapta az a vectra betegség, hogy eltömődik a levegőztető nyílás és behorpasztja a tankot a szívás (elég röhelyes, de ilyet mondanak róla). Mindenesetre az én vezetési stílusommal nem tudok 480 km-nél többet megtenni egy tank benzinnel, ebbe kevesebb, mint 100 km Budapest, a többi m3-as és országút tartozik. Már 50-52 liter fogyasztás után toporzékol a műszerfal, hogy tankoljak.
Update: az utóbbi 2000 km-en nem nulláztam a fedcompot, így 10.2-es átlag jött ki, de ez nagyobbrészt m3-as és országút.

Az autó kifejezetten kompromisszumos autó. Ha valakinek nem tetszenek a dolgai, jobban jár, ha nem ilyet vesz. Mindjárt részletezem.

Az Opel a webjén sport alváznak nevezi a gts alvázát. Lejjebb van, mint a sima vectrán. Érdekes módon ezzel még nem akadtam fel szinte soha, nem úgy, mint az elődjével. Az alváz és az egész kasztni rettenetesen merev. Sokkal merevebb, mint a Bora volt. Ennek az a pozitívuma, hogy kanyarban sem csavarodik, negatívuma, hogy ha rámegyek egy légy bokájára, akkorát zökken az egész autó, mintha sziklát másznék. A pesti kátyúk meg kifejezetten légkalapács módjára verik az ember derekát/gerincét. A felfüggesztése keményebb, sportosabb, mint egy sima autóé, ez megint csak pozitív, ha arra gondolok, hogy egyenesben, kanyarban egyaránt úgy megy, mint a villamos, soha egy centit nem mozdul pluszban, nem leng. A szél se kap bele, rezzenéstelenül lehet vele 200 fölött menni elengedett kormánnyal. Negatívum ugyanaz, nem a kényelméről lesz híres ez az autó. Egyszer volt nálam egy Zafira, Miskolc felől mentem Debrecen felé m30-m3 útvonalon. Az autópályák talákozásánál a zafirával nem tudtam 50-nel végigmenni a visszafordító íven (mert imbolygott, lengett, borulással fenyegetett), ugyanott a gts 85 körül simán elment. Aki ilyen autón töri a fejét, az bizony kompromisszumot fog kötni, hogy el tudja-e viselni a kemény futóművet cserébe a zseniális kanyarodásért, vagy fontosabb neki a kényelem, akkor meg ne vegyen ilyet.

Jelenleg még a gyári, jó év nct5-ös gumik vannak rajta, amivel nem vagyok elégedett. Ezt persze okozhatja az is, hogy teljesen lerongyolta róla az előző tulaj, van már vagy 70 ekm a gumiban, megy is a kukába. Ennek ellenére elég jól tapad az autó, a blokkolásgátló sem az a hamari típus, lehet csikorgatni a gumikat. Induláskor is, a kipörgésgátló engedi kicsit vadulni az embert, lehet csikorogni és gumicsíkot gyártani, de egy határ után beleszól és helyreteszi a sofőrt. A menetstabilizátor nekem tetszik, félelmetes érzés, amikor az ember nem találja el a határt és kattogni kezdenek a fékek.
Update: tavasszal kukáztam az nct5-öt, Pirelli Pzero Nero került rá. Ez egy igazi hátranézős gumi. Olyan embertelenül tapad, hogy minden vaskosabb fékezés előtt muszáj hátranézni, hogy a mögöttem jövő is meg tud-e állni. Nagyon jól illik erre az autóra ez a gumi. Persze lehet, kevésbé kemény futóművű autón nem jön ki a minősége, mert lágy gumi, kell az erő, ami az aszfaltba paszírozza, hogy tapadjon. De tapad.

Az autó külsejéről átlagos a véleményem. Az eleje szerintem nem túl szép, a suzuki vagonr+-ból kölcsönzött lámpatestek undorítóak. Xenon van benne, éppen elmegy, de ha újonnan vettem volna, én nem áldoznék rá annyit, amennyibe kerül. Ahhoz képest, hogy drága, nem sokkal jobb. A kocsi oldalról kifejezetten szép. Hosszú, nyúlánk, kicsit alacsony képe van, szerintem kifejezetten szép. Hátulról elmegy, se nem jó, se nem rossz. A két rettenetes kipufogó hátul tiszteletet parancsol, mióta ezzel járok, nem dudáltak még le a sztrádán:) Úgy látszik, mindenki elhiszi, hogy ha egy ilyen autó lassan megy, annak a vezetőtől független, más oka van. Kár, hogy itt tartunk vezetéskultúrában. A belső térkínálat nekem megfelel, elöl táncterem, hátul még sosem ültem, de a család nem panaszkodott. A műszerfal anyagai éppen csak elmennek, inkább pocsékok. Kopogós műanyag, gagyi műszálszövet a tetőkárpitban, stb. Ha én lennék az opel főnöke, komolyan magyarázkodnia kellene annak a dizájnernek (hogy törne le mindkét keze), aki ilyen gagyi anyagokból rakta össze egy ilyen autó belterét. Az ülések full fekete bőr, erről is tudom már, hogy soha többet. Ülésszellőztetés nélkül izzadok benne, mint egy ló, hiába van két zónás automata klíma.

Négy villanyablak, két villanytükör van, sajnos elektronikusan sötétedő belső tükör nincs. A gyári cd-s rádió a gyári rádiók szintjéhez képest tisztességesen szól, ez azt jelenti, hogy nem dobtam ki belőle két perc hallgatás után. Az a riasztó, ami benne volt, egy brutálisan rossz, idióta darab volt. Nem tudta kideríteni senki, hogy gyári vagy kereskedő által utólag beszerelt darab volt. Ha kinyitottam kulccsal a bal első ajtót, kikapcsolta a riasztót, vagyis ha tolvaj szaktárs zártörővel kinyitotta a zárat, az autó kikapcsolta a riasztót. Hogy lehet ekkora barom egy riasztó???

Az autó tele van elektronikus cuccokkal, érzékelőkkel, egyebekkel. Szerintem ez lesz a halála, ha nem tudják rendesen megcsinálni. Márpedig az enyémet nem sikerült, elég sokszor panaszkodik a fedcomp, hogy szervízbe akar menni. A legutóbbi hibát egy alapos alvázmosás javította meg, valószínűleg a futómű érzékelőire telepedett kosz miatt volt a hiba.
Szerintem ez azért röhejes kicsit. A csomagtartó bal hátsó részében is van egy Can Bus interfész, ami a három digitális buszon szaladgáló jelből régimódi analógot csinál oda és vissza. Ha ez karambolban megsérül, az autó ott rohad meg...

Update: hát kellett egy év, hogy összeszokjunk. Meg egy év, hogy az előző tulajok hülyeségeit kineveljem az autóból. Pl. öntöttem Molbil1 olajat a motorba, egy hét múlva be is döglött. Mint kiderült, a jobb olaj kioldotta a koszt a motorból és eltömődött az olajnyomás szabályzó, nem volt alapjáraton nyomás. Nem tudom, milyen szutykot raktak bele előtte, sajnálom szegényt. Sok takarítással elmúltak a hibajelek is, mostanában már nem mozizik a műszerfal. Kb. 8000-8500 km-enként kell bele önteni egy liter motorolajat, akkor is, ha nem kergetem. Gondolom, az első tulaj hajtotta, mint atom, kicsit jobban koptak egyes darabjai, mint kellet volna.

Mit is lehetne írni zárszónak 16 hónap és 55ekm közös menet után... Jó vétel volt, a következő is ilyen lesz 4-5 év múlva, ha ezt leharcoltam...

Update x: Közben elröppent 10 év. A szekér még mindig megvan, betöltötte a 14. évét. 308 ezer kilométernél jár az óra, ebből küzdelmes 250-et én toltam bele. Az autót az fogja megölni, hogy mostanában (2017) nem találok embert, akire rá lehetne bízni. Hol ezt felejtik el, hol azt.

A 10 év elsöprő többségében úgy ment az autó, hogy évente egyszer szerviz, megcsináltak mindent, és ennyi. Gyakorlatilag a kopó-fogyó cuccok, időszakonként vezérlés, egyszer toronycsapágy (aprópénz), meg két hátsó féknyereg. Egyszer betojt a CIM modul, haver újrakondizta egy bigmac menüért, azóta jó. Időszak felénél öntöttem bele egy plusz liter olajat és nem volt vele gond.

Ez, sajnos, idénre nem volt igaz. Párezer kilométeren eltüntetett kétliter olajat, úgyhogy hengerfej felújításon esett át. A gépműhely szerint nagyon tróger állapotban volt a cucc. 75k, nem is lett volna sok, ha nem "a számolásod kettőig tartson, és ameddig számolsz, az kettő legyen", meg a szelepek számolása 24-ig... Komplett klímacsere, fényszóróállító elektronika csere. Megadta magát az első abs jeladó, amit okosan egybe építettek a csapággyal, így párban első csapágycsere. Kormányt újrabőröztettem, mert köpedelem volt. A vezetőülés is viseltes, nyilván megviseltem :) a többi ülés szinte új. Legutóbb bejelentkezett a hátsó trafósor is.

A szerelők már tegeznek rég... én meg dühöngök, mert nem bírnak rendesen dolgozni. A kormányközép népmesei elem, a centrírozás sokszor csak harmadszorra sikerül, állandóan vitatkozni kell velük. Uncsi.

Lényeg a lényeg: a 12 évből 11-ben szerettem. Most is szeretném, ha befejezné a canossa járatást, de most mosolyszünet van. Menni továbbra is megy, mióta keveset járok városban, 10 alá csökkent a fogyasztása. De most már látszik, hogy csak 14 éves autó. Ha még gyártanák, megvenném megint. De sokköbcentis szívó benzines motorral szerelt autó ma már szinte nincs.

Hibalista

- hengerfej- gariban megjavították - szélvédőcsere-110e - olajnyomásszabályzó-10e - futóműben ez-az kb. 45e

Ide hordtam szervizbe

Opel Kövesdán

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Amikor hengerfejes volt, végighordtam minden elérhető márkaszervízen. Kövesdánt leszámítva egyik se boldogult vele.

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2003
Kényelem (8) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 67000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 260000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Bora 1.6 Következő autója? valószínűleg astra K
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Vectra 2002 (2005)

További ítéletek (183 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)