Férfias karakter !
Szöveges ítélet
Véleményemet 290 ezer levezetett km-re alapozom 5 év alatt. Sokat jártam Európában mindenfelé a kocsival autópályán. Összességében jó véleménnyel vagyok az autóról. Sorolnám a konkrétumokat:
Ahhoz hogy megbízható maradjon hosszútávon, alapszabály a beindítás utáni kímélő járatás és üzemmód! A motor nehezen melegszik, télen akár 50 km-t is kocogva kell megtenni, ez nyáron sem kevesebb 10 km-nél. Hallani egyébként a motoron hogy mikor lehet már "tolni" neki, mert amikor bemelegszik, megszűnik az 1000 - 2000-es fordulat közötti "becsörgés". Ha ez megvan, nyugodtan lehet hasítani vele. Kihúzatni nem ajánlom 3ezer fölé, ha valami "dráma" van, akkor el lehet menni 3 500-ig, fölötte nincs értelme. A kocsi szép méretes darab, nekem nagyon tetszik a szögletessége, ez teszi olyan férfiassá. Ez az az autó, ami nagyon jó akkor ha meg kell jelenni valahol, ugyanakkor nem fognak irigykedni az emberre. Ami érdekes az az, hogy viszonylag kis helyen is megfordul, ezt nagyon eltalálták. A 280 Nm nyomaték bőven elég elcipelni a kasznit, piros lámpánál ha sietni kell beférkőzni egy belső sávba, nincsen probléma. Amiben fantasztikus az autó, az a hosszútávfutó képessége, azaz autópályás 160-180-as tempomatos meneteket órákon keresztül folyamatosan bír menni. Az érdi emelkedőn fölfelé mintha zsinóron húznák az autót. A futóműről annyit, hogy nekem a Passat hintója után sportosan sprődnek tűnt és persze arra jó, hogy az M7-esen hazafelé az érdi lejtő alján a jobbos kanyarba (mielőtt összeérne a két autópálya), kényelmesen be lehet menni 180-al (ott ahol minden amatőr satufékez ...). Nekem ez elég.
A kormányt fél kézzel lehet tekerni, a kuplung közepesen puha. A fékhatás jó. Meg kell hogy említsem, nem egy kényelmes autó, ez persze akkor jön elő, ha órákon keresztül vezetek és ki kell szállnom, na akkor érzem a derekamat rendesen.
Fogyasztás kb 7,5 liter, egy kb 55 literes tankolással 750 - 850 km között kell tudni menni.
A kötelezője kb 15 ezer / negyedév, teljesítményadó 35 ezer Ft/év
Hibalista
- A problémák (250 ezer km-ig az 1. pont kivételével semmi):
- 1. A turbónyomás továbbító gumicsövek (alsó - felső ) szétdurrantak (20 illetve 30 ezer km-nél) 1x 1x, ez szerintem egyértelműen azért volt mert egy turbó benzines kocsiból ültem át és túlzottan kihúzattam az autót. Ezután kezdtem el odafigyelni az elindulásra és a kihúzatásra (lásd lent). Javítás ktg. kb. 25 ezer / db
- 2. A tempomat néha kikapcsol menet közben illetve indexeléskor. A garanciális cseréje után sem szűnt meg ez a probléma.
- 3. A bal első izzó évente 1x kiég. A jobb első az 5 év alatt 1x égett ki... Érdekes hogy még nem kellett cserélni sem az indexeket sem pedig a féklámpákat.
- 4. EGR szelep és a fojtószelep hajlamos bekormolódni, ki kell őket venni és meg kell tisztítani, nem pedig cserélni...
- 5. A turbó nálam 250-ezret bírt, akkor kuka, vettem egy újat (nem bontottat) 280 ezerért.
- 6. Féktárcsákat kellett cserélni 280 ezer km-nél 20 ezer / db illetve a fékbetéteket kb 70 ezrenként ( 12 ezer / db).
- 7. Kormánymű felújítás 260 ezer km-nél, 80 ezer Ft.
- 8. Elfolyt a kormányszervó olaj 280 ezer km-nél, persze jól bekeményedett a kormány, javítás kb 40 ezer.
-
- A lényeg azon van, hogy ha kisebb hibák vannak, akkor profi Opelos maszekhoz kell vinni. (vannak ilyenek Zuglóban és Palotán). Ha elektromos hiba van (hibakijelzőn ég valami), akkor irány a szakszervíz, mert ott vannak olyan műszerek amik k i r é s z l e t e z i k a problémát, nemcsak jelzik...
-
Ide hordtam szervizbe
Nagyívben kerüld: Opel Eger: csak lehúznak, nem cserélnek. A tipikus szakműhely jelenség országosan...
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
Melegen ajánlom: Autobinck Kft.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 290000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Passat 1.8T | Következő autója? | még nem tudom |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
