Fürge szamuráj
Szöveges ítélet
Tudom, hogy komoly ítéletet egy 5 hónapos autóról nem lehet írni, de a véleményem megírásának idején, az új Qashqai népítéleteknél árválkodó egy szem vélemény arra késztetett, hogy mégis közzé tegyem az eddigi tapasztalataimat.
Szóval eredetileg egy Toyota RAV4-et terveztem az Auris után vásárolni, de a Toyotától szinte semmilyen kedvezményt nem tudtam kialkudni a RAV4-re (pedig nem egy fapados modellt néztem ki) így a hasonló modellek között is elkezdtem autókat keresni. Eredetileg a Nissanból is az X-Trail-t nézegettem, de az sem lett volna olcsóbb, így végül az egy kicsit kisebb, de még mindig elég impozánsnak ható Qashqai-nál kötöttem ki. Mivel valahogy a dízel motorok nem igazán szimpatikusak, a választásom a vadi új 1.6-os turbó benzinesre esett. Az N-TECH modellhez járó technikai megoldások is eléggé megtetszettek, valamint, mivel záros időn belül csak üvegtetős példány volt elérhető, végül még az is került az autóba (ha nem készletről rendelem 16 hetet! kellett volna várni a szállításra). Az 1.6 –os turbó benzin felára 700.000 Ft az 1.2-höz képest, de azt is tudni kell, hogy ezért a hátsó felfüggesztés többlengőkaros a kisebb modell csatoltjával szemben.
Az 1.6-os 160 lóerős motor tényleg nagyon erős, különösen az 1500 RPM feletti tartományban. Úgy lehet akár lejtőnek felfelé is gyorsítani vagy előzni, hogy nem érezni, hogy a motor egy kicsit is erőlködne. Autópályán kipróbáltam (német), a 200-as tempó simán elérhető, és az még nem is a vége. A városban kissé szomjas (hidegen, lámpákkal tarkított útszakaszon benyel akár 12 litert is 100-on) de a városon kívül, egy kis odafigyeléssel hihetetlenül takarékos: a computer szerint 5 körül lehet vele menni. Bár a computere szerintem egy kicsit csal, mert a saját számításom szerint 4-6 decivel is kevesebbet mutat a valósnál. A 8000 km után nekem az átlagfogyasztás 6.3-on áll, de a benzinkutakon utána számolva inkább 6.8-7 liter jön ki 100 km-enként. De ez egy bejáratós autónál szerintem még mindig igen jó eredmény, különösen annak függvényében, hogy ez kb. 1000 km autópálya, 4000 km országút, és 3000 km városi használatból jött össze.
Az N-TECH megoldásai elég jól működnek. A kulcs nélküli rendszer kényelmes. A sávelhagyásjelző igaz elég sokat pittyeg, de nem zavaró, és egyszer már sikerült pont időben visszairányítania a saját sávomba, amikor menet közben próbáltam mobilról autópálya matricát vásárolni (esküszöm, soha többet nem teszek ilyent). Az ütközés elkerülő rendszer is működik azt tapasztaltam. Bár igazából csak az autó nem tudta, hogy a kapubejáróba forduló autó már nem lett volna útban mire odaérek, így keményen fékezett helyettem – feleslegesen. Az nem tetszik viszont, hogy a navi térképei 2013-asak egy 2015-ben eladott a autóban. A 360 fokos kamerarendszer viszont meglepően jól használható, csak az út szélét jelzi a valóságosnál közelebb, de ezt hamar meg lehet szokni.
A tempomat is nagyon jól – és főleg gazdaságosan – működik. Érdekes viszont, hogy nem akarja feltétlenül tartani a beállított sebességet, ha az autó pl. lejtőn megy lefelé, akkor akár mehet 4-5 km/h-val is gyorsabban, de nem fékez feleslegesen. Ugyanígy felfelé sem adja vakon a gázt, hanem csak finoman adagolja. Ennek az az eredménye, hogy tempomattal haladva láthatóan jobb az átlagfogyasztás, mintha saját magma vezetnék.
Persze a rengeteg elektronika plusz hibaforrás is lehet. Egy alkalommal, egy autópályás vészfékezés után (útépítésnél az előttem haladó nem igazán tudta eldönteni, hogy bejön e az én sávomba vagy sem) az autó elkezdett hibaüzeneteket kijelezni: előbb „Start & stop system error” majd egy perc múlva „Chassis control error” – ekkor leszabályozott 60 km/h-ra, majd nem sokkal ezután egy újabb „System error” és leállította a motort - ami az autópályán azért elég érdekes volt. Szerencsére egy 2 perces kényszervárakozás és 1-2 sikertelen indítási kísérlet után mégiscsak elindult az autó. Otthon a szervízben kiolvastattam a computerben tárolt hibakódokat. Meg is találták a bejegyzést, egy „Communication failure” képében, ami azt jelentette, hogy a fő számítógép nem tudott kommunikálni a szenzorokkal. Jobb ötlet híján a szervízben ellenőrizték az összes csatlakozót, és – hála istennek – többet ez a hiba nem jelentkezett.
Nekem személy szerint nagyon tetszik az autó formája és a belső kialakítása, az összképet egyedül a elülső mennyezeti lámpák rontják csak.
Az üvegtető az első ülésekben ülve csak több fényt jelent, viszont a hátul ülőknek tényleg csodálatos panorámát nyújt, különösen az Alpok útjain autózva.
Eddig egyáltalán nem bántam meg a választásomat ez egy olyan autó amiben tényleg jól érzem magam, élvezet vezetni és az ismerősök is elismeréssel adóznak miatta.
Hibalista
- Alig 5 hónapos auto, így szerencsére még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Nissan Császár Zalaegerszeg
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Auris | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
