A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Nissan » Qashqai (2013)

Qashqai 1.5 Dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Jo is lehetne de nem az. DÁSZTER szepen feltupirozva

Szöveges ítélet

Nos sokfele autom volt 25 ev jogositvany alatt. Golfok , Passat , Suzuki , Renault , BMW , Audi , Volvo

Nem volt semmilyen elöiteletem amikor egy varatlan baleste utan beleültem a Nissan SUV ba. Tenyleg kivancsi voltam mit tud az ilyen SUV milyen erzes vezetni.

Külsö : Formaja divatos , kellemes latvanyt nyujt oldalrol es hatulrol. Elölröl kicsit magasra huzott a gephaztetö vaskos a domboritott orr. Bizalmat sugarzo erős törhetetlen benyomást kelt. Összesegeben sokkal izgalmasabb formasabb a design mint az elsö generacio eseteben. Mutatos LED nappali fénnyel szerelt fenyszorok elöl hatul fényvezetős LED-ek. Itt ott müanyag krom betetek diszelegnek körben az auton.

Belső : kellemes meglepetés volt a komor fekete kárpit ellenére a műszerfal. Zongora lakk körben ami mindenkinek egyedi ízlesére bízom , hogy most szép vagy sem . Kormány és váltó bőr burkolatú , kapcsolok jól elosztva. Japános rend uralkodik nincs zsúfolt középkonzol. Váltókar magasan van es viszonylag hosszú a bot. Van LED beltéri fény a váltó konzol oldalán. ( hogy ez a gyakorlatban mire jó azt nem sikerült kideríteni )

Ülések oldaltartása jó , ülőlap rövid ( 182 cm átlagos alkatú vagyok ) folyamatosan zsibbadt benne a lábam hiába magasságában állítható. Az ülőlapja dőlésszöge sajnos fix. Kárpitozás textil anyaga egy rettenetesen koszra érzékeny fajta. Műszálas ??elég olcsó benyomást kelt. Nagyon vigyáztam rá ( cigi és kajálás menetesen használtam ) mégis 2 x kellett teljes kárpitot tisztítani. Meg a tiszta víz is foltot hagy rajta. Ettől sokkal de sokkal jobb szövetet lehet találni olcsóbb autókban. A lábter kárpitja szinten primitív anyag porszívozaskor azonnal kibolyhosodik. 1 évesen mar elégge vacakul nézett ki a kocsi pedig hetente kézi mosóba jártam vele.
A sok műanyag csecsebecse helyett talán jobb anyagok is belefértek volna.

Ülések közötti mely rekeszben USB csatlakozó van , a könyöklő magassága tökéletes.

Tükrök nagyok , jól hasznalhatoak es motorral behajthatoak. Csak fütyül a menetszel rajtuk. Kar erte mert az utaster amugy csendes (lenne) lehetne...

Renault bajuszkapcsolok, vilagitaskapcsolok , ablakemelö gombok...nos ez mar annyira Japan mint az Esztergomi Suzukink :) Globalis orias konszernek összedolgoznak. Amiböl igazsag szerint jo megoldasok sülhetnenek ki...csak nem sülnek... A kidolgozas minösege joindulattal is atlagosra sikerült. A Japanoktol megszokott benyomast felejtsük el.

Csomagtarto atlagos nagysagu. Alul dupla fedelü. Van benne egy nagyon praktikus rekesz. Maga a rekesz fedele ismet rettenetes anyagbol van ugy mint a kalaptarto. Ide oda mozog zötyög.
Alatta a szokasos defekt javito szett lapul potkerek helyett.

Motor hajtas : 1.5 Dci Renault. Stilus es nezöpont kerdese de ugy erzem harmat gyenge ehhez a nagysaghoz az 1460cm3 pöttöm masina a DASZTERBÖL. Meg a felesegem is eszrevette , hogy elözni autouton 100 körül mar valosagos lutri. Hiaba kapcsolsz vissza 4-be nincs eleg nyomatek ehhez a tömeghez. Igen szük a fordulatszam tartomany amikor valamennyire el a Dci. Egyik szemmel folyamatosan a fordulatszammerön tartva kell belekezdeni a manöverekbe e szorgalmasan valtogatni a lötyögös valtoval.
Termeszetesen annak aki nyugodt elörelato es lusta nyugdijas vezetö meg imad egesz nap valtogatni annak bizonyosan jo alternativa a 110Le 1.5 Dci.

Nagyon csendes a motor szinte alig hallani menet közben. Valoban kulturaltan teszi a dolgat amennyire tudja. Hidegen termeszetesen erötlen de rövid tav megtetele utan van fütes es magahoz ter a masina amig nincsnek minuszok.
Telen aztan jönnek a gondok. Hideginditas utan csörömpöl a motor es 15 perc jaratas utan is kelletlenül veszi a fordulatotfűtés az nulla. Olyan a hangja, hogy faj az ember szive a gazt taposni. Meg mielött valaki kitalalna a gazolaj a hibas hat nem az. Csak kizarolag kuton tankolok kartyaval. -9C volt a maximum ami nem mondhato antarktisznak. Szoval nem tudtam rajönni miert nincs benne egy kiegeszitö villamos fűtés mint altalaban a CDI dieselekben szokasos. Ami a vizet melegiti hideginditas utan. Igy ennek hianyaban kenytelen ertelmetlenül szettaposni az ember a jeghideg motort mert a hoban (meg) letilt a kipörgesgatlo. Szinte lefullad az auto. Szenvedes volt a reggeli tortura...
Közben a jarokelök olyan csörömpölest hallanak ami a szoci Volga motorba töltött 86-os benzinnel törtenö lepadlozasara emlekeztet. A regi VW Pdti hangja kutya füle ehhez kepest. Erzesre 50Le all rendelkezesre hidegen. Kerdes az ilyen indulasokat meddig fogja sertetlenül birni a motor. Illetve mi van ha mondjuk -20C van ???

A teli fogyasztas 7,5-8 literre szökik fel ami azert tulzas egy modern autonal a nyari 5.8literhez kepest. Talan a tervezök elflejtettek , hogy tel is letezik a kalendariumban.

A valto sajnos pontatlan es hosszu uton jar made in Renault. Felesleges a 6 fokozat mert folyamatosan valtogatni kell a szük tartomanyban realizalhato 240Nm nyomatek hasznalatahoz. Gyakran 2 -3 fokozatot kell visszavaltani. Egy 5 fokozatu valto talan bölcsebb döntes lett volna. Fogyaztas 4.5-5.8L között alakult nyaron. 140-s temponal ami csak 131!!!! a valosagban kb 6 liter A fedelzeti szamitogep jocskan csal lefele a fogyasztasi adatok szamolasakor...a kilometer ora pedig 8-9km csal felfele minö veletlen egybeeses ugye!!!! Ez veletlen gondolom.

Start stopp rendszere ügyes , gyorsan es logikusan reagal. Megszokhato pillanatok alatt mivel a motor csendes ezert egyaltalan nem zavaro amikor a piros lampanal magatol leall. Aki nem szereti ki is tudja iktatni egyetlen nyomogombbal.

Összessegeben kimondva az elsö Qashqai 2000cm3 150Le-s Dci je kellene bele ami mellekesen alig fogyasztott többet mint ez a kisebb es gyengebb blokk. Telen volt ereje hideginditaskor. Rejtveny , hogy miert nem hasznaljak most is...
A karos anyag kibocsajtast kerdeset majd a szakertök bizonygatjak mi a valosag es a fikcio. De gyanitom ezert nincs 1.6 Dci töl nagyobb a programban mert az meg ennyire sem teljesitene a szabvanyban elöirtakat mint ezek a motorok.
A konkurencia 1800-2000cm3-s diesel modelljei sokkal inkabb eltalaltak. Joval dinamikusabbak mint a Nissan dci je.

Futomü hajtas : Fronthajtasos modell leven ( terepre ezzek ne nagyon menj ) egyszerübb kapcsolt hatso felfüggesztese van. Ami 17" kerekekkel kombinalva egyaltalaban nem zavaro. Kellemes feszes de nem tulzottan kemeny. Kormanyzas direkt ( menüben allithato rasegitessel rendelkezik ) A katyus utakon is jol vizsgazott. Padka es asszony barat hasmagassaggal kombinalva hozza az SUV erzest. Csak a futomü zajok szürödnek be az utasterbe ami elkerülhetö lett volna egy jobb minösegü sarvedödob hangszigetelessel.

Biztonsag extrak : Biztonsagi csomag : savelhagyas figyelmeztetes , rafutasos balesetre figyelmeztetes , gumi nyomas es esö szenzor , közlekedesi tabla olvaso , automata reflektor vezerles, tempomat mind valoban hasznos dolgok. Kitünöen hiba nelkül müködtek a gyakorlatban. Le a kalapot ebben a kategoriaban ez nem magatol ertetödö. A kormany mögötti müszer csoportban elhelyezett HD kijelzö kepe szep. A menü rendszer teljesen atgondolt. Na erröl sok premium marka vehetne peldat.

Klima, fütes ( ha mar meleg volt a motor) ülles fütes megfelelöen müködik. Idegesitö telen , hogy a tükör fütes magatol kikapcsol?! Ujra es ujra be kell kapcsolni. Automata ablak erthetetlen modon csak a vezetö oldalon van.

Radio atlagos hangzasu kormanyrol vezerelhetö kivitel. Nekem cserelni kellett a radiot garanciaban. Jelzem csendesen 320.000 Ft !!!!! ba kerül. Se CD tar se semmi extra nincs benne ennyi penzert. Garancia idön tul asszem felkötöttem volna magam a szamla lattan. Kihangosito folyton betegeskedett ami a radio csere utan SEM javult meg. Egy KIA ban kristalytisztan hallottam magam itt meg recseg ropog minden.

Aki sokat vezet telen rendeljen bele LED es elsö tompitott fenyszorot. Mert a halogen kivitel finoman szolva is csak atlagos megvilagitast ad.

Elsö tolato szenzorok tipus hibasak a szerviz szerint. Hiaba cserelik ki ujra es ujra. Barmilyen minimalis kosz ,köd, esö ne adj isten ho hatasara azonnal bejeleznek idegesitöen pittyegve a varosban.Ekkor a rafutasgatlo sem müködik

Vegyes erzelmekkel vagyok a Francia -Japan kocsi irant. Formaja szep, belülröl primitiv anyagok es (felesleges erthetetlen) olcso megoldasokat hozott. Motorja csendes de öreguras a dinamikaja. Telen kompromisszumokat kell kötni. Fogyasztasa sem rekorder a konkurencia modelljeihez kepest.

Valahogy ugy erzem jo-BB is lehetett volna a kocsi de nem lett az. Finomitani csiszolni kellene rajta amiben korabban a japanok olyan jok voltak. Amit csinaltak az ki volt talalva. Illetve egyertelmü , hogy a mini diesel motorokhoz egy 300kg könnyebb kasztni kellene.

Szervizeles: 14.500 Ft / ora aron szamolnak.. No comment. Tehat ezzel a NISSAN premium arakat surol erzesem szerint.
Olajcsere es klima tiszitas (mert level esett a ventillatorba amitöl zörgött) összesen 100.000 Ft ( 4 liter olajjal szamolva ) HOPPP...
Garancialis javitasok egy resze sikerült : A lötyögös üleslap lötyög tovabbra is , a karpitok ugyanugy zörögnek. A kihangosito recseg. Szoval ez sok sok penzert megkerdöjelezhetö minösegü munka. Ha nem garancialis a kocsi 500.000 Ft körüli lett volna a szamla. Ötszaz.ezer !!!!
Gyari markaszerviz ugyebar uj kocsi miatt. Hivnak aztan telefon megelegettsegi kerdöivvel aztan igernek füt fat. Meglatjuk a legközelebbi szerviznel mi sikerül a gyakorlatban.

Hibalista

- Beazott az elsö fenyszoro , üles lapja lötyög , ajto karpit zörög , radio -kihangosito egyseg recsegve szol illetve nem kapcsolodik a telefonhoz , hatso ablaktörlo neha magatol leall ,kipufogo felöl vibralas 130 felett

Ide hordtam szervizbe

Nissan Gablini

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (3) Évjárat 2014
Kényelem (6) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 61000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? inkabb nem irom le :) mas kategoria. de nem is lenyeges Következő autója? Mazda 6 kombi
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Nissan Qashqai 2013 (2014)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)