Jo is lehetne de nem az. DÁSZTER szepen feltupirozva
Szöveges ítélet
Nos sokfele autom volt 25 ev jogositvany alatt. Golfok , Passat , Suzuki , Renault , BMW , Audi , Volvo
Nem volt semmilyen elöiteletem amikor egy varatlan baleste utan beleültem a Nissan SUV ba. Tenyleg kivancsi voltam mit tud az ilyen SUV milyen erzes vezetni.
Külsö : Formaja divatos , kellemes latvanyt nyujt oldalrol es hatulrol. Elölröl kicsit magasra huzott a gephaztetö vaskos a domboritott orr. Bizalmat sugarzo erős törhetetlen benyomást kelt. Összesegeben sokkal izgalmasabb formasabb a design mint az elsö generacio eseteben. Mutatos LED nappali fénnyel szerelt fenyszorok elöl hatul fényvezetős LED-ek. Itt ott müanyag krom betetek diszelegnek körben az auton.
Belső : kellemes meglepetés volt a komor fekete kárpit ellenére a műszerfal. Zongora lakk körben ami mindenkinek egyedi ízlesére bízom , hogy most szép vagy sem . Kormány és váltó bőr burkolatú , kapcsolok jól elosztva. Japános rend uralkodik nincs zsúfolt középkonzol. Váltókar magasan van es viszonylag hosszú a bot. Van LED beltéri fény a váltó konzol oldalán. ( hogy ez a gyakorlatban mire jó azt nem sikerült kideríteni )
Ülések oldaltartása jó , ülőlap rövid ( 182 cm átlagos alkatú vagyok ) folyamatosan zsibbadt benne a lábam hiába magasságában állítható. Az ülőlapja dőlésszöge sajnos fix. Kárpitozás textil anyaga egy rettenetesen koszra érzékeny fajta. Műszálas ??elég olcsó benyomást kelt. Nagyon vigyáztam rá ( cigi és kajálás menetesen használtam ) mégis 2 x kellett teljes kárpitot tisztítani. Meg a tiszta víz is foltot hagy rajta. Ettől sokkal de sokkal jobb szövetet lehet találni olcsóbb autókban. A lábter kárpitja szinten primitív anyag porszívozaskor azonnal kibolyhosodik. 1 évesen mar elégge vacakul nézett ki a kocsi pedig hetente kézi mosóba jártam vele.
A sok műanyag csecsebecse helyett talán jobb anyagok is belefértek volna.
Ülések közötti mely rekeszben USB csatlakozó van , a könyöklő magassága tökéletes.
Tükrök nagyok , jól hasznalhatoak es motorral behajthatoak. Csak fütyül a menetszel rajtuk. Kar erte mert az utaster amugy csendes (lenne) lehetne...
Renault bajuszkapcsolok, vilagitaskapcsolok , ablakemelö gombok...nos ez mar annyira Japan mint az Esztergomi Suzukink :) Globalis orias konszernek összedolgoznak. Amiböl igazsag szerint jo megoldasok sülhetnenek ki...csak nem sülnek... A kidolgozas minösege joindulattal is atlagosra sikerült. A Japanoktol megszokott benyomast felejtsük el.
Csomagtarto atlagos nagysagu. Alul dupla fedelü. Van benne egy nagyon praktikus rekesz. Maga a rekesz fedele ismet rettenetes anyagbol van ugy mint a kalaptarto. Ide oda mozog zötyög.
Alatta a szokasos defekt javito szett lapul potkerek helyett.
Motor hajtas : 1.5 Dci Renault. Stilus es nezöpont kerdese de ugy erzem harmat gyenge ehhez a nagysaghoz az 1460cm3 pöttöm masina a DASZTERBÖL. Meg a felesegem is eszrevette , hogy elözni autouton 100 körül mar valosagos lutri. Hiaba kapcsolsz vissza 4-be nincs eleg nyomatek ehhez a tömeghez. Igen szük a fordulatszam tartomany amikor valamennyire el a Dci. Egyik szemmel folyamatosan a fordulatszammerön tartva kell belekezdeni a manöverekbe e szorgalmasan valtogatni a lötyögös valtoval.
Termeszetesen annak aki nyugodt elörelato es lusta nyugdijas vezetö meg imad egesz nap valtogatni annak bizonyosan jo alternativa a 110Le 1.5 Dci.
Nagyon csendes a motor szinte alig hallani menet közben. Valoban kulturaltan teszi a dolgat amennyire tudja. Hidegen termeszetesen erötlen de rövid tav megtetele utan van fütes es magahoz ter a masina amig nincsnek minuszok.
Telen aztan jönnek a gondok. Hideginditas utan csörömpöl a motor es 15 perc jaratas utan is kelletlenül veszi a fordulatotfűtés az nulla. Olyan a hangja, hogy faj az ember szive a gazt taposni. Meg mielött valaki kitalalna a gazolaj a hibas hat nem az. Csak kizarolag kuton tankolok kartyaval. -9C volt a maximum ami nem mondhato antarktisznak. Szoval nem tudtam rajönni miert nincs benne egy kiegeszitö villamos fűtés mint altalaban a CDI dieselekben szokasos. Ami a vizet melegiti hideginditas utan. Igy ennek hianyaban kenytelen ertelmetlenül szettaposni az ember a jeghideg motort mert a hoban (meg) letilt a kipörgesgatlo. Szinte lefullad az auto. Szenvedes volt a reggeli tortura...
Közben a jarokelök olyan csörömpölest hallanak ami a szoci Volga motorba töltött 86-os benzinnel törtenö lepadlozasara emlekeztet. A regi VW Pdti hangja kutya füle ehhez kepest. Erzesre 50Le all rendelkezesre hidegen. Kerdes az ilyen indulasokat meddig fogja sertetlenül birni a motor. Illetve mi van ha mondjuk -20C van ???
A teli fogyasztas 7,5-8 literre szökik fel ami azert tulzas egy modern autonal a nyari 5.8literhez kepest. Talan a tervezök elflejtettek , hogy tel is letezik a kalendariumban.
A valto sajnos pontatlan es hosszu uton jar made in Renault. Felesleges a 6 fokozat mert folyamatosan valtogatni kell a szük tartomanyban realizalhato 240Nm nyomatek hasznalatahoz. Gyakran 2 -3 fokozatot kell visszavaltani. Egy 5 fokozatu valto talan bölcsebb döntes lett volna. Fogyaztas 4.5-5.8L között alakult nyaron. 140-s temponal ami csak 131!!!! a valosagban kb 6 liter A fedelzeti szamitogep jocskan csal lefele a fogyasztasi adatok szamolasakor...a kilometer ora pedig 8-9km csal felfele minö veletlen egybeeses ugye!!!! Ez veletlen gondolom.
Start stopp rendszere ügyes , gyorsan es logikusan reagal. Megszokhato pillanatok alatt mivel a motor csendes ezert egyaltalan nem zavaro amikor a piros lampanal magatol leall. Aki nem szereti ki is tudja iktatni egyetlen nyomogombbal.
Összessegeben kimondva az elsö Qashqai 2000cm3 150Le-s Dci je kellene bele ami mellekesen alig fogyasztott többet mint ez a kisebb es gyengebb blokk. Telen volt ereje hideginditaskor. Rejtveny , hogy miert nem hasznaljak most is...
A karos anyag kibocsajtast kerdeset majd a szakertök bizonygatjak mi a valosag es a fikcio. De gyanitom ezert nincs 1.6 Dci töl nagyobb a programban mert az meg ennyire sem teljesitene a szabvanyban elöirtakat mint ezek a motorok.
A konkurencia 1800-2000cm3-s diesel modelljei sokkal inkabb eltalaltak. Joval dinamikusabbak mint a Nissan dci je.
Futomü hajtas : Fronthajtasos modell leven ( terepre ezzek ne nagyon menj ) egyszerübb kapcsolt hatso felfüggesztese van. Ami 17" kerekekkel kombinalva egyaltalaban nem zavaro. Kellemes feszes de nem tulzottan kemeny. Kormanyzas direkt ( menüben allithato rasegitessel rendelkezik ) A katyus utakon is jol vizsgazott. Padka es asszony barat hasmagassaggal kombinalva hozza az SUV erzest. Csak a futomü zajok szürödnek be az utasterbe ami elkerülhetö lett volna egy jobb minösegü sarvedödob hangszigetelessel.
Biztonsag extrak : Biztonsagi csomag : savelhagyas figyelmeztetes , rafutasos balesetre figyelmeztetes , gumi nyomas es esö szenzor , közlekedesi tabla olvaso , automata reflektor vezerles, tempomat mind valoban hasznos dolgok. Kitünöen hiba nelkül müködtek a gyakorlatban. Le a kalapot ebben a kategoriaban ez nem magatol ertetödö. A kormany mögötti müszer csoportban elhelyezett HD kijelzö kepe szep. A menü rendszer teljesen atgondolt. Na erröl sok premium marka vehetne peldat.
Klima, fütes ( ha mar meleg volt a motor) ülles fütes megfelelöen müködik. Idegesitö telen , hogy a tükör fütes magatol kikapcsol?! Ujra es ujra be kell kapcsolni. Automata ablak erthetetlen modon csak a vezetö oldalon van.
Radio atlagos hangzasu kormanyrol vezerelhetö kivitel. Nekem cserelni kellett a radiot garanciaban. Jelzem csendesen 320.000 Ft !!!!! ba kerül. Se CD tar se semmi extra nincs benne ennyi penzert. Garancia idön tul asszem felkötöttem volna magam a szamla lattan. Kihangosito folyton betegeskedett ami a radio csere utan SEM javult meg. Egy KIA ban kristalytisztan hallottam magam itt meg recseg ropog minden.
Aki sokat vezet telen rendeljen bele LED es elsö tompitott fenyszorot. Mert a halogen kivitel finoman szolva is csak atlagos megvilagitast ad.
Elsö tolato szenzorok tipus hibasak a szerviz szerint. Hiaba cserelik ki ujra es ujra. Barmilyen minimalis kosz ,köd, esö ne adj isten ho hatasara azonnal bejeleznek idegesitöen pittyegve a varosban.Ekkor a rafutasgatlo sem müködik
Vegyes erzelmekkel vagyok a Francia -Japan kocsi irant. Formaja szep, belülröl primitiv anyagok es (felesleges erthetetlen) olcso megoldasokat hozott. Motorja csendes de öreguras a dinamikaja. Telen kompromisszumokat kell kötni. Fogyasztasa sem rekorder a konkurencia modelljeihez kepest.
Valahogy ugy erzem jo-BB is lehetett volna a kocsi de nem lett az. Finomitani csiszolni kellene rajta amiben korabban a japanok olyan jok voltak. Amit csinaltak az ki volt talalva. Illetve egyertelmü , hogy a mini diesel motorokhoz egy 300kg könnyebb kasztni kellene.
Szervizeles: 14.500 Ft / ora aron szamolnak.. No comment. Tehat ezzel a NISSAN premium arakat surol erzesem szerint.
Olajcsere es klima tiszitas (mert level esett a ventillatorba amitöl zörgött) összesen 100.000 Ft ( 4 liter olajjal szamolva ) HOPPP...
Garancialis javitasok egy resze sikerült : A lötyögös üleslap lötyög tovabbra is , a karpitok ugyanugy zörögnek. A kihangosito recseg. Szoval ez sok sok penzert megkerdöjelezhetö minösegü munka. Ha nem garancialis a kocsi 500.000 Ft körüli lett volna a szamla. Ötszaz.ezer !!!!
Gyari markaszerviz ugyebar uj kocsi miatt. Hivnak aztan telefon megelegettsegi kerdöivvel aztan igernek füt fat. Meglatjuk a legközelebbi szerviznel mi sikerül a gyakorlatban.
Hibalista
- Beazott az elsö fenyszoro , üles lapja lötyög , ajto karpit zörög , radio -kihangosito egyseg recsegve szol illetve nem kapcsolodik a telefonhoz , hatso ablaktörlo neha magatol leall ,kipufogo felöl vibralas 130 felett
Ide hordtam szervizbe
Nissan Gablini
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 61000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | inkabb nem irom le :) mas kategoria. de nem is lenyeges | Következő autója? | Mazda 6 kombi |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |
