Életünk egyik álma:új autót a házba (Qashqai)
Szöveges ítélet
Életünk egyik álma valósult meg, amikor megtettük és némi típusválasztási küzdelem után megállapodtunk a Qashqai mellett. Konkrétan N-Connecta 1.6 DIGT turbómotorral 163 lóerővel. A megvásárlása is megérne egy külön cikket, mert úgy gondoltam, hogy megversenyeztetek 8 Kecskeméthez legközelebbi kereskedést. Még a facelift előtti modell volt, eleve akciós volt. Érdekes eredménye lett, hiszen két kereskedés nem is válaszolt a megkeresésemre, kettő a listaárat ajánlotta, négy pedig komolyan vett. Mindegy, erről ennyit. Kecskeméten vettük meg, nagyon el akartak adni Nissant nekünk! Olvastam a típusról, motorról, már amennyit találtam, mert az nem sok volt. Az a kevés írás alapvetően pozitívként mutatta be a qashqai-t, max a csomagteret kicsinylette, meg pár fura megoldást, de erről majd később.
Jelenleg 11 ezer km van benne, most jön az éves olajcseréje, de én 6000 km-nél lecseréltettem az olajat+szűrőt, nem olcsó a 0W20as olaj. Eddig számottevő gond nem volt vele, egyszer jelzett be kb 3000km-nél a bal első kerékszenzor, meghülyítve persze több mindent is. Pillanatnyi fennálló hiba, eltűnt magától, de azért bevittem a márkaszervízbe (olasz út előtt), hogy olvassák ki, de ők is a karjukat tárva mondták, hogy nem tudják mi volt, de eltűnt magától. Azóta sem jött elő. Kisebb zajok jöttek, ezek okát megtaláltam, egy csavar a kesztyűtartóban meg egy a térképtartóban zsír új, sosem használt. Nekem teljesen jó és tetszik: fékei, kormányzása, rugózása. A váltó kapcsolása többeknek nem jön be, elején még fura volt nekem is, de megszoktam, vagy bejáródott. Ajánlják bele a prémium üzemanyagot, én csak azt töltök bele. Az úton: alapvetően dinamikus, bár egy korai felkapcsolásnál 2000ford. körül belustul, olyan mintha nem is turbós lenne. Ehhez is hozzá kellett szokni, ha nem engedem vissza a fordulatot 2000-ig, akkor nincs gond. Tehát kissé pörgetősen kell használni a dinamika miatt. Zajok: a motorzajok ellen nagyon jól szigetelt, alul, felül, tűzfalnál, szinte semmi hangja! De: szélzaj- 120-ig majdnem semmi, de utánna viszont igen erős -nagyon jól használhatóak a nagy tükrök, de én onnan hallom a szélzaj jó részét. Egyéb zajok: persze elfogadom, hogy nem prémium márka, de kisebb zörgések jönnek elő az utastérben, nem vészes és inkább akkor volt hallható, amikor télen nagy hideg volt. A belső minőségen a spórolás, mint sok más típusnál is láttam, inkább hátul szembetűnő.Fogyasztás: érdekes- nem egy pihe könnyú autó, ami nem baj. Ám a magas felépítés+légellenállás+18as kerekek miatt 120 km/h fölött ugrik nagyot a fogyasztás. Tehát autópályán pld. Viszont ez alatt a méretét, motorját meghazudtoló fogyasztást is tud. Országúton 100 körül tudtam 5,3 átlagot is. Ha odafigyelek, városban sem megy nagyon 7 fölé. De ha sportos valaki, símán tudhat 8-9-et is kajálni.
Belső komfort: nekem tetszik alapvetően, ami fura, az a jobb első ablak, nincs komfortkapcsolás, közp. zárnak nincs menetközbeni automatikus bezárási funkciója, kamera+navi képfelbontás nem túl szép. Napellenzőkben nincs piperetükör megvilágítás (ezt az asszony tette szóvá) A navi egyébként jól működött Olaszban és Bulgáriában is. Gyorsan reagált a hibáinkra. Telefonokat gyorsan és jól felismerte, bár jó lett volna, ha nem csak egy USB csatija van. Zene: 6 hangszóró, rádióval nagyon átlagos a hangzása, jó minőségű mp3 zene, kellemesen szól. Nem túl erős a rádióerősítője, néha gyengül a rádióvétel, ahol másik autónak még szól! Amikor megvettük -hosszú távra- csináltattam egy alvázvédelmet és üregvédelmet, nem nagy költség.
Hibalista
- Bal első kerékszenzor, pillanatnyi hiba, magától megszűnt
Ide hordtam szervizbe
1. szervíz jön
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2017 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Passat Variant | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |