Majdnem szerelem volt..
Szöveges ítélet
Röviden: Azért vettem meg az autót mert ebbe fértem bele. 203 cm magas vagyok, nagyobb benne a hely elől, mint a ceed, Sportage, Stonic, Focus, Fiesta, i30 autókban. Nagyon zavaró hiba, hogy másfél évesen elkezdett nyikorogni a vezető ülés. Ezt nem produkálja a 15 éves C Corsám, a 15 évesen eladott Suzuki Swift II, 12 éves SX4, illetve 20 éves 1-es Swift, valamint 4 éves TSI Fabia sem. Ezekhez képest csalódás az autó, bár ez a legtágasabb. Emellett a kocsi kevésbé húz, mint a feleségem 15 éves, 1.2-es C Corsája, vagy a 2-es Swift. Új autó, de nem sport kocsi. 130 körül autópályán már nagyon érzékeny az oldalszélre. Többször megijesztett zajvèdő fal mögé érve, rettentő instabil lett. Ilyen tempónál ez nem volt más autóra jellemző. 80-90 körül amúgy álom, jó a fogyasztás, csendes a kasztni, de nem lehet mindenhová így utazni. Őszintén szólva ezzel a motorral, városba nagyon ajánlom, illetve ingazasra is napi 80-100 km-ig. Autópályára csak akkor, ha tartósan elég a 110-120. Kinézetre amúgy nincs panasz, bomba a verda, kár hogy a belső tartalom nem azt adja, mint amit a külső láttat. Ami hihetetlen, nincs benne belső műszeregység fényerő szabályozás. 2018-ban ez már ègő, este is fullon van a fényerő, egyedül a rádión lehet lelőni a világítást totál feketère. 2005 is Swift már 4 lépésben tudta állítani, plusz volt benne extra erős világítás, napfény esetére. Az árát megérte, de elájulva nem vagyok. Éves szervíz/átvizsgálás 60-70 körül van több szervíz ajánlat alapján, jelen használat mellett erre évente kétszer is szükségem lesz (20e km periódusonkènt). Ez főleg csak olajcsere és az óradíj, hogy garis maradjon. Semmi úri huncutság. Remélem ülés "szervíz" belefér majd. Ami még zavaró, hogy 2 db hangszóróra futotta ebbe a limitált szériába, így zenehallgatós èlmènyautózásra nem kell számítani.Mire értékelhető hangerőt kapunk addigra a hangzás elmegy borèrt. Cserébe van Bluetooth, USB és mobil-kihangosító. Viszont CD és SD slot nincs. Könyöklő sem fért bele, így marad a felesègem válla :)
Update: vègignèztem a konkurens autókínálatot, Dacia, Renault, Kia, Ssangyong, Opel, Ford, Skoda. Daciaba, Renaultba be sem tudtam ülni, Ssangyong XLV egész jó, de mèg bizonytalan a jövőjük, Opel astra kombi tágasabb egy picit, Ford focus, Octavia, Mondeo, Scala viszont nemnsokkal tud többet, vagy szűkösebb. Egyik sem volt meggyőző, így èrtèkelem amit a hyundai nyújt. Nem lesz csere.
Azóta 30000 km van benne, semmilyen hibája nem volt. Ülèst bekentèk valamivel olajcserekor, azóta is nyikorog, bár kevèsbè.
Hibalista
- Borzasztóan idegesítő, hogy nincs két éves és már nyikorog a vezető ülés. Még fizetem a hitelt konkrétan, de ez teljesen tönkreteszi az új autó élményt. Mindez 90% autópálya használattal. - - 1 év után leszakadt a kalaptartó.
Ide hordtam szervizbe
Hyundai Autó Palace
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Nem tudom, minden szűk.. |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |
