Váltás Hyundaira
Szöveges ítélet
Bár szerettem a Suzuki autóinkat, 1.) csalódtam a márkában 2.) Valamiért a Vitara nem fogott meg, az S-Crosst meg már csak turbó motorral szállítják 3.) Talán a legfontosabb ok: szívó benzines motorral kerestem autót. Így kezdtem el más márkák háza táján keresgélni. Ami megfogott: 5 év kilométer korlátozás nélküli garancia.
Az autó keresgélésem már-már őrületbe kergette a környezetemet. Rendes nagy táblázatban gyűjtöttem a szóba jöhető autók interneten fellelhető mindenféle műszaki paramétereit. E közben jöttem rá, hogy az i20 bár kisautóként van aposztrofálva, belső méretei alapján símán eléri, sőt veri a nagyobb kategóriájú autókat is.
Már az első pillanatban feltűnt, hogy elöl és hátul is igen kényelmesek az ülések. Jó a deréktámasza. A 178 centim mögött elegendő hely marad mind fejtér, mind lábtér tekintetében a tőlem magasabb gyerekemnek.
Bemutató autó volt, így valamivel olcsóbb lett a vétel, mintha 0 km-esként vettem volna meg.
Tapasztalataim: Az első pillanattól kezdve igazolni tudom az interneten olvasott valamelyik tesztelő véleményét, miszerint minden azonnal kézre esik, logikus elrendezésű a belső tér. Az 1,4-es motor nagyon csendes, de a 6 sebességes váltó áttételezését még nem sikerült maximálisan megszoknom. Korábbi autóim 2-es sebességi fokozata helyett itt elegendő 3-asig visszakapcsolni. Előzésnél 4, vagy 5. fokozatig illik visszaváltani, ha biztonságosan, gyorsan akarja az ember végrehajtani.
A fogyasztásban kb fél literrel jobbat vártam, de így sem rossz. Szimplán sztráda 6,2 - 6,5 l/100 km. 1000 km-es szlovák túra (sztáda, hegyek) 5,9 l/100 km. A computer 5,7-es átlagot mutat.
Meghibásodás: 0 (ezt el is vártam)
Nagyon tetszik a sok kis apróság: Hatalmas a szemüvegtartó a visszapillantó tükörnél. Világító sminktükör mindkét első ülésnél. A telefon azonnal kapcsolódott a bluetooth-on keresztül, logikusan működik a kormányról vezérelve. A dupla fedeles csomagtartónak köszönhetően megszűnt a hátsó részben a kupi.
Update: 1 év vagy 15ezer km-es szerviz 2018 januárban. Az ilyenkor szokásos szerviz. Hiba nincs.
Az eddig megtett 14ezer km alatt tovább erősödött bennem az autó testreszabottsága. Eddigi legnagyobb terhelése: egyszerre fuvarozva a reptérre 4 felnőtt egy gyerek (természetesen gyerekülésben) 2 nagy gurulós bőrönd, 3 sporttáska. Persze az egyik gurulós a tetőtartón. Azért ez nem rossz egy kisautótól.
Ami kicsi árnyék: a fogyasztás. Átlagos használat mellett a 6,8 l/ száz km is lecsorog a torkán. 5,8 l/100 km csak most egyszer a fagyos téli utak miatt max 50-70 km/óra mellett sikerült. A műszerfal szerint 6,1 l/100 km az átlag.
Update 2 (2019.02.03): 40500 km, 2 éves.
Az autó hibátlanul teljesít. Semmi hiba nem fordult elő e két év alatt. A 2 éves szervíz 38 e Ft volt. Fogyasztás változatlan.
Hibalista
- Még semmi
Ide hordtam szervizbe
Leier Győr
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Géringer Komárom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Sx4 sedan | Következő autója? | Elantra, vagy Ioniq |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |