Szürke, izé kék kisegér
Szöveges ítélet
Több hónapos keresgélés, valamint a párom őrületbe kergetése után mondtuk ki közösen a boldogító igent az i20 Active mellett. Egy pár éves Fiat 500 és egy új Yaris volt még a dobogós, de ár/érték arányban kiütéssel győzött a 2.5 éves i20 Active. A Fiat 500-ban sajnos nem fértem el, pedig nagy volt a szerelem, az új Yaris pedig lényegesen drágább lett volna, illetve elkelt előlünk, így a két autót összegyúrtuk, és ebből lett a Hyundai. A családban már volt egy 3-4 éves ’sima’ i20 full fapad (Go) felszereltséggel, ahhoz képest ég és föld a két autó. Az Active a sima i20-hoz képest nem csak külsőleg más, hanem itt elérhető az 1.25-ös motor (75-84 LE) mellett az 1.4-es is (100 LE), az 5-ös váltó helyett 6-os van, valamint sokkal gazdagabb alapfelszereltséget is kapott. A hahun a fapados i20-ak között hatalmas felüdülés volt találni egy igazán jól felszerelt autót. Nem kifejezetten Active kivitelt kerestünk, de mivel ebben találtuk meg azt a felszereltséget amire szükségünk volt, plusz még magasabban is ülünk, ezért ez egy nagyon kellemes kompromisszum lett.
Amit szeretünk így ~10.000 km távlatából:
- Az autó felépítése magasabb pár centivel, mint a sima i20 (a kasztni meg van emelve 2 centivel +körbe van műanyagozva +kapott tetősínt és gallytörő rácsot), ezért bátrabban be merünk vállalni 1-1 kigödrösödött földutat, de egy magasabb padkánál sem kell félni, hogy letépjük a lökhárítót. Ettől persze nem lett terepjáró, mert úgy elkapar a homokban, hogy öröm nézni, de legalább nehezebben ér le az alja. Ez már a faceliftelt verzió: itt már nincs gagyi Fast&Furious tankbetöltő fedél, hanem szerencsére színre van fújva.
- Mivel nagyon könnyű az autó (1050 kg), ezért az 1.4-es 100 LE-s motor nagyon fürgévé teszi, még egy osztrák road tripen is a 2000-es hegyek között. Számomra nagy előny a 4 hengeres szívómotor a 3 hengeres turbósok világában.
- A start-stop gyorsan és hatékonyan működik – és ugyanilyen gyorsan ki is lehet kapcsolni, ha épp araszolok és nincs rá szükség.
- A tolatókamera nem épp 4K felbontású, de a célnak megfelel. A segédvonalak a kormánnyal együtt mozognak, ami szuper. A tolatóradart sajnos nem jelzi ki a kijelző, így a pittyegésre kell hagyatkozni, de így is egészen pontosan lehet vele parkolni.
- A projektoros fényszórónak nagyon jó a fénye és a vetítési képe. Persze nem egy LED, de a sima halogénhez képest hipertérugrás.
- Van kanyarfényszóró, ami nem csak a ködfényszórót kapcsolgatja fel, hanem van dedikáltan 1-1 db ~45 fokos szögben beépített fényforrás, ami szuperjól bevilágít a kanyarba.
- A hátsó lámpa LED-es, ami nekem kifejezetten tetszik.
- Az utastérben van elől és középen is világítás, ami sötétben pakoláskor nagyon jól jön. Apróság, de hasznos.
- Ha véletlenül bekapcsolva marad a beltér világítása, akkor talán 15 perc után automatikusan lekapcsolja azt az autó, hogy ne merítse le az akkut.
- Van könyöklő, ami ebben a kategóriában nem triviális. (A benzines Yarisnál 6.5 millióért még nincs.)
- Van 3 fokozatú ülésfűtés és kormányfűtés, ami parasztvakításnak tűnt, azonban nagyon sokat hozzáadnak a komforthoz egy hosszabbra nyúlt téli túra után. A fűtés gyorsan és hatékonyan befűti a kis teret.
- Hosszabb távon is kényelmesek az ülések, nagyon jól magamra tudom állítani. Kellően magasra fel tudom emelni az ülést, de persze suttyósan le is lehetne süllyeszteni a padlóig.
- Le vannak sötétítve a hátsó ablakok – ez fiatal pároknak a lehetőségek korlátlan tárháza ;)
- A csomagtérpadló 2 szintben rögzíthető – mi mindig a legalsót használjuk (326 liter), így kényelmesen befér 2 nagy bőrönd + 2 hátizsák + cipők, egyebek egy 1 hetes road tripre. Van csomagrögzítő háló is, ez is praktikus egy-egy bevásárlás alkalmával.
- A digit klíma nagyon hatékony még 37 fokban is, mivel nagyon pici az utastér, ezért gyorsan lehűti.
- A 10.000 km átlagfogyasztása 5.67 liter (a fedélzeti számítógép optimistább, mindig 5-6 decivel kevesebbet mutat, mint a valóság).
- Az esőérzékelős ablaktörlő szuper dolog!
- Az AndroidAuto klassz, nagyon gyorsan párosodik a telefonokkal, és mindent tudok a kormányról vezérelni. A 7”-os kijelző pont elég navigálni, filmet meg úgyse ezen fogunk nézni.
- A pedálok fémek – tiszta racsing :)
- A kihangosító nagyon jól működik, nem szakadozik a hívás még autópályatempónál sem.
- Az ülések mintája fiatalos és vidám (méhsejtrácsos), nem olyan olcsó szürke, mint a sima i20-ban.
Amin változtatnánk
- Az automatikus világítás sokszor még szürkületben sem akarja felkapcsolni a tompítottat, csak a LED menetfényt erőlteti. Van egy vízszintes LED menetfény ahol látszanak a LED-ek (ez picit aftermarketnak néz ki), és emellett van egy függőleges homogén LED csík is, ami a helyzetjelző. Nem igazán értem, hogy miért kellett ez a két megoldás, ez nekem picit gagyi.
- Az első tulaj 2 dolgot nem rendelt bele (ezt leszámítva megafull a kocsi): a pótkereket és a hangszórókat hátra. A pótkereket 35e Ft-ból megoldottam (szerencsére a helye megvolt), a hangszórók meg csak akkor hiányoznak, ha nem kettesben utazunk.
- A sávtartó csak pittyeg, de nem kormányoz vissza a sávba – ez talán ekkor még nem volt elérhető.
- Hiányzik a radaros tempomat, de sebaj, majd a következő autónkban lesz.
Hibalista
- Eddig még csak egy kötelező szervizen volt (21.915 km): 76.285 Ft
Ide hordtam szervizbe
Linartech Autocentrum Kecskemét
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 16000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Kona |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |