Szerethető lóti-futi
Szöveges ítélet
Első "kis" autóm. Racionális elvek mentén választottam, 1.4 szívó benzin, 100 LE. Általában egyedül járok, de négy embernek is elfogadható térrel rendelkezik, bár nem ez a családi autónk (Tucson,:-). A csomagtartó kategória átlag és van helye a rendes pótkeréknek, ami egyébként feláras "extra". A belső kárpitok olcsó, kopogós műanyagok, az ajtókárpitra, az ember könyöke alá azért juthatott volna egy tenyérnyi szivacska. Sajnos középen könyöklő nincs, de már megszoktam, nem a világvége. Az első ülések háttámlája nekem kicsit keskeny, illetve a kárpit elég sprőd anyagú, de az oldaltartása és tömése egész jó. A hátsó futómű a régi merev tengely tekercsrúgóval, kicsit zajos, rossz úton, kanyarban, nagyobb tempónál hajlamos elpattogni, de hisz ez ilyen. Azt hiszem ennyi az összes, általam tapasztalt negatívum. Rátérek a tetsző dolgokra. Viszonylag magasabb vagyok (186), mégis remekül megtalálom a helyem, kellően mélyen tudok ülni benne. A kis motor meglepően rugalmas, a fokozatok kiosztása (6), egész jó, bár autópálya tempónál közel 4000-et forog. A váltó kellemes kapcsolási érzetet ad, finoman, pontosan működik. A motor elég pörgős, lehet forgatni bátran, nyilván nem ugrik, mint egy i30N, de ésszerű keretek között egész jókat lehet autózni vele. Könnyű kis kocsi, precíz a kormányzása, bár kicsit szintetikus a visszajelzése, gondolom az elektromos szervó miatt. A fedélzeti elektronika a szokásos mai átlag, a telefon kihangosító jól működik, rögtön megtalálja az ember telefonját, a rádió szépen szól, a tolató radar pontosan érzékel, beépített navim nincs, de úgyis a Waze-t szeretem. Első perctől kezdve írom az összes tankolást, 6,5 az átlagom vegyes használat mellett. A legtöbb, amit megivott, utánfutóval, 7,2 l/100 km. Járok vele hosszabb távokat is, vállalható vele 400+ km is egyben, de nem mondanám hosszútávú utazó autónak. Ajánlom a "kicsi-kocsit" minden józanul gondolkodó sofőrnek, ami a régi japán autók precizitásával és finomságával, ésszerű költségekkel hoz-visz lelkesen.
Kíváncsi voltam, hogy hosszabb használat után milyen érzéseket fog kiváltani belőlem, mert, mint ahogy kezdtem csak nagyobb járgányaim voltak (Audi100, Alfa164, Vito, E39, E61, L200), de egyszerűen szeretem. Nem érzem a presztízs hiányát, persze én is öregszem, de szimplán csak jól érzem magam benne, no és nem hiányzik a negatív sztereotípia (E39-E61). Lelkes Totalcar-fun vagyok, sokat olvastam a márkáról, megbízhatóságról, eddig bejött.
Hibalista
- Kb. 20.000 km magasságában jelentkezett egy apró kuplunghiba: hideg állapotban, enyhe emelkedőn indulva berángatott néhány alkalommal. A márkaszervíz tudott a tárcsa anyagának esetleges tökéletlenségéről, így mivel még két éven belül volt, garanciában kicserélték a komplett kuplungot.
Ide hordtam szervizbe
Borsod Autó Kft. Miskolc
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Nem tudom ki szerelgeti (szakszervíz) beadom-elhozom.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 51000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | L200 | Következő autója? | i30N |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |