A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 940, 960, S90 (1990-1998)

940, 960, S90 2,3 GLE 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nekem tetszik

Szöveges ítélet

Miután a 2 éves Roverem finanszírozhatatlanná vált, szükségem volt egy megbízható autóra, amihez nem kell hitelt felvenni. Száz évvel ezelőtt a suliból hazafelé menet gyakran nézegettem egy közelben parkoló 940-es példányt. Nagyon tetszett a brutális kocka forma. Úgy alakult az életem, hogy a jogsi megszerzése után a családi bogarat vezettem sokáig (még az is megvan és megy!). Azóta volt régi Rover, új Rover, régi Astra, sokat vezettem új 206-os pözsit is. Tehát eljött az idő, hogy beteljesüljön a régi álom. A neten keresgéltem és rábukkantam egy szimpatikus darabra. Természetesen nem kereskedésben pihent a kiválasztott. Gondos, hobbivolvós gazdája hírdette meg, hogy helyet csináljon a garázsban egy S90-es ritkaságnak. Megnézetem, kipróbáltam, beleszerettem.
A vezetési élmény összetett: egy kicsit hajó, egy kicsit teherautó. A váltó hosszú utakon jár, de pontos ( egy 206-os után maga a csoda). A kormány agyonszervózott, ami városban remek, de nagyobb sebességnél meg kell szokni az érzést. A futómű természetesen nem kemény, de nincs halálfélelmem a kanyarokban. Az úthibákat, már a tömegénél és a méreténél fogva is jobben kezeli, mint egy kisautó. Persze a gumik is viszonylag ballonosak, akkoriban még nem raktak mindenre mániásan /50, /45-ös cuccokat. Méretéhez képest remekül fordul, jól alá lehet szedni, gondolom ez a hátsó hajtásnak is köszönhető. Itt jegyezném meg, hogy - talán a sok bogarazás miatt is - igen kedvelem, ha egy autó nem húz, hanem "valami hátulról megtolja a szerkezetet". Szerintem ez teljesen más gyorsítási érzetet ad. Van benne egy önzáró diffi, remélem ez majd segít a hóban.
A 2.3-as benzines motor: az autó karakterének szerintem megfelel, természetesen nem lesz az ember a gyorsulási versenyek királya, de szégyenkezni sem kell. Sőt! 3000 körül már jön a csúcs nyomaték, nem kell pörgetni, a hangja is remek. Ifjú korában állítólag 190-en volt a vége, de ezt nem próbáltam ki, kímélem. A 170-et tuti viszi, én 140-150 körül utazom vele. Ilyenkor 3500 táján pörög a motor ötödikben. A fogyasztás városban 10-10.5 körül van, országúton le lehet vinni akár 7-re is. A kocsi üresen is majdnem 1.5 tonna, így ez nem rossz. (az 1200-es bogaram is simán benyalta a 10-et városban:-) )
Túl a műszaki dolgokon:
Baromi kényelmes, én 180 cm vagyok és kinyújtott bal lábbal tudok ülni, ekkor még a mögöttem utazó is remekül elfér. Ha automata lenne, hát el is aludnék vezetés közben. Hátul - közép távon - jól megvan 3 ember. A csomagtartó majdnem 500 liter. Bár öreg autó, mégis tisztelik. Első autópályás vezetésemkor meglepődve tapsztaltam, hogy mennyivel kevesebbszer vágnak ki elém, pedig ez nem egy tahó-gengszter autó.
A felszereltség: automata klíma, ülésfűtés, állófűtés, 4 villanyablak, tetőablak, gyári cd-s rádió stb.
Persze minden működik!
A kocsit augusztus közepe óta használom, azóta egy problémája volt. Egyszer csak megállt (aztán újra lehetett indítani, tehát nem hagyott ott), de azt érezni lehetett, hogy nem motor probléma. Nem megyek bele a részletekbe, a szerelői kupaktanács arra a megállapításra jutott, hogy az immobilizer bolondult meg. Ezt orvosolták, azóta minden ok.

Tavasszal folyt. köv.

Hibalista

- akksi csere, 4 szilent

Ide hordtam szervizbe

Haver szerelő. Megbízható, alapos. Ha kell, specialistához viszi.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 213000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 6500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Streetwise (25) Következő autója? olcsó és nagy
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 940, 960, S90 1990

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A biztonság és kényelem lusta szigete

940, 960, S90 2,4 GSI - 1992
1999.11.30 140000   -

A második anyám

940, 960, S90 2.0 kombi - 1992
1999.11.30 5000   -

+1 családtag...

940, 960, S90 960 2,5 24V - 1994
2008.01.30 82000   1,5

A 740-es után Táltos, most már ez is csak Öreg

940, 960, S90 S90 3,0 - 1997
1999.11.30 40000   4,0

A Luxuslimuzin 960

940, 960, S90 960 3.0 24v aut. - 1996
2011.08.31 50000   -

A szeretni való hullaszállító

940, 960, S90 960 3.0-24 kombi benzin/gáz - 1996
1999.11.30 20000   -

Attila véleménye

940, 960, S90 960 2,5 24v - 1995
1999.11.30 52000   -

Az anya méh!

940, 960, S90 2.3 Turbo Benzin - 1991
2010.02.26 17000   -

Az utolsó igazi Volvo

940, 960, S90 960 2,5 i 24v - 1995
2008.09.19 60000   -

Az óvodás gyerek is elsőre lerajzolja

940, 960, S90 940 2,3 i GL automata - 1992
2009.12.19 10000   -

Bordeaux kockakrúzer

940, 960, S90 960 kombi 3.0 l - 1991
1999.11.30 25000   -

Családi batár

940, 960, S90 Polar 2000 benzines - 1995
1999.11.30 45000   -

Csalóka biztonság

940, 960, S90 2.3i - 1991
1999.11.30 10000   4,0

Csendes hűséges jóbarát

940, 960, S90 2,3 s - 1996
2007.12.06 210000   2,0

Hűség

940, 960, S90 945, 2.0T aut. - 1995
2009.01.15 277000   -
1 | 2 | 3

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)