Nekem tetszik
Szöveges ítélet
Miután a 2 éves Roverem finanszírozhatatlanná vált, szükségem volt egy megbízható autóra, amihez nem kell hitelt felvenni. Száz évvel ezelőtt a suliból hazafelé menet gyakran nézegettem egy közelben parkoló 940-es példányt. Nagyon tetszett a brutális kocka forma. Úgy alakult az életem, hogy a jogsi megszerzése után a családi bogarat vezettem sokáig (még az is megvan és megy!). Azóta volt régi Rover, új Rover, régi Astra, sokat vezettem új 206-os pözsit is. Tehát eljött az idő, hogy beteljesüljön a régi álom. A neten keresgéltem és rábukkantam egy szimpatikus darabra. Természetesen nem kereskedésben pihent a kiválasztott. Gondos, hobbivolvós gazdája hírdette meg, hogy helyet csináljon a garázsban egy S90-es ritkaságnak. Megnézetem, kipróbáltam, beleszerettem.
A vezetési élmény összetett: egy kicsit hajó, egy kicsit teherautó. A váltó hosszú utakon jár, de pontos ( egy 206-os után maga a csoda). A kormány agyonszervózott, ami városban remek, de nagyobb sebességnél meg kell szokni az érzést. A futómű természetesen nem kemény, de nincs halálfélelmem a kanyarokban. Az úthibákat, már a tömegénél és a méreténél fogva is jobben kezeli, mint egy kisautó. Persze a gumik is viszonylag ballonosak, akkoriban még nem raktak mindenre mániásan /50, /45-ös cuccokat. Méretéhez képest remekül fordul, jól alá lehet szedni, gondolom ez a hátsó hajtásnak is köszönhető. Itt jegyezném meg, hogy - talán a sok bogarazás miatt is - igen kedvelem, ha egy autó nem húz, hanem "valami hátulról megtolja a szerkezetet". Szerintem ez teljesen más gyorsítási érzetet ad. Van benne egy önzáró diffi, remélem ez majd segít a hóban.
A 2.3-as benzines motor: az autó karakterének szerintem megfelel, természetesen nem lesz az ember a gyorsulási versenyek királya, de szégyenkezni sem kell. Sőt! 3000 körül már jön a csúcs nyomaték, nem kell pörgetni, a hangja is remek. Ifjú korában állítólag 190-en volt a vége, de ezt nem próbáltam ki, kímélem. A 170-et tuti viszi, én 140-150 körül utazom vele. Ilyenkor 3500 táján pörög a motor ötödikben. A fogyasztás városban 10-10.5 körül van, országúton le lehet vinni akár 7-re is. A kocsi üresen is majdnem 1.5 tonna, így ez nem rossz. (az 1200-es bogaram is simán benyalta a 10-et városban:-) )
Túl a műszaki dolgokon:
Baromi kényelmes, én 180 cm vagyok és kinyújtott bal lábbal tudok ülni, ekkor még a mögöttem utazó is remekül elfér. Ha automata lenne, hát el is aludnék vezetés közben. Hátul - közép távon - jól megvan 3 ember. A csomagtartó majdnem 500 liter. Bár öreg autó, mégis tisztelik. Első autópályás vezetésemkor meglepődve tapsztaltam, hogy mennyivel kevesebbszer vágnak ki elém, pedig ez nem egy tahó-gengszter autó.
A felszereltség: automata klíma, ülésfűtés, állófűtés, 4 villanyablak, tetőablak, gyári cd-s rádió stb.
Persze minden működik!
A kocsit augusztus közepe óta használom, azóta egy problémája volt. Egyszer csak megállt (aztán újra lehetett indítani, tehát nem hagyott ott), de azt érezni lehetett, hogy nem motor probléma. Nem megyek bele a részletekbe, a szerelői kupaktanács arra a megállapításra jutott, hogy az immobilizer bolondult meg. Ezt orvosolták, azóta minden ok.
Tavasszal folyt. köv.
Hibalista
- akksi csere, 4 szilent
Ide hordtam szervizbe
Haver szerelő. Megbízható, alapos. Ha kell, specialistához viszi.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 213000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Streetwise (25) | Következő autója? | olcsó és nagy |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
