A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 940, 960, S90 (1990-1998)

940, 960, S90 960 3.0 24v aut. 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Luxuslimuzin 960

Szöveges ítélet

Írok pár sort kedvenc választottamról ami egy Volvo 960.

Előző Volvo 940-esemet cseréltem le rá pár éve mivel ilyenre vágytam.

Viszonylag olcsón de hibásan vettem meg, konkrét céllal ilyen autót akartam örök klasszikus, ritka, fejedelmi megjelenésű, elegáns és nem utolsó sorban az egyik legbiztonságosabb autó a Volvo egykori zászlóshajója. Nem beszélve az extrákról, minden az akkor autókba szerelhető extrát tartalmaz a digit klímától a memóriás ülésig+ABS-es fék, difizár. Igazi elnöki limuzin!

Menet közben mai autókat meghazuttólóan csendes annyira hogy ha figyelünk még hallani a differenciálzár bekapcsolását hátulról, apszolut biztonságérzetet kelt a kellemes kinézetű megvilágított gombok kézre állnak, a kormány rásegítése a 940-eshez képest erősebb, bőr borítású és légzsákot is kapott, a felfüggesztése érezhetően lágyabb teljesen más, az autómata váltó vezérlőegységgel vezérelt, van rajta sport, economic és winter üzemmód is nagyon finoman vált mint az amerikai autókon, 4 sebességes de más érzés mint a 940-es ZF22-es váltója.

A belső tér a nyugalom szigete kellemes, maximálisan igyekeztek mindenhová minőségi anyagokat építeni, otthonos, minden kárpit bőrrel borított még a műszerfal is bőr hatású, van lábtérvilágítás is és 5 olvasólámpa. Aki látott már vagy ismeri a típust, annak nem kell bemutatni hogy mekkora hely van benne, kompromisszumok nélkül egy majd 2 méteres embernek is kényelmes bármelyik ülés a hátsókat is beleértve.

A 200 Lóerőt igazából a sport fokozat bekapcsolásakor adja ki, ekkor gázadásnál 2 sebességet kapcsol vissza, megemelkedik az eleje és előjön a szép 6 hengeres hangja. Élvezet és kikapcsolódás vezetni az autót, hallgatni a 8 hangszóróból a kedvenc retro számodat és lassan suhanni a kellemes rugózású kocsitest mozgását átvéve elnyúlni a fotelben, nem akarsz belőle kiszállni csak menni-menni. Az utcán megfordulnak utána mint egy jó csaj után, sőt másik autókból is utánanéznek, leginkább a klasszikus kocsikat kedvelők tekintetét fogja meg hamarabb mint a csajok tekintetét de vannak akik imádják a párom meg főleg! :D Mindenképp tapasztalt sofőröknek ajánlanám, könnyen ön és közveszélyes lehet aki nem tudja kezelni hamar eldobhatja, nehéz autó és lomhának tűnhet de tud meglepetést okozni.

Most néhány negatívumot is írok, mivel mint tudjuk tökéletes autó sincs:

Első a fenntartási költsége ami igen magas, ahogy a Volvo könyvben is meg van írva a 960-ast olyan ügyfeleknek tervezték akiknek nem gond az üzemanyag megvétele. Tehát nem egy gazdaságos kocsi városban 15-16 L-t is bekap, ( egy típus társ szerint városban akár a 20at is) persze nagyon lábfüggő,autópályán finoman ügyeskedve 9 L-t is ki lehet belőle hozni /100Km vagyis valamit valamiért a biztonságos kényelmes utazást és az életérzést meg kell fizetni.

A másik a szervízelés költsége, komoly, és nagyon bonyolult rendszerű autó, tapasztalatlan szerelő hozzá sem tud szólni, tele van vezérlőegységekkel és több kilométernyi vezetékkel. Ha valami elromlik akkor borsos árakba kerülnek az alkatrészek. Nem jellemző a meghibásodás, sőt nem tudok típusbetegségről sem, de mivel már lassacskán majd 20 éves autókról beszélünk bármikor előjöhet valami apróbb dolog.

Mikor megvettem nagy volt az olajfogyasztása, füstölt mint egy gyárkémény a szelepszár szimeringek cseréje megoldotta a gondot, de rossz volt a légtömegmérő ami igen húzós, cserélni kellett az összes szíjat görgőkkel együtt, a klímanyomás érzékelőt, a vízhűtőt és még az olajhűtő ki van kötve a körből mert rossz. Szóval a vételárat még egyszer rá kellett költeni és még így sem 100%!
Idegesítő tulajdonsága az hogy erősebb gyorsításnál pl előzés, a klíma elektronikája kikapcsolja a ventilátort és a klímakompresszort is, állítólag minden 960-as ilyen senki nem tudja miért, ami 35fokban nyáron azért nem kellemes ha egyszer csak abbamarad a hűtés. A klíma légterelőlapjait és a tempomatot vezérlő vákuumrendszer szintén kényes tisztítás után lett csak teljesen jó.

Aki ilyen autót szeretne mindenképp legyen felkészülve esetleges kiadásokra, főleg a megvétel után. Amúgy ha rendesen karban van tartva és működik sosem fog az út szélén hagyni maximálisan megbízható, bárhová bátran el lehet vele indulni! Azt is tudni kell viszont, hogy ezeket az autókat tipuskedvelők tartják hóbortból ahogy én is és egy jó példányt nem igazán adnak el, nagyon nehéz találni tökéletes állapotban fennmaradt darabot ami eladó és annak meg is kérik az árát külföldön is, pl Németországban ahol vannak igen szép állapotú példányok de néha itthon is találni nagy ritkán.

Remélem tudtam segíteni egy esetleges új Volvo tulajnak aki ezt a még igazi volvo korszakból származó ritka szép típust választja autójául! Ahogy az akkori reklám mondta: Volvo, car you can beleive in - Volvo egy autó amiben hihetsz.

Hibalista

- Olajhűtő cirkulátor, levegő tömegmérő, vízhűtő, szelepszár szimeringek, klímanyomás érzékelő, elektromos antenna.

Ide hordtam szervizbe

Ivanics Székesfehérvár

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1996
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? 940 2.3i aut Következő autója? Cadillac vagy ugyanilyen Volvo vagy Jaguar XJ6
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 940, 960, S90 1990

További ítéletek (34 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)