Az anya méh!
Szöveges ítélet
Soha életemben nem érdeklődtem a Volvo iránt!
Hosszas autó keresgélés után akadtam rá,egy Suzuki kereskedésben. Beszámolt autó volt és 1 éve állt ott mozdulatlanul.Mikor érdeklődtem mikor lehet megnézni nem indították be és nem glancolták ki mielőtt odaértem. Vizsga még 1 év volt rajta a zöldkártya lejárt,akksi kuka,gumik félig laposak,1cm vastag por takarta. A kereskedő elmondása szerint egy idősebb úr-é volt és taxizott vele így az autóban lévő 285.000km vagy igaz vagy nem. Bebikáztuk és első indításra tökéletesen indult és járt a motorja,gyönyörűen ketyegett. 5 sebességes over-drive váltóját akkor ki sem tudtam próbálni,hogy tökéletesen működik e vagy sem. Megvettem! Mivel az aksija kuka volt így kaptam hozzá egy vadi új 34Ah aksit (suzuki kereskedés) amivel 1 évig használtam. Felszereltsége igen gazdag volt belseje picit kopott de szép,és nem lepusztult.
Hazafelé a megmacskásodott autó kezdett magához térni. Egyre szebben járt és dolgozott a motorja a szervó is könnyebb lett a váltó tökéletes volt stb. Mikor a ráégett kosztól megszabadítottam és a belsejét is kipucoltam egyre jobban pofásodott. Egy régi koccanás és egy kontár kasznisnak köszönhetően a jobb hátsó sárvédő ív el volt rohadva ezt idővel orvosoltuk és az autót telibe políroztattam. Amitől egy finoman elegáns autó lett rengeteg energiával!
Barátaim sokat piszkáltak,hogy papás autót vettem,de a teljesítményét,kényelmét és megjelenését elismerték. A kezdeti utálat elmúlt és egyre jobban beleszerettem,a család kedvence lett egy országúti nagy hajó.
Méretei ellenére a 2.3Turbó motor jól vitte a nagy hajót 5 személlyel és csomagokkal is mindenféle útviszonyok között. A fogyasztása rövidtávon és városban 11L de hosszútávon 9.5L lement sofőrtől függően,de egy ekkora motortól és autótól ez nagyon jó. Mivel szerkezetileg nem volt sérülve így az út tartása tökéletes volt,a parkolás sem volt gond a szűk forduló ívnek és a jól belátható kaszninak köszönhetően.Bár az ülést minden irányba lehet állítani és egyes modellekben a kormány is állítható,nem kis méretű embereknek való, 170cm alatti ember nehezen tudja vezetni. Ez KOMOLY!
Saját "trehányságból" adódóan elszállt a vezérlése így a motort meg kellett bontani,túl nagy baja nem lett így anyagilag jól megúsztam. Szerelő elmondása szerint a hüvelyek és dugattyúk olyan állapotban voltak,hogy gondos kezek alatt még egyszer ennyi Km-t elmegy.
Alkatrészt "olcsón" lehet hozzá venni,de ne szaladjunk az első autósboltba! Nem értenek hozzá és ha van is cuccuk jóval drágábban adják mint a kifejezetten Volvo alkatrészeket forgalmazó boltok.
Vizsgára olyan szinten rendbe raktam,hogy hiba nélkül vizsgázott,nem tudtak belekötni.
Koránál fogva kisebb esztétikai hibái voltak de műszakilag kifogástalan volt. A motor hiba (92ezer.) és az utólagosan felszerelt vonóhorog miatt jó 200 ezret költöttem rá de megérte!
Megbízható,biztonságos és szép autó lett amit NEM LEHETETT NEM SZERETNI.
Anyagi okok miatt FÁJÓ SZÍVVEL adtam el egy jó autót!
Hibalista
- Saját trehányságból vezérlés hiba! - De koránál fogva egyéb más apró hibák együttes javításával is,munkadíjjal 92.000Ft megúsztam. -
Ide hordtam szervizbe
Nem szakszervizben javíttattam hanem jó kezű autószerelővel.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 285000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Sok volt! Német,Francia,Olasz és ezeken belűl sok típus. | Következő autója? | Még nem tudom,majd eldől! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
