Dzsingisz kán
Szöveges ítélet
Kezdjük a legelején.Ez nem egy Shelby Cobra és nem egy fekete 745ös BMW.Olyan autót kerestem ami 4-5évesnél nem idősebb,minimális szervízigénye van,megbízható,több lóerő van benne mint egy fűnyíróban hogy azért ha kell legyen némi menetdinamika is(lsd.előzés),ismerje az egyjegyű számokat(fogyasztása városban is legyen 10liter alatt),emellett az ára ne legyen több 1,5millió forintnál,alkatrészellátottsága megfelelő legyen,legyen benne elég hely a család+kutyák és jómagam (kb.130kg)számára.A keresésnél a lista egyre szűkült egészen odáig amikoris kereskedések tömkelegét kezdtük kutatni ignis/illetve wagon r után.Hát mindkét modell nagymennyiségben fellelhető de minőségük katasztrofális.A szervízkönyvek nagy része a kereskedő által lett kiállítva,több évre visszamenőleg kb 3perc alatt(ugyanaz a toll 5éven át..),sok autó törött volt,egyértelműen 2,3szor(vagy sokkaltöbbször)annyi kilométert futott amennyivel árulták,telehányt ülések ,és minden mi szem-szájnak ingere.Mi szerencsére egy ismerőstől vettük meg,így nagyjából biztosak is lehettünk benne hogy annyi kilométert futott ami az órában van nem egy mélyen hívő katolikus házaspár használta a vasárnapi misére menet(így összesen 4év alatt csak 324kilométert futott,bár a kormány tükörsima,az ülések kiülve stb..).Fél év alatt tettem bele olyan 12000kmt és nagyon elégedett vagyok az autóval.Pontosan azt tudja amit elvárunk tőle ezért az árért,persze lehet venni ugyanennyiért mondjuk bálna mercit is csak a vételárat hamarosan rá is költhetjük ellenben az univerzum elbaltázott urainak képzelhetjük magunkat minekután megtaláltuk a 0ás gépet meg felvarratuk mickey egeret a csoszlott karunkra;na erről az autóról tudni kell hogy az ún."presztízsértéke" nagyon alacsony,így nem valószínű hogy ez lesz az "láv mobil" amivel magunkba bolondítjuk a "szeretetre" éhes kis hableányokat,és arra sem számíthatunk hogy ember(autó)számba vesznek majd minket az utakon,a suzuki jelet látva mindenki keze hamar görcsöt kap a dudán,vagy az ujja kezd remegni a reflektor kapcsolón.Ha ezeken az apróságokon túlemelkedünk(és miért is ne tennénk a kirívóan alacsony vezetési kultúránkat figyelembe véve lsd.másnak is fő a feje eleget)akkor egy remek kis "öszvért" kapunk a pénzünkért.Nem valószínű hogy elromlik a szolártető,a katapultülés vagy a plazmaágyú a gépen,péniszhosszabításhoz inkább pumpát kell majd használnunk,de városban 8 literrel el lehet vele cirkálni(vegyesben 7,5),170nél le leszünk majd szabályozva,de addig azért ha kell tud lépni a kicsike(némi meglepetés övezi ezt majd)de ez a közlekedési törvények szigorítását figyelembe véve örvendetes,a minket letolni igyekvő wolksvagen passat,mondeo,vagy bmw/mercedes/1000éves sólyom meg majd örülni fog a 300ezres csekknek,vagy a kékruhás felebarátoknak.Ami mások és az én eddigi tapasztalataimat illeti,tényleg nem romlik el rajta semmi,nem kell mást cserélni csak amit szükséges,olaj,olaj/légszürő,fékek,stb.meg persze télen a gumikat sem árt!Valaki aztmondta hogy ezt a kocsit a suzuki a magyar utakra tervezte,és ebben van is valami igazság,tény hogy ez a kicsit már-már terepjárós megjelenés előnyére is válik és sokat is bír,olyan járdázást is amitől esetleg más autó már tengelytörést szenved.Persze lehet hogy nem olyan jó a töréstesztje mint egy saabnak,de azért igyekezzünk kerülni a 300km/h órás frontális ütközéseket.Voltam vele már hosszabb úton az ülése kényelmes,nem egy fotel de nem is egy szamárpad,a kiszállás szokott néha gond lenni,de ez egy kisebb méretü embernél nem okozhat problémát.Max.terheléssel 1fő legénység+4fő utas is szépen eldöcögött,a Gs kivitelben már van abs,4(?)légzsák,szervo,klíma,gyári cd,elöl elektromos ablakok,stb.Kisebb összegért varrathatunk bele műbőrt és sokkal komfortosabb és könnyebben takarítható kis autót kapunk(a belső tér nagyrésze amúgy is műanyag,onnan max a port kell letörölni).Egyetlen hibája(más ignises is jelezte)hogy a váltó néha nehezen veszi a hátramenetet,de ezen kívül más nem is jut eszembe.Hangulatos piros műszerfalvilágítás,ködlámpák a lökhárítóban,fehér számlapos órák,egy pörgős kis 93lovas motor,relatív igénytelen(a tankolást azért igényli,de virágot nem kell neki venni és a feje sem szokott fájni ),nem kell magunk mögé kötni a kutat,elfér benne a kiscsalád,csomagtartóban tetszés szerint a kutyák(vagy a gyerekek/anyós),és nagyszerűen bírja a hazai(magyarisztáni)utakat.Csak ajánlani tudom!
---Frissítés:2009.03.15---
A kis "dzsingóval" túl vagyunk a 110.000 en is,jelenleg olyan 112.500 van benne,a 110es szervíz volt az eddigi legkomolyabb beruházásom az autóba,igaz hogy a gyertyákra jópár tízezer km-ig nem lesz panasz,és hát a lengőkarokat is lehet majd cserélni;olyan 220.000nél :),másik jelentékenyebb összeg a 4darab új téligumi volt,ezek Nokian papucsok,gyári vastagság semmi gizdázás,165 szélesek,sima lemezfelnik,megabrutáltrendidiszkócsajozós darabonként cirka 700forintos dísztárcsákkal,a neve ha eszembe jutna még le is írnám,és nem is néz ki olyan rosszul..ezekkel a gumikkal,e téli latyakos havas néhol vég nélkül esős,ködös -jeges időkben a kocsi fogyasztása 7,5-7,8 liter körüli,tapad mint az álom ,pedig nem éppen elsőrendű utakon előzgettem vele mínuszokban,persze a törvényi kereteket betartva a sebesség megválasztásánál.Lassan aktuális lesz egyébként egy váltószoknya csere,és hát lassan de biztosan átáztatták finom zongorista ujjacskáim a váltógombot is.Ami tuning.S volt vagy 800forint.Az autóval továbbra is nagyon elégedett vagyok,bár nemrég megcsapott a lecserelés szele,de egyenlőre még eggyütt maradunk.Ha egyszer elválunk remélem ugyanolyan jó szolgálatot fog tenni másnak is mint nekem tett...
120000km után
----------
Volt egy kis gondja az utóbbi időben a dzsingónak ;odalépve a gázra a fordulat megugrott az autó viszont nem nagyon gyorsult,na persze hamar kezdett körvonalazódni a probléma oka,tekintve hogy a kuplung is magasan fogott,körülbelül azóta hogy megvan,de azt már megszoktam,de az viszont kellemetlen volt hogy úgy gyorsultam vele hogy 60ig egy trabant odaver afölött meg egy tavria vagy mi a rossebb.Szóval szerelőkhöz be,teljes gyári kuplungszettet kapott,meg egy motorolajcserét,szűrőt,légszűrőt.Egyebetnemtudokelmondanikéremkapcsojjaki.
Ja,talán még mindig annyit hogy nem mindég az ül az ignisben akit várunk és jó vóna ha kevesebbet vakkantanának rám mer kezdem unni hogy túl sokat remeg a kéz refin ha meglátjuk a suzuki emblémát..
ui.öcsém valahogy kihozott belőle 190et,,gondolom lejtőn haladt
ui2.ha jövőre is meglesz még új nyári gumikat kap
ui3.szeretem
ui4.mostmár tényleg kitakarítom belülről a kánt mert megérdemli!
dzsingisz ápdét 02.26
Megvolt a szokásos olajcsere,rá másnapra kontroll lámpa égett,villamosságiba be,csekk,felső lambdaszonda hiba,boscht ajánlottak,én meg magamnak a gyárit(vagy 30%al olcsóbban)villamossági berakni eztet nemtuggya',nem gond mert már kattog is valami a futóműben(féltengely->szar hazai utak ugyebár...)úgy is reparálni kellett egyben,pénz összegyűjt,lambdaszonda cserélve,futómű ok.Ugyhogy most rójuk újra a kilométereket..on dö ród ögén!
Hibalista
- Semmi probléma nem adódott az autóval,nyáron néha a riasztót nem használtam mert a dögmelegtől megkergült,de erről igazán nem az autó tehet :-)
Ide hordtam szervizbe
Semmi mást nem kellett rajta cserélni csak ami egyébként is szükséges így pl.olaj,olajszürő,fékbetét,tárcsa,légszűrő stb.Mindezért nem is kellett szervízbe vinni,simán otthon a garázsban mivel van autószerelő a családban és alkatrész is áll a kis talicskához hegyekben ---110.000kmnél--- az első komolyabb kiadás,sorolom: Jobb első féknyereg javítás 2db 12v5w izzó csere(hátsó rendszámtábla világítás) motorolaj(10w40 castrol)+szürő levegőszűrő(istenem miért nem vagy te direktszürő? :) fék-futómű átvizsgálása és "álomrahangolása"(miért is nem vagy te 400lóerős?) első fék javítás jobb -bal.oldalo lengőkar+csere hátsó fékpofa szett 4db gyújtógyertya csere hátsó fék javítás ---120000km--- Teljes gyári kuplungszett Castrol Gtx óóólaj 10w40es,szűrő,légszűrő. cakkpakk több mint 80 ezer ropogós magyarischen forint,óó májgááád :OOO ezek voltak,nagyon f*sza szerelők végezték személyiségi jogok védelme érdekében tel-számokat nem adunk ki,és javallom az iwiwre sem ki nem írnisenkijétsemnem,amúgy cakkpakk 65körül megúsztam ezt a bulit,köv.szervíz 135000nél,majd cserélünk olajat meg szűröket .. ---126000km--- jobb első gumiharang csere 6 ezer huf 7 literes átlagfogyasztás,gond egy szál sem,reméljük hogy nem is lesz a drágávál,ja meg új ablaktörlő lapát (gyári)2400,mert már nagyon kellett előre,egy váltógomb a régi helyére(by h*masita)1300 ha passzos már megérte,egy pizza árát.. ---130100km--- Olaj+olajszürő+légszürő majd nem sokkal később: felső lambdaszonda jobb-bal oldali külső féltengely csukló szett jobb o.belső féltengely csukló+gumiharang szett így ráment kb.80 rongy de rendben vagyunk :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 76000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Corsa GSI | Következő autója? | Mercedes G-class |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.9/10) |
