A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Suzuki » Ignis (2003)

Ignis 1.3 GS 

Az ítélet értékelése
4,8(8 db)

Ideális bankrablóautó

Szöveges ítélet

Az úgy kezdődött, hogy autót kerestem, lehetőleg 800 ezer forintig. Megjártam számtalan autóshirdetést és számos autókereskedést, a legnagyobb pesti lerakatokat, de semmi. Illetve rengeteg autó volt, de vagy a fele sem volt igaz már ránézésre sem ahhoz képest, amit mondtak róla, vagy túlárazott volt, vagy csak éppen finnyás voltam. Akart a túró Ignist venni, fel sem tűnt eddig, hogy létezik... tényleg mi az az Ignis?

Szóval egyszer csak kaptam egy levelet munkaidőben a páromtól: 8 éves piros Ignis, 40km-re, 799-ért, 179 ezer km-rel, magánszemélytől, hmm. Aznap tették fel a hirdetést, délután elhoztuk, nem volt kérdés. Érdekes módon nem derült ki semmi turpisság, ránézésre stimmelt a km (persze a szervizkönyv is megvolt, ami segített), tehát nagyjából úgy nézett ki, mint a kereskedésekben a 80-100 ezer km-rel hirdetett autók; friss olaj, szép fényezés, nem volt törve (tényleg, megnéztük), patika belső. 1-2 szépséghiba, kavicsfelverődések, málló váltóburkolat (Ignis hiba, mint később kiderült) és ropogó toronycsapágy (szintén Ignis gyerekbetegség, de hadd szóljon). Nem volt mese, vettünk egy ideális bankrablóautót. Hát ezt meg hogy? Majd később...

Azóta 3 év telt el örömben és khm. boldogságban. A tapasztalatok:
Előbb a feketeleves:
Kisautós, nem igazán kényelmes. A megfelelő üléspozíciót eddig nem sikerült megtalálnom. Vagy a kormány van messze, vagy a pedálok közel. Ha egyik sem, akkor a combom és a felsőtestem 60 fokos szöget zár be, ami ugyebár közel sem a kényelem ismertetőjele. De talán van megoldás: A sok felugró hirdetés tanúsága szerint 2 hét alatt 20 centi méretnövekedést simán el lehet érni, én ezt alkarban szeretném.
Az ülések viszonylag kemények, ami nem zavar, viszont nem is túl nagyok. Azért el lehet férni bennük. A futómű sem a kényelem mintaképe. Mivel magas az autó, kemény futóművet tettek alá, ami szép dolog, mert nem dől túlságosan a kanyarban, viszont egy-egy elejtett 20 Ft-oson kiesik az ember fogából a tömés. A gyakran használt fenomenális minőségű 82-es úton egyrészt fejből mennek a kátyúk, másrészt biztosan nem fogok sosem elaludni rajta, mert rögtön felráz a kisautó. Kedves autós kollégák, ne bántsátok az Ignisest, nem részeg, csak a kátyúkat kerülgeti - mondja a jól ismert mondás -, nálunk ez viszont, a mindenkori nyakcsigolya törésre tekintettel életre, halálra megy. És a hátsó merevtengelynek hála a kanyarban is hajlamos elpattogni.

Evezzünk derűsebb vizekre. Pro:
A végtelenségig megbízható autó, jól kitalált, egyszerű, megölhetetlen technikával. Ha a kényelmi dolgokat le tudja vetkőzni az ember, nehezen lehetne kívánatosabb kisautót találni. Jelenleg 208 ezer km-nél tart a kis piros, nálam nagyjából 30 ezer km-t futott. Ezalatt egyszer maradtam ott vele, ahol nem szerettem volna, elszakadt a kuplungbovden. Paff. Mondhatjátok: Haha. De valójában megpróbált figyelmeztetni szegény pára: Előtte 4-5 alkalommal is leragadt a kuplungpedál, mint megtudtam ezzel jelzi, hogy közel a vég. Legközelebb tudni fogom. Ja, a vásárláskor említett toronycsapágy-ropogás, mint említettem szintén Ignis gyerekbetegség, könnyen kiszárad. A lelkes szerelőm 2 hete kicserélte, már nem ropog. Meg ezen kívül cserélt váltóolajat, gyertyákat (mert már csak bennük volt 207 ezer km és legyen új), szilenteket (én kértem, mert mégiscsak 11 éves a vas), lengőkart (jó magyar utak), fékpuceválás volt még és kuplungállítás. A végösszeg: 40 ezer jó magyar forint. Ilyenkor mindig széles vigyorra húzódik a szám. Egy éve szintén vittem szerelőhöz. Na baja az nem volt, de megnyugszik a lelkem tőle. Műszaki előtt álltunk, a fékbetétek gyengültek. Hittem én, de a tárcsákat is cserélni kellett. Ezen kívül még olajat is cseréltem meg ablaktörlőlapátot párszor. Volt amit 5 hét után. Ezt nem írtam a kisautó számlájára. 3 év alatt az olajcseréket, ablaktörlőlapátokat és minden szervizköltséget összevetve sem haladtuk meg a 100 gurigát. Ja, a műszakin sem volt gond. Mondtam már, hogy a motor láncos? Kérdeztem kell-e cserélni, mert valahol azt olvastam 180 ezrenként ajánlja a gyár. Megnézték, nem kell.

Motor: 93 lóerő. Valahol az egekben. Azt mondják 3000 fölött. Szerintem van az 4 is, de ki számolja. Ha az ember forgatja, akkor viszi a 950 kilós kasztnit mint az álom, lehet vele előzni, s 1.4-es sportkipufogós Astra-kat megalázni. De mivel én nem ilyen vagyok, nálam 6.5-ös átlag jön ki. Ez nagyrészt országút, 90-100, kevés város. Sok város és tél esetén 8l fölött. Egyszer sikerült 5.6l csak országút, 80-90-nel, de ez már az álom kategória. De hát mit tegyünk, az aerodinamikája vetekszik a szocreál kredencekével.

Összességében nagyon szeretem a kis pirost és habár mindig nézegetem a használtautós portálokat nagyobb, gyorsabb, kényelmesebb járgányok után kutatva, mindig az a vége, hogy meg nem válnék tőle. Mert ugyan jó mikor az ember a céges Mondeoval suhan hegyen-völgyön keresztül, mert szép is, nagy is, megy is, de örömteli, hogy szervizelnem nem nekem kell. Az Ignisnek egy titka van: El kell fogadni, hogy habár nagyon jó minőségű, mégiscsak kisautó, kisautós szolgáltatásokkal.

Ja, hogy miért bankrablóautó?
Mert hát eljátszik az ember a gondolattal: Beülök a piros Ignisbe. Glock, símaszk, sporttáska, jelöletlen sötét ruha. Bank előtt kiszáll, bankba be, levegőbe lőni, ordibálni, táskába pénzt tömetni, elköszönni, kirohanni. Piros Ignisbe be, pöcc-röff, töff-töff-töff...
Megjön a yard, persze elkéstek. Mindig késnek, tudom, így volt kitalálva a buli. Kikérdezik a szemtanúkat. Különös ismertetőjelek: pisztoly, símaszk, fekete ruha, autóval menekült. Mivel? Piros Ignis. Há-háhá-háháhá. Sebaj, megnézzük. Rendszám? Lopott. Nyekk. Ok, 10 kilométeres környezetben piros Ignis tulajok száma? 1247. Köszönjük, ügy lezárva.

... s 6 hét múlva megérkezik az autóm. Meghozták. Leteszik a házam elé. A pálmafák vígan lengedeznek a februári lágy 25 fokban, s a kis piros mosolyog alattuk a Hawaii télben...

Hibalista

- -Elszakadt a kuplungbovden. - - -207.000-nél cserélve lett a toronycsapágy, gyertyák, szilentek, 1 lengőkar, váltóolaj. Vezérműlánc maradt az eredeti. Ár: 40.000,- - - -Olajat is cserélek benne évente (kb. 10.000 km). - -Ablaktörlőlapátok. Sok. Nagyon szarok vannak...

Ide hordtam szervizbe

Veszprém, maszek. Olcsón, gyorsan és jól dolgozik. És ezekből nem csak kettőt lehet választani. Név és cím nálam, tudom ajánlani.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2003
Kényelem (3) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 179000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Suzuki Ignis 2003 (2003 - 2007)

További ítéletek (545 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)