A tudatlant lehetetlen érvekkel meggyőzni
Szöveges ítélet
Azért Suzukit vettem mert tudtam, hogy nemcsak megvenni, hanem fenntartani is kell egy autót és már barátnőmnek volt egy régi Swiftje mivel soha semmi gond nem volt és az alkatrészek is olcsók gondoltam megbízhatók a márkában bár Suzukiban is van szar de ez a kevés kivételt képez! Szóval egy viszonylag magas építésű és olcsó autót szerettem volna! Így esett a választás az Ignis-re! Sikerült egy TESZTAUTÓT kifognom (2890000 eredeti ár) 1.990.000-ért GLX+ AC/CD szerintem az autó állapota és felszereltségét figyelembe véve jutányos.
Tapasztalatok az autóról:
A vezető ülőlapja lehet hogy egy kicsit rövid így kényelmetlen a combnak de a megfelelő pozíciót ha megtalálja az ember magának akkor kényelmes. Ez nem duma hanem tapasztalat mivel havonta családlátogatás az ország másik felébe 380Km egyhuzamban így van tapasztalat ilyen téren! Az autó utastere jó egyszerű anyagok egy egyszerű autóban. A műszerfal világítás nagyon menő. Vaskos kormánya jó fogású a sebváltó kézre áll csak gyorsan elkoptak a számok róla.Az autóban a kezelőgombok jól kézre állnak így könnyű kezelni és még könnyebb megszokni a vezetését. A visszapillantok lehetnének egy kicsit nagyobbak mert nagy a holtterük de ha az ember hátranéz ahogy tanították annak idején akkor nincs gond! Pörgetve a motorját megy mint a mérgezett egér sajnos a fogyasztása is nő 3000-től kezdődik az élet érezhetően kilő az autó leszabályzásig szuper érzés. Normál esetben 6 litert fogyaszt országúton de ha az ember nyomja neki 140-150 akkor simán nyeli a 7-7.5 litert 100km-en, városban sima 6.7L, téli gumival mért adatok. A futóműve annyira nem gáz mint ahogy vártam a hátsó merev tengely miatt. Enyhén billeg de még azért nem vitorláshajó viszont üt a nagyobb kátyúkon főleg a hátul utazók bánatára, de a magyar utakon előbb-utóbb üt minden kocsi! :)
Tulajdonképpen egy kisautóról van szó így nagy dolgokat nem lehet várni tőle. Sajnos sokan nem kategóriatársaival hasonlítják össze hanem nálánál jóval drágább autókkal!
Az autót lehet szeretni és szeretem is jól pakolható megbízható könnyű parkolni vele. Néha nehezen veszi a hátramenetet de ez Suzuki betegség!
2007.04.16
Ismét szeretném megosztani tapasztalataimat. A kocsival meg vagyok elégedve. A fogyasztása beállt 6.5 litere városban egy kicsit több 6.7 liter de még így is meg vagyok elégedve vele. Megy mint a rakéta fölég ha az ember pörgeti nagyon jól gyorsul. De van még egy-két idegesítő apróság ami használat során derült ki itt van mindjárt a belső világítás ugyan mi a szarért csak a sofőr tudja kapcsolni a belső világítást (mert csak ő fér hozzá), miért nem lehet állítani hogy nyitott ajtónál ne világítson? Vajon ki vagy kik lehetek akik a csomagtér világítást a kalaptartó fölé tervezték mert értelme nincs! Egy közel 3 millió forintos autóba miért nem tudnak egy apró pici jelentéktelen hamutartót betenni? Hát ezeket a dolgokat leszámítva különösebb gondom nincs vele!
2007.07.11
Az újdonság varázsa már tovaszállt de a kocsival még mindig elégedett vagyok. Jól pakolható könnyen "belakható" még mindig jól megy és a fogyasztás is 6-6.5 országúton 100-120-as utazónál. Nem egy nagy szám de én szeretem! Bár lenne egykét javaslatom a Suzukinak mondjuk az első: A pillanatnyi fogyasztás számlálót kivágni a kukába mert csak felhúzza az ember magát rajta egy átlag fogyasztás számlálóval többre mennénk. 2. A szimpla cd-s rádiókat már nem kéne erőltetni alapból mp3 mehetne.
2007.09.29
Az autóval szerencsére még mindig semmi gond és ez remélhetőleg így is fog maradni mivel Suzuki. Olvastam más ítéleteket ahol 8-9-10 literes fogyasztásokat írnak, most vagy a kocsival van valami vagy vezetéstechnikai problémák vannak.
2007.12.08
Maximálisan elégedett vagyok a kocsival olyan mint egy bicikli néha meg kell nézni hogy a kerekekben a nyomás rendben van-e és ennyi. Soha nem hagyott még cserben pőcre indul teszi a dolgát, és tankolni kell néha. Igénytelen kis f@s, éppen ezért szeretem. Aki nemhiszi hogy jó autó az nézzen körül az utcán és látni fogja hogy rengeteg szaladgál belőle pedig az autópiacon van választék.
2010.10.18
A kocsi még mindig rendben teszi a dolgát mondjuk én megadom neki ami jár értem a szervizekre és nem hajtom ki a belét tisztában vagyok korlátaival. Mondjuk a 90eKm-ként esedékes irídium gyertya ára szíven ütött főleg most mikor a nemzetközi helyzet fokozódik :). Rengeteg autópályázás alkalmával sikerült rájönni két dologra az első (nem volt annyira meglepő):
1. az 1.3 benzinmotor jó meg hű meg há de kevés oda, még lehet tartani az előírtakat és kicsit túl is "lehetne" lépni de az már nem az igazi (szélső sáv "ne bántsatok tábla", kamion alázás, néhány doboz, öregebb autók és ennyi).
2. ez az autó 160 km/h-nél még "kizsírozott szakadékban" sem megy jobban GPS-el lemérve a kilométerórája kb 10 km/h-val felfelé csal. Persze ettől még más Ignis-e mehet 180-190 km/h-val de max. óra szerint.
Perszer a kreszt és a gazdasági helyzetet figyelembe véve ez még mindig egy tökéletlen ám szerethető kis családi autó. Imádom!
Hibalista
- A gyári ablaktörlő lapát lecserélve most már minden tökös. - Toronycsapágy eltört cserélve. - Aku cserélve 5évig bírta. - 4 db gyári 175/65 T82 ContinentalECOcontact abroncsok 90.000eKm után cserélve új Fireston Multihawk-ra. - -
Ide hordtam szervizbe
Az autót az előírtaknak megfelelően Márkaszervizben szervízeltetve: 45e km szerviz (Suzuki Bázis.Kft Kalocsa) 32.785,- Ft. Az árak a munkadíjat is tartalmazzák!
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Az autót az előírtaknak megfelelően Márkaszervizben szervizeltetve: 60e km szerviz (Suzuki Váradi – Orosz Kft. Miskolc) 43.775,- Ft. 65e km első fékeknek cseréje, hátsó dob szabályozása javítása összesen 33.782,- Ft. 67e km-nél (Suzuki Váradi – Orosz Kft. Miskolc) Műszaki vizsga+zöldkártya =Zöldkártya+plakett 9.680,- Ft + Műszaki Vizsga=7.770,- Ft. Összesen az egész: 17.450,- Ft 75e km szerviz (Suzuki Váradi – Orosz Kft. Miskolc) 19.275,- Ft. 76e km-nél toronycsapágy megadta magát csere a Váradinál 22.494,- Ft. 90e km szerviz (Suzuki Váradi – Orosz Kft. Miskolc) 68.155,-Ft (ebből csak az irídium gyújtógyertya 26.000,- Ft!!!!!!+) Az árak a munkadíjat is tartalmazzák!
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 32000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 44000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
