A spórolás áldozata
Szöveges ítélet
Üdv. mindenkinek !
Szóval 3,5 hónapos korában, 5500 km - rel vettem meg az autót. Az els? nagy mellbevágás, amire ugyan számíotttam ( na de ennyire ?? ), hogy az utazási komfort nulla, a futóm? pattog mint az a bizonyos nickel bolha. Oké, mondom, az Ignisklub tagság máris hozza els? gyümölcsét, következett a kimondottan Ignishez specifikált gátlók beépíttetése. Lényegesen jobb lett az autó, végre csillapít valamennyit, de meg sem közelíti a normális szintet. ( ezel?tt egy Lanosom, meg Matizom volt, de mindkett? magasan jobb volt utazási komfortban ( is ) ) Az Ignis nem lenne rossz autó, de a spórolás áldozatává vált. A váltóban lév? csapágyak hibáját feltehet?en a gagyi váltóolaj okozta, most jó olaj van benne és szuper a váltó, az els? tornycsapágyak gyárilag szárazak voltka mint a sivatag, nem csoda, hogy ropogtak. A szervízkönyv garis rovata lassan betelik, és most egy éves az autó. Nem tudom megszeretni, és ebben legf?képpen a futóm? a hibás. Nagyobb úthibákon még ezekkel a jó gátlókkal is akkorát rúg a hátulja, mint egy vadszamár. Pozitív tulajdonságként a magas fordulaton élénk motort említem meg ( 3. vége 150 km/h, 6700 rpm - nél, mindeféle tuning nélkül :O ), de ha nem vigyázok a lábamra, könnyen 8 - 9 lityit fogyaszt.
Az általam tapasztalt hibákat sok más Igniszes is észlelte, úgy gondolom, hogy ezek típushibák, de azt hiszem az én autómnál súlyozottan jelentkeztek. A fenntartási költségek ( mivel a hibák gariban kerültek javításra ) rendben vannak. A megbízhatóság 10 - et kapott, mert a hibái ellenére eddig nem hagyott ott sehol, pedig volt rá példa, hogy 140 - 150 km/h - t kapott több száz kilométeren keresztül, megpakolva. Újonnan a hatalmas értékvesztése miatt szerintem nem éri meg az árát, de használtan, kevés km - t futott gépeket relatíve jó áron lehet megvenni. Konklúzió : mégegyszer nem vennék ilyen autót. Ennyi.
Hibalista
- - AC pumpa csere ( zajos volt )
- - els? toronycsapágyak ( 2x )
- - ötödik fokozat fogaskerékpár ( sírt )
- - váltóban az összes csapágy csere ( diffi csapágyak és az egyik nyelestengely csapágy megégve ! )
- - "b?r" váltógomb csere, mivel taknyosra kopott
-
Ide hordtam szervizbe
Suzuki M6
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 5500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Lanos 1,6 SX | Következő autója? | Chevrolet |
Ennyire szerette | (4) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |
