Rakéta turbóval
Szöveges ítélet
A jobb oldali ablaktörlő lapát pontosan a vezető látóterébe törli a koszt. A bel első ajtó ablakának első, alsó részére csapódik a szembejövő autók által felver sárpermet, amiből a visszapillantó tükrökre is jut. A tetőről menet közben a hátsó szélvédőre folyik az esővíz. Engem nem nagyon zavar, nem igazán használom a hátsó ablakot. Még az ablaktörlője sem volt bekapcsolva. Nyálkás időben a fényszóró mosó miatt, ami automatikusan működik, az átlagosnál sűrűbben kell az ablakmosót utántölteni. A küszöb kicsit magas, így minden ki-, és beszálláskor az átlagosnál jobban kell emelni a lábat. Ellenkező esetben, sározódik a küszöb és a nadrág is.
Motorikusan tökéletes. Érezni, hogy van benne erő. Élményautó. Mindig várom az alkalmat, hogy mehessek vele. Időnként komoly feladatnak tűnik magzabolázni a motortérben lakó ménest. Ha nem figyel az ember könnyen elragadják a lovak. Főleg ha elfelejti, hogy az előzés után lassítani is kell. Egyébként az előzés nem gond. „Nem azon kell gondolkozni, hogy előzzek e, hanem hogy hányat.” Ködös időben sem okoz gondot az előrehaladás. Az előzés a hosszabb járművek (TGK-k) esetében is általában csak egy hosszabb gázfröccs. Tuning nincs, nem is lesz. Nem versenyzésre akarom használni. Jó érzés, hogy minden helyzetben van elegendő tartalékom. Ha szűkre számoltam az előzési utat, akkor is be lehet fejezni, még emelkedőn is.
Fogyasztása vegyes üzemben 9-10 l. Autópályán 8 körül, nagyobb folyamatos tempónál sem megy 9 fölé. 120 –nál 7 l. 60 –nál 6 l körül. (induláskor esetenként a fedélzeti kijelző szokott 99,99 l/100Km –t is mutatni.) Szerintem nem túl nagy étkű. A nagyobb teljesítményhez több üzemanyag is kell. Elég jó fogyasztások, ennyit egy kisebb teljesítményű is megeszik. (az 1.4 –es is így fogyasztott) Ebben meg legalább van erő. A tankja lehetne kicsit nagyobb. Átlag 500 km-t lehet vele autózni, utána már benzinkutat kell nézni a közelben. Viszont meg kell nézni, hogy milyet. Én a márkásabb, nagyobb forgalmút választom, és megnézem, hogy a kútfejnél az ellenőrző buborékban nem opálos e a nafta. 98-astól gyengébbet nem töltök be.
A futóműve kemény, de nem túl rázós. Van azért rugózása is. Bár a rosszabb utakon azért eléggé ráz. Jó kanyarstabilitása van. Nem billeg, követi az ívet. Nagyobb tempónál is stabil, nem kell kapaszkodni a kormányba. A fék nekem nem eléggé meggyőző. Lehetne jobb is. A sebességváltó pontos, a mások által írt 3-ból 4-be történő váltáskor még sosem volt gond. (lehet hogy azóta orvosolta a gyár). Viszont a 4-ből 5-be váltáskor figyelni kell, könnyen vissza lehet tenni 3-ba. Az elején előfordult, mára már megszoktam. Egyébként szinte csuklóból lehet váltani, főleg ha van könyöktámasz is. Ilyenkor fotelban érzi magát az ember.
Az ülések kényelmesek, jó az oldaltartásuk. A hátul ülőknek is van elég hely. A csomagtartó jól pakolható, tágas. Elég sok tároló rekesze van. Ebből a kesztyűtartó és a könyöklőben lévő hűthető is. A hátsó csomagtérajtó fogantyúja szerintem eléggé gagyi. Egy fogantyúnak álcázott gumidarab áll ki, ami segíti a lecsukást. Ettől még az előző tipus, aminél szövetből volt, is jobb volt. Ugyancsak a hátsó ajtó műanyag borítása lehetett volna jobb is. Kicsit az is gagyinak tűnik. De ez szerintem a teljes belső tér műanyag borítására igaz.
A gyári rádió jól szól, bár kétszer már néma maradt, ami a motor újraindításával megjavult.
A tolatóradar nekem nem hiányzik. Tükörből tolatok, a holtteret meg lehet szokni.
Nem túl feltűnő autó. Lehet vele meglepetéseket okozni.
Szándékosan nem írok mások "alázásáról". Nem hiszem hogy a közút versenypálya lenne. Más írásokat olvasva, sajnos sokan attól érzik magukat férfinak, ha másokat meg tudnak előzni. Nem gondolom, hogy a lassabban haladók, esetleg szabályosan közlekedők előzgetése okozhat sikerélményt. (Főleg ha nem is tudják, hogy versenyben vannak. Vajon a lámpás gyorsulásoknál is tudják a partnerek, hogy jobban kellene nyomniuk a gázt, vagy ezt csak a „legyorsuló” hiszi? A partnert meg nem is érdekli az egész.) A gyengébb, kisebb kategóriájú autók esetében esetleg, akiknek kisebbségi komplexusuk van. Ebben a kategóriában már nem ez jelenti az élvezetet. Akinek versenyezhetnékje van, inkább menjen pályára, bizonyítson ott és ne a többi közlekedőt veszélyeztesse. Akinek sietős azt meg el kell engedni. Nem biztos, hogy a versenyszellem hajtja. Az ítéletek többségét olvasva nem csodálkozom az utakon uralkodó közlekedési morálon. Meg azon, hogy egyes nevesebb márkák tulajdonosai a márka miatt kiváltságosnak érzik magukat az úton is, mégha nem is tud annyit erőben mint egy „skoda”. Mint a múltkori E osztályú merdzsó, aki nehezen vette tudomásul, hogy sietek.
Ha esetleg valamit kihagytam volna, a http://www.a5.hu/cikkek/3/16931.shtml helyen írt tesztvélemény szerintem teljesen igaz.
Aki szeretne egy erős, tágas és jól felszerelt sportos családi autót, annak jó szívvel ajánlom.
Hibalista
- Még semmi, remélem jó ideig így is marad
Ide hordtam szervizbe
Valent Autóház Nyíregyháza
Készségesek, udvariasak. Az előre megbeszélt árakhoz és időponthoz tartják magukat. Nem túl drága. Minőségi munkát lehet náluk kapni.
Tudom ajánlani másoknak is.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Végh Autóház Szombathely
Egy véletlen folytán kerültem hozzájuk. A rövid ismeretség alapján korrekt szervíznek tartom. Árban is megfelelő és jó munkát végeztek.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Octavia Cool 1.4 | Következő autója? | Valami hasonló |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
