A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PDTDI BKC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Dögös olajos

Szöveges ítélet

Igen. Nekem nem fér bele, hogy 120 kilométerenként töltikézzek egy órát a 12 milliós elektric díszdobozomba, hogy aztán egy kamion mögött, 80-nal csikorgassam a fogam a pályán (mint ahogy nap mint nap látni..) hogy elérjem a következő töltőt, ahol majd egy belső égésű autó tankolásával ekvivalens összeget hagyjak ott.

Először is nincs és nem is lesz 12 millióm autóra.
Ha lenne, sem vennék elektromosat.
Ha elektromos autóm lenne sem tudnám hol tölteni, mert tömbben lakom (igaz, van műhelyem).
Ha annyira nagyon zöldülni támadna kedvem, akkor benzin-gázt vennék. Nézz utánna mit pöfög ki! (nagyjából semmit)
Nem hordok gyereket iskolába, és nem közlekedem Büdipesten. (csak ritkán).
Ha lenne hol töltenem, olcsó lenne, és csak városban használnám, akkor a márkaszerviz kötelező karbantartás epizódjánál szopnám le magam a szervizszámlán, mert ha már nincs motorolaj csere, fizettessük ki az ügyféllel a hajtóműolajat meg az akku hűtőfolyadékát 289 000 Ft ért (nézz utána mennyi egy átlagos elektromos autó kötelező szervize..). Nekem ez a "vegyük meg újonnan, majd dobjuk ki 4 év múlva" fogyasztói sznobfingfűrészelés nem pálya, és sose lesz az!

Minden hétköznap 100 km -t autózom munkába, 90% autópályán.
Hétvégente kirándulunk Ausztriába, vagy átruccanunk Németországba.
Szóval havi 4-5000 km is bele szokott röppenni. Mire való a diesel ha nem erre?

Én azt szoktam mondani, olyan autót vegyél, amit Te magad is tudsz szervizelni és karbantartani!
Van VCDS diagnosztikám, szerszámaim, aknás garázsom, és még a vásárlás előtt nekiálltam kitanulni a típust. Persze a tanulás folyamatos, másképp értelmetlen.

Ha nem ilyen vagy, akkor vegyél újat; fizesd a márkaszervizt, nyeld be a horror értékcsökkenést, élvezd a tízszeresen túlárazott alkatrészeket és a 15 000 Ft -os óradíjakat.
Ám azért a használtautózás kerítése sincs kolbászból... sok sok törődést, munkaórát és pénzt igényel. De ez utóbbi egyenlet számomra sokkal kellemesebb.

És most beszéljünk róla:
A fedélzeti kijelző átlagfogyasztásmérője 100 kilométerre pontosan 0,5 literrel kevesebbet mutat, mint kúton utánaszámolva.
Igazából 4.0 és 6.3 között bármi lehetséges; rövid az 5. sebesség, ezért 120 felett már inkább ötössel kezdődik a fogyasztás mint négyessel. Országúton lehet akár 4.0 -t is összehozni. Igaz itt Komárom-Esztergom megyében a dimbek meg a dombok megdobják ám a számokat.
Városban nem tom mennyit eszik.. nem használom városban, max bevásárláskor. Van mellette egy '88 -as 120 -as Skodám is, hétvégente azt is használom:)

Ez egy spéci, Edition 100 kivitel. Szürke bőrülés (imádom, de kényes, kéthetente törölgetem), esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, digitális automata klíma, rengeteg hangszóró és légzsák, egyszóval "EZ MEKAFULL".
Gyári kerékmérete a 225/45R17, gyönyőrű alukerekekkel, amiket én szégyen-szemre eladtam, hogy állna belém a roseb!
Nem sajnálom, mert Tatabánya környékén fos utak vannak; ha ekkora kerékkel közlekedsz, és átmész egy 20 forintoson, megmondod hogy fej vagy írás!
Szóval a futóműve kemény, nagyon kemény. Élvezem jó utakon, hogy a kis rizstákolmányokat külső ívről a legnagyobb nyugalomban előzöm a Continental PremiumContactokkal. Perverz kanyarsebességre képes, ha van egy kis szimulátoros és gokartos előéleted. Más negatívum nincs, igazából ez sem bug, hanem feature.

10 000 Km után olajat, szűrőket és minden 2. olajcserénél gázolajszűrőt cserélek. A gázolajszűrő csere fontos, mert a porlasztószivattyú nem szereti a szennyeződéseket és már csak felújítottat kapni, az is drágább mint az arany! A szűrőházat ilyenkor ki kell venni, kiönteni belőle a koszos-vizes gázolajat, kitakarítani friss gázolajjal, majd felönteni szintén frissel.

Nálam nincs mérhető olajfogyasztása, azaz nem kell utántölteni. Mikor 30 -as olajjal használtam, akkor 2 decit kért 10 000 -km re. Most a Motul X-Clean full synthetic 505.1 5w40 -nel nem kér semennyit. Maradok ennél. A Shellnek van spéci PD TDI -re kifejlesztett olaja, lehet hogy kipróbálom. (bár minek is változtatni azon ami már bevált..)

Érdemes félévente kitakarítani a kerékdobok mögött felgyülemlett, nagyköbös billencsbe való komposztréteget. Nagyon meg fogja hálálni a kasztni; ugyanis ez (is) belülről rohad, ha nem takarítod!
Az alját lealvázvédőztem jó kis gumi alapú alvázvédővel.

Szóval a motorját szeretem; meg kell tanulni lovagolni a nyomatékhullámain és akkor nem lesz gond előzéseknél. PD TDI, azaz Pumpe Düse Turbo Direct Injection. Itt nincs közös nyomócső, a befecskendezési nyomást a PD elem állítja elő, mivel szivattyú és porlasztó is egyben. Külön bütykök vannak a vezérműtengelyen neki :)

Nem vagyok a szoftveres tuning híve, de így vettem. Se a kéttömegű nem szereti, se a difi, se a turbo, se semmi. 105 helyett 138 PS és 300 Nm. Mivel nem hajtom, nem rakattam vissza a gyári programot, de az EGR szelepet kiiktattuk. Ugye te sem szeretnéd, ha a saját fingod egy részét visszavezetnék egy csövön a szádba? Jobb így neki, az olaj sem olyan csúnya fekete a csere után 10 perccel, mint előtte. Hogy kormol-e? Nem vészes, néha nagy terhelésnél látok a mögöttem jövő fényszóróinak fényében valamit. Nem szeretek kormolni. Egyébként meg sokkal alacsonyabb a dízel szénmonoxid kibocsájtása, mint a benzinmotoré.. by the way.
Szerintem azzal véded leginkább a környezetet, ha nem veszel új autót, hanem odafigyelsz, törődsz vele és karbantartod-javítod. Én amíg tudom, használom.
Hidd el, nagy klasszikusok lesznek ezekből a 2000 körüli járgányokból 10-15 év múlva. Addigra már kevesen fognak emlékezni a dízel technika euro normáktól még nem szarrá fojtott, katalitikus konverter és részecskeszűrő mentes gyöngyszemeire.


Ami nem jó:
Kell egy hatodik fokozat, rövid az 5. 140 körül 3000 felett forog.
Egy kicsit túl hangos... a régi adagolós TDI sokkal kultúráltabb volt.
Futómű túl kemény a magyar utakra.

Bugok:
Elektromos anomáliák néha-néha: kikapcsoló tempomat, nem működő index. Az egyik biztosíték félig ki volt fordulva a foglalatból, alig érintkezett. Visszaraktam, eddig jó.
Az akkut gyorsan meríti, de ezeknél a CAN buszos autóknál nem olyan egyszerű kimérni a parazitaáramokat mint régen... még nyomozás alatt. VCDS -től sem lettem okosabb.

Kopó fogyó dolgok:
Kéttömegű zörgött, drága mulatság volt. Fékek, vezérlés, hosszbordásszíj, generátor szabadonfutó, fékfolyadék, pollenszűrő, új akku, hajtóműolaj, motorolaj, stb.
Lassan érik az összes szilent és lengéscsillapítók cseréje.

Amúgy szerethető, megbízható, kényelmes, szép autó. A hibalista annak tükrében h mennyit megyek vele, egyáltalán nem vészes.

Update 2021.01.26.: Néha meleg motornál hatalmas rázkódással indult. Már minden másra gondoltam, de kiderült hogy az öreg, gyári Bosch önindító fáradt el. Csere után tökéletesen indul hidegen, melegen, első izzításra, akár a legnagyobb hidegekben is.
Továbbra is falja az autopályamérföldeket, 5-6 liter gázolajjal minden 100Km -re.

2021.05.28.: Elfáradt a klímahűtő; elengedi a gázt. Kicseréltük haverommal, elég nagy szopás volt. Le kellett bontani az elejét, kompletten. Új Valeo hűtő O gyűrűkkel 22 000 Ft + 19 500 Ft a klímagázfeltöltés. Most szépen hűt.

2022.05.11.: Továbbra is gyönyörűen ketyeg, nincs olajfogyasztás, semmi problem. Olajcserék most is 10 000 km után következnej. Lassan vezérléscsere.

Hibalista

- Kettőstömegű lendkerék, kuplungszettel, kinyomócsapággyal - 250 000 Ft - Akku - 30 000 Ft - Klímahűtő - 22 000 Ft + 19 500 Ft gázfeltöltés. - Elektromos anomáliák, meríti az akkut. - Önindító - 27 000 Ft (Magnetti Marelli)

Ide hordtam szervizbe

Magam szervizelem.

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Focus 1.6 TDCI 90 HP Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)