Olyan" jóságosan nagyapós" és még mindíg szeretem
Szöveges ítélet
Nagyon szeretem. Egy nagy baja viszont van. Rossz belőle kiszállni. Merthogy olyan jó benne utazni, hogy az út végén húzom az időt, hogy ne kelljen otthagynom. A futómű tökéletes, a csomagtartó borzalmasan nagy. Az ülések kissé németesen kemények, de hamar megszoktam. Kanyarokban nagyon jóindulatú autó. Az 1,4 motorral, jó vezetővel "kis csodákra is képes." Nyáron hosszú és üres uton nyugodt tempóval 80 és 100 között az átlagfogyasztás 4,8-4,9 liter/100 km! Ezt az előző 1,4 Renault nem tudta produkálni. A fűtés hamar teszi a dolgát, a klíma is jó, mert nem zavar, pedig allergiás vagyok.
Észrevételek azért vannak. A tolatóradar nagyon hiányzik, a 15000-es szervíznél meglepem vele magamat. A külső tükrök szépek a lekerekítés miatt, de sokat veszít emiatt a látótér. Kár volt elrontani a jó hátralátást emiatt. Sávváltásnál is lehetnek meglepetések.A középső napellenzők és a középső visszapillantó között a lemenő nap nagyon be tud kukucskálni, ami estére nagyon fárasztó és veszélyes.
Nagyon jó választás volt, mindenkinek ajánlom, aki szabályosan és kimérten szeret utazni. Okos vezetőnek a biztonságos előzés sem gond. Van benne hely hátul is bőven, a lábtér szokatlanul nagy, a rugózás tökéletes, a motor hangját csak 2500-as fordulattól lehet gyorsításkor hallani, a beépített 8 hangszóró igényeseknek is megfelelő.
Megjenése elegáns, a parkolóban ha meglátom szívesen közelítek felé. Ha benne utazom, biztonságban érzem magamat.
A kezdeti problémák ellenére nagyon szeretem.
Bár nem volt olcsó, vásárlása jó választás volt.
30.000km
Közben eltelt egy újabb év és az autó elérte a 30.000 km-t.Ez idő alatt sokfelé járt az Octavia. Bejárta Magyarország szinte minden megyéjét, hatalmas csomagtartójában szállított rengeteg szerszámot már, összerakott ágyat, barátoknak 6 személyes ebédlőasztalt, már 2 x feldolgozott és lefagyasztott disznóhusit közel 2 mázsát. Nem ijedt meg a 16 láda almától sem, aminek a súlya is és térfogata is már önmagában figyelemre méltó. Fehérgyartmattól Budapestig tempomattal 110-zel végig ekkor 5,8 liter/100km volt a fogyasztása!
Sokszor húzott utánfutót is, amikor akár tüzelőt hordott, akár barátot költöztetett mínusz 14 fokban, mindíg megállta a helyét. Bejárta Ausztria jó magas hegyeit, körülnézett Tirol gyönyörű tájai között, parkolt ezüstbányák, és sóbányák parkolóiban, megjárta (igaz csak 4.-ben) a Brenner hágót is, és ha már ott volt elugrott Olaszországba is egy kis időre, de Németország tükörsima autópályáin is gurult már őkelme. A cseh és szlovák utakon is megfordult egy keveset. A futómű most is jól teszi a dolgát.
Aztán egyszercsak egy hétfő reggel nem indult be a motor. Nagyon meglepődtem, hisz semmilyen fogyasztót nem használtam feleslegesen, és naponta 2x21 km utat tesz meg egy indítás után, és ezután bőven feltöltheti az aksit. Rövidebb utakra nem kocsit használok. Feltöltöttem az aksit, és el is felejtettem a dolgot. Egy hosszabb szabadság után szintén nem indult be a motor, és a beszerelt Pajzs technológia nem engedte kinyítni a motorháztetőt, és ezzel elkezdődött közel 1 éves kálváriám. A riasztót beszerelő cég korrekt volt, és közösen találtunk megoldást.
Újabb aksitöltés után hibátlan üzem, majd egy 1 hetes állás után ismét nem indult. Munkatársaim nagy örömére újabb hibáról számoltam be nekik, akik bíztattak, hogy vigyem vissza egy Budapesti szervízbe, és ezért nehogy 250km-re utazzak el Nyíregyházára.
Sajnos így tettem.
Előtte még teszteltem 2x a Skoda assistancét, majd egy tréler hátán bevittük a nem induló Octaviát egy Budapesti szervízbe. Előtte telefonon amit az assistancal beszéltem, mindent leírtam. A mentésért felelős kolléganő ismertette a további teendőket és megnyugtatott, hogy minden rendben lesz.(gyakorlatilag azt, hogy ha működésképtelen a jármű, ingyen jár cserekocsi)
A budapesti szervízben a munkafelvevő kolléga mindent megtett azért, hogy kb 2 óráig a trélerről levett kocsi közelébe nehogy odamenjen valaki. Addig húzta az időt, amíg a kölcsönzéssel foglalkozó kb 300 méterre és másik épületben lévő kolléganő már kezdett hazamenni. Ekkor iszonyatos balhét csaptam, és ez elég volt ahhoz, hogy rájöjjön az úr, hogy neki mi a dolga, meg arra is, hogy én tisztában vagyok a jogaimmal.
Mindjárt előkerült egy csereautó, aminek átadási papírjait először a kocsi nélkül akarták velem aláiratni. Természetesen nem szeretem ha hülyének néznek, és körbenéztem a kocsit. A km órában több volt, és az átadási lapon nem szerepelt kb 20 db horpadás. A saját példányomra ezt rávezettem és aláirattattam az átadóval, aki azt (mert már lejárt a munkaideje) nem vezette át a sajátjára. Másnap vittem vissza a kocsit, és egy újabb átvevő volt aki mosolyogva hozta az ő papírjukat, amin nem voltak horpadások. Arcára fagyott a mosoly, amikor őt is eligazítottam, hogy kivel szórakozzon. Érdekes módon, minden rendben lett azonnal. Igaz 2 hónap múlva másodszori felszólítást küldtek, hogy nem fizettem ki (Az egyébként ingyenes)bérkocsit, bár addig még számlát sem kaptam. Szóval jól összebarátkoztunk.
Menten vissza a kocsiért, amit állítólag 2 szerelő teljesen átvizsgált. Igaz az fel sem tűnt nekik, hogy a kesztyűtartó izzója, kb 1,5 éve folyamatosan világít.
Gyakorlatilag feltöltötték az aksit, amit 95%-osnak mértek be. Eközben elnyomogatták a riasztó gombját,ami nemsokára szétesett. A maradék időben inkább a riasztót szidták, ahelyett, hogy hibát hárítottak volna el. Köszönöm az oktatást, bár nem igazán tudtam hinni nekik.
Közeledett a következő szervíz és ezek után érthető, hogy nem bízok azokban az emberekben, akik bár közel laknak, de mérhetetlen trehányságuk és pofátlanságuk miatt elzavarják az ügyfeleket.
Közel 10 db céges Skodát ilyenek miatt el is vittünk más szervízbe főleg túlszámlázás miatt.
Gondoltam egy merészet és felhívtam a Nyíregyházi Valentautót, ahol a kocsit vásároltam. Jó előre időpontot kértem a kollégától, aki megnyugtatott, hogy minden rendben lesz. Kezdetben hittem is meg nem is, de aztán azt mondtam bennük még bízok, inkább megyek messzebb. Közben az elektromos hibák szaporodtak.
Mesés lett a kocsim, hol ment az ülésfűtés, hol nem. Hol lement az első ablak, hol nem. Vettem közben szivargyújtótöltőt, aksitöltőt, egy hordozható bikát, és még egy fél műszaki áruházat, kölcsönkérni szerető ismerőseim nagy örömére. Így felszerelkezve elindultam a szervízbe, ahol márkaszervízhez méltón korrekten fogadtak. Előző napokban még többször egyeztettünk, a megbeszélt időben visszahívtak, és nemsokára elkezdték a szervízt és a javítást.
Utálag már elmondom, azt hittem ők is csak a kifogásokat mondják és a mindenféle magyarázatokat, de a délutánra megbeszélt időpontra telefonon jelezték a kocsi elkészültét.
Utólag is elnézést kérek a munkafelvevő kollégától(bocs Norbi!)ha túl aggódtam magamat, de így már neked is kerekebb a történet.
A villamossági szerelő kolléga korrekten ismertette a hiba okát, és az elhárítás folyamatát, és a felmerülő jelenségeket számomra is érthető módon ismertette. Köszönöm neki is a munkáját!
A kicserélt aksival nagyon remélem megszűnnek a mindenféle rejtélyes elektromos dolgok, ami a Pajzs riasztóval kombinálva főleg egy sötét mélygarázsban előfordultak. Bár szeretem az izgalmakat, de mostmár izguljon más.
Köszönöm a szervíznek. A következő szervízre is odaviszem, és őket ajánlom másoknak is!
Jól esik, hogy ebben a rohanó és kapkodó világban még van olyan szervíz, ahol AZ ÜGYFÉL AZ ÜGYFÉL!
HAJRÁ VALENTAUTÓ CSAK ÍGY TOVÁBB!
Hibalista
- Hetekig nehezen indult, vagy be sem indult.(Először a beszerelt Pajzs teknológiára gyanakodtam!)
- 1600 km alatt 1 liter fagyálló fogyott, belejutott a motorba!
- 5000 km-nél hengerfej tömítés csere, hiba megszünt
- Bal oldali ülésállító tekerőgomb szétesett, nem jól volt összerakva.
- Fényszóró direktre volt kötve, átköttettem
-
-
- 30.000km
- sok apró elektromos probléma, sokszor egy hétvégén lemerült az akkumulátor
- ülésfűtés, tempomat, ablakemelő nem működik, kesztyűtartóban folyamatosan ég a világítás
- Olajfogyasztás nincs, üzemanyagfogyasztás nagyon jó.
Ide hordtam szervizbe
Nyíregyháza Skoda Valent, Valentautó
Nagyon korrekt hozzáállás. Az autót is itt vásároltam. Az értékesítő kolléga felkészült, segítőkész volt.
Arról nem ők tehetnek, hogy a gyárban egy selejtes tömítés került beszerelésre. A hiba elhárításáig cserekocsit biztosítottak, mely hibátlanul üzemelt. A szerelőket, és a munkafelvevőket is dicséret illeti, a javításon felül kívül-belül tisztára varázsolt kocsit kaptam vissza. Mindenkinek ajánlom őket, bár mindegyik szervízben így állnának az ügyfelekhez.
30.000 szervíz.
Újabb szervíz, munkájukat dícséret illeti. Rugalmasak, visszahívják az embert, az igért időpontokat, határidőkat betartják.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Renault Thalia | Következő autója? | Skoda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
