Kiváló ár/MÉRET arány
Szöveges ítélet
Előző autóim (Astra, Megane) ugyanebbe az árkategóriába tartoztak, de a Skodához képest sokkal kisebbek, fapadosak voltak, tele egyszerű megoldásokkal. A Skodának a belső tere és a csomagtere is elég nagy, a motor kultúrált, a váltó tökéletes, az ESP rendben teszi a dolgát, a kétzónás automata klíma tartja az ideális hőmérsékletet, stb. Hátrafelé elég rossz a kilátás, tolatóradar ajánlott. Sőt, előre is. Az Elegance változat nem kapható 1.4-es motorral, az 1.6-os nem túl dinamikus, de azért lehet pörgetni. Utólag tetettem bele tempomatot, csak a bal oldali indexkart kellett kicserélni, és felprogramozni. A fogyasztás azóta érezhetően csökkent. A nyári gumik a gyári könnyűfémfelnin vannak, a téliek acélfelnin, így tavasszal és ősszel nem kell gumishoz mennem, mert önállóan is tudok kereket cserélni. Illetve mégsem, mert a két hátsó könnyűfém felni úgy rá tud gyógyulni az autóra, hogy csak a gumis tudja leverni nagykalapáccsal. Az első tengelyen ez nem annyira jellemző, az acél felni pedig egyáltalán nem hajlamos erre. Néha véletlenszerűen megszólal a gyári riasztó, azután egy idő után elhallgat. Kb. évente egyszer fordult elő, de akkor azt tapasztaltam, hogy a gyári riasztó gyengécske hangját elfújja a szél. A kürtnek például sokkal testesebb és figyelemfelkeltőbb hangja van.
Tömören, ami tetszik: nagy belső, nagy csomagtér; jó ár; csendes, kulturált motor és váltó; megbízható; és konzervatív autó alakja van. (A futómű szerintem tökéletes, de nem tudom, hogy egy átlagos milyen, mert én gyári megerősített és megemelt futóműt kértem extraként.)
Hátránya, hogy drágák a gyári alkatrészek, az éves átvizsgálás és a márkaszerviz. Példaként említeném, hogy a gyári kereszttartó háromszor annyiba került, mint egy nagyon hasonló minőségű utángyártott, és miután megvettem, kiderült, hogy legfeljebb kötéllel lehet rögzíteni hozzá a cuccokat, sehol egy hely egy kampónak, csavarnak, stb. Ja, hogy vegyek hozzá külön speciális csavart 2000 forintét? Az sem esett jól, hogy megrendelés után még hónapokat kellett várni, mire legyártották.
Hibalista
- Semmi. Minden évben megtörténtek az éves átvizsgálások, a gyár által előírt cserék, megjegyzem, ezek drágák. Hét éves lehetett, amikor nem indult, ki kellett cserélni az akkut (még az eredeti, gyári volt benne,) az assistance fél óra alatt megoldotta. - - A szomszédom beletolatott a bal hátsó ajtóba, ami behorpadt. Mivel megsérült az oldalsó megerősített ütközésvédelem, ki kellett cserélni az ajtót. A szerviz 240.000 forintot számlázott a szomszéd kötelező biztosítása terhére. (Kicsit furcsállom, akkor most a 4 ajtó egymillió lenne?)
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz, Üröm, azóta megszűnt.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Márkaszerviz, Autóváros, Budapest
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Megane | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
