A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia RS 2.0 TFSi 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Kék villám

Szöveges ítélet

Már az Octavia I RS-ek is tetszettek. Aztán amikor egy ismerősöm vett magának egy kéket, és elvitt egy próbakörre és megmutatta magát a kocsit, akkor elhatároztam, hogy kőkemény spórolásba kezdek.

8 hónap múlva már el is adtam a régi kocsimat és elkezdtem nézegetni a használt autó piacot. Sokat gondolkodtam rajta, hogy dízelt vagy benzinest vegyek, de számolgattam és rájöttem, hogy évi 15000 km-es futás mellett a benzines sokkal jobban megéri nekem.

Meg is néztem párat, majd végül is vettem egy kéket. A kocsiban 40000 km volt. Egy pár dolog esztétikai hibás volt benne, ezeket nem lett volna muszáj kicserélni, de én kicseréltem. Továbbá pár alkatrész ki lett cserélve, ezeket leírtam a hibalistába. Pár szó akkor magáról az autóról:

A kocsit kívülről egy széria Octaviától, elég sok minden megkülönbözteti. Felszerelték például egy dekoratív hátsó szárnnyal, az egész autót kicsit leültették gyárilag, mutatós első és hátsó vészhárítók kerültek rá, és a gyári Zenith felnik valami parádésak. Ráadásként pedig olyan színekkel is lehet rendelni, amilyennel egy széria Octaviát nem.

A TFSi motor (győri motor) maga nagyon jó, de gyárilag (200 LE) nem egy nyakletépő típus. Hiába, azért az EURO 4-es környezetvédelmi norma érezteti hatását itt is. A kocsi meg lett húzva, így most körülbelül 240 lovas. A különbség ég és föld. Én már így adnám át az új tulajnak, amikor megveszi a szalonban. A fogyasztás teljes mértékben jobb láb függő. 7.5 litertől felfelé, szinte bármennyit meglehet vele etetni. A motor rettentő nyomatékos már 1800-as fordulattól megvan az összes forgatónyomaték, és majdnem egészen a leszabályzásig nem is tűnik el, de szinte felesleges is addig forgatni. Körülbelül 15000 km alatt eszik meg a motor 1 liter motorolajat. Még mielőtt valaki azt mondaná, hogy úristen, annak mondanám, hogy egy turbós autónál mindig van résveszteség, ugyanis a turbó tengelyét olajfilm réteg keni, és ezt az olajat valamennyire a turbó el is csipegeti.

A belső tér nagy, kényelmes. Gyárilag bőr-hasított bőr ülések vannak benne. Az ülések nagyon jól tartanak, hosszabb úton (400km után) azonban kicsit már fáj benne a hátam. Állítható deréktámasz van az ülésen, de nem sokat ér. Az ülés hasított bőr része kicsit kényes, gyorsan koszolódik, figyelni kell rá. A belső anyagok felhasználása jó, átlagon felülinek azonban mégse nevezném. Sok benne az olyan fröccsentett műanyag, amivel annak idején az első Suzukimban találkoztam. A belső tér kellően nagy, hátul nagy a láb és fejtér, 4 embernek kellőképpen kényelmes hosszabb utakon is. A csomagtartó 560 literes. Kategóriájában szerintem abszolút benne van az első háromban. Rengeteg dolog belefér, szinte komoly kihívást jelent, hogy megtöltsem egy-egy hosszabb túra során :-)

A futómű kellően sportos és lágy is egyszerre. A kocsi 225/40 R18-as gumikon gurul. Alacsony sebességnél viszonylag lágy és finom a futómű, nem annyira érezni, hogy peres abroncsokon gurulunk. Nagy sebességnél is kellőképpen biztonságos, a kocsi eleje még nem lebeg 240 km/h sebesség mellett sem. A lengéscsillapítók és szilentek viszont nem nagyon bírják a magyarországi utakat, terepakadályokat. Többen is cseréltek már 70 000 km környékén lengéscsillapítókat, szilenteket. Az RS viszont nem egy kanyarbajnok. Lehet vele gyorsan kanyarodni, mert ereje és széles gumija van, viszont a kanyarok gyors egymás utáni fűzőgetésénél bizony egy jóval gyengébb autó könnyen meglephet és le is léphet minket, de az RS szerintem nem is erre való.

A nálam töltött eddigi 8 hónap alatt megszerettem az autót nagyon, megvagyok vele elégedve, de azért azt nem bírom megemészteni, hogy a Seat megkapta a 240 lovas TFSi motort, a Skoda pedig nem és nem is fogja ! :(

Hibalista

- Első lengéscsillapítók, első futómű szilentek, hátsó lengéscsillapító ütközőgumi...

Ide hordtam szervizbe

Autó Fatér Kft.

Gyorsak, pontosak. Az Imi mindig meg szakérti :o))

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 40000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? C2 VTS Következő autója? Új Octavia RS
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

"A tökéletes családi ótó"

Octavia 2.0 RS CR TDI DSG - 2011
2012.01.10 50000   2,8

1,6 Elegance - SKODA!

Octavia 1,6 MPI Elegance - 2004
1999.11.30 34000   3,0

1,6 MPi Elegance - már szinte német

Octavia 1,6 MPI - 2007
1999.11.30 31000   3,5

1,6-os korrekt vas

Octavia 1,6 Ambiente - 2005
1999.11.30 21000   3,0

1.4 TSI a Skodálatos

Octavia 1.4 TSI Clever kombi - 2009
2010.03.01 2300   3,5

1.4 TSI a Skodálatos 2. rész

Octavia 1.4 TSI Clever kombi - 2009
2010.04.07 6200   4,5

1.4 Tsi a Skodálatos 3. rész 100.000 km

Octavia 1.4 TSI Kombi Clever - 2009
2013.10.25 97000   5,0

1.6 Fekete gépállat

Octavia 1,6 Ambiente - 2006
1999.11.30 29000   2,8

1.6 Limuzin

Octavia 1.6 MPI - 2006
2007.10.07 63000   5,0

1.6. cápa

Octavia 1.6 Elegance - 2009
2013.12.20 230000   2,0

1.8 T - Műszer

Octavia 1.8 T - 2008
2013.08.28 3000   5,0

1.8 TFSI: álcázott ERŐműremek

Octavia 1,8 TFSI - 2007
1999.11.30 20000   3,4

1.9 PDTDI DPF Szerethető családi

Octavia 1.9 PDTDI DPF - 2007
2019.02.12 20000   -

1997-es Octavia után 2008-as

Octavia 1.4 Tour - 2008
1999.11.30 30000   5,0

2,0 az 1ben: Sportosság és ELEGANCEia

Octavia 2,0 PD TDI - 2005
1999.11.30 2000   3,5
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ... | 25

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)