Exszocialista szuperdízel
Szöveges ítélet
A második Octáviám, az elsőt totálkárosra törtem, és egy kisebb zuzódással kiszálltam belőle, igy ugy döntöttem, hogy hü leszek a márkához és egyáltalán nem bántam meg. Egy Elegance modellt vettem, plusz tolatóradar/ mely az egyik legfontosabb extra, mert a hátát csak sejteni lehet/ülésfütés, 17 colos felnik stb, szóval felspéciztem. Vettem bele PBOX-ot, amely a legjobb tuningnak bizonyult. 6ONm-el emelte a nyomatékot, a lóerőt meg 168- LE-re. A gép a maga kategóriájában verhetetlen, hihetetlen jól gyorsul, bár néha érezni enyhe turbólyukat. 16O-nál odalépek, és még hatodikban is vehemensen gyorsul, mentem már bele N-ben 22O-at is / lehet hogy volt egy kis hátszél/ de 21O-re pillanatok alatt felér. akkor azonban már 9 körül fogyaszt, de országuton 14o-el megelégszik 6,5 literrel. városban 7 fölé megy a fogyasztás. A komputer kicsit csal, talán fél literrel lefelé. Uttartása, egyenesfutása kiváló. A turbó ugyan 5o ezernél bedöglött, de nem vettem észre teljesitménycsökkenést, csak enyhe sivitás hallatszott. Javaslom minden turbósnak- ha hajtja a jószágot nem állitsa le rögtön a motort, hanem ha megáll alapjáraton járassa még mondjuk 1 percig. Ellenkező esetben olajozás nélkül marad és kinyiffan/hat/ a CSAPÁGYAZÁSA. Ez történt velem is.
kiválóan tudok az autóba pakolni, lehajtott ülésekkel egy komplett ökröt elvinnék.
Hidegen a motor eléggé kerreg, melegen már jobb, de pl. hangosabb a motorja mint egy Honda, vagy Mazda dizelmotor, még a szutyok PSA konszern dizelesei is csendesebbek. De végül is megszokható, és nem dráma, de a tárgyilagossaág kedvéért meg kell emlitenem.
Olajfogyasztás szerintem OK 8-1o ezrenként 1 litert öntök utána. Váltója preciz, könnyedén bekattan a kivánt fokozatba, soha nem recseg.
A nyomaték hála a tuningnak már 15oo-nál rendelkezésre áll. Benzines 6 hengereseket lenyomom mind a rajzszöget.
Egy rohadt bosszantó hiba van, kis dolog. 2 hónapja idegesitó zörgést hallok az utastérből, mintha az üveghez kocogna valami csavar.. A mühelyben ilyennel nem foglalkoznak, csak a vállukat huzogatták.-Mosolyogtak a háklis pasason....
Összegezve ez egy nagyon tisztességesen összerakott járgány, preciz német technika, és a csehek talán még akarnak valamit elérni, mert egyre másra döntögeti a Skoda az eladási statisztikákat. Volt Passatom is, ez jobb annál.
Hibalista
- turbó
Ide hordtam szervizbe
Skoda Piedl, Veszprém
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia 2,o TDI | Következő autója? | Csupán a dizájt miatt uj Mazda 6 diesel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
