A morva aki lefőzi a németeket
Szöveges ítélet
Most nem igazán érek rá erre de majd pótlom. Elöljáróban csak annyit, hogy ha jót akarok kívánni valakinek akkor csak azt kívánom, hogy egyszer legyen egy ilyen autója.
2011 06 29,
Már 160ezer van a verdában és még mindig tart a szerelem. A "mi romlott el" részben leírtam a lényeget arról ami az utóbbi egy évben történt.
A minősítéseket nem változtatom, inkább azon szomorkodom, hogy nem adhatok neki több pontot. Van az a mondás, hogy egy autónak kétszer örül az ember, amikor megveszi és amikor eladja... ez kérem egy Octaviánál, pláne egy 1,9TDI-nél egyáltalán nem igaz! Én a mai napig nagyon örülök az autómnak és nagyon szeretem pedig az autó lassan 4 és fél éves és már lassan 3 éve vagyok a boldog tulajdonosa.
Van pár extra amit nem szabad, vagy lehetőség szerint nem érdemes kihagyni egy Octaviából. Ilyenek a tempomat (utólag is beépíthető 20000ft körüli összegért) és az automata "climatronic" klíma berendezés! A tempomat hosszabb utakon nagyon hasznos, én már lakott területen is szoktam használni és többször is mentett már meg a gyorshajtás bírságtól. ;)
A kezelése végtelenül egyszerű, gyakorlatilag a bal mutató és középső ujj kell hozzá.
A klíma meg egyszerűen fantasztikus! Nincsenek orkánszerű szelek, csak kellemes hűvös. Kicsit hangos amikor egy túlhevült utasteret kell lehűtenie, de ezzel elég hamar boldogul és utána már gyakorlatilag észrevétlenül teszi a dolgát. Egy ekkora motor mellett a fogyasztáson sem lehet különösebben észrevenni, max 1-2dl-el emeli az amúgy sem magas fogyasztást. Ha ésszel vezetik ezt az autót akkor 4,5l/100km körüli, vagy ez alatti fogyasztásokat is el lehet érni hosszabb etapokon. (akár nyáron klímázva is!)
2012.09.25
Már 220 ezer van a verdában, és a szerelem még mindig tart! Eddig sem sikerült csalódnom az autóban, teszi a dolgát, hűségesen és megbízhatóan. Bár, alaposan és lelkiismeretesen karban van tartva, néha még alaposabban is mint ahogyan az elvárható lenne, de eddig még mindig azt találtam a amikor szétszedetem, amit vártam: semmi különöset! Persze, ez a 220 ezer km, és a majdnem 6 év nem múlt el nyomtalanul. Padlógázra, alacsonyabb fokozatokban szolid koromfelhővel reagál, de megy mint akit zsinóron húznak, a legvadabb hidegben is fél fordulatra ketyeg, és egyszerűen nem is tudom elképzelni, hogy egyszer beleüljek, elfordítsam a kulcsot és ne történjen semmi... Néha, hűvösebb reggeleken, pár km-ig halk nyekergő hangot lehet hátulról hallani, nem nagyon tulajdonítok neki jelentőséget, mert szemrevételezve minden rendben van a futómű szillentjei környékén és ahogy bejáródik, el is múlik... persze, azért figyelem a gumikat, nem e elkezdenek rendellenesen kopni, de eddig semmi. Minden esetre, ha rájövök, hogy mi a nyűgje, akkor majd beírom a hibalistába.
Apropó: most teszek fel képeket is, a kapcsolatunk elejéről és a mostani állapotról is.
2014.12.19
Lassan 8 éves a verda és belemegy a 300 ezredik km is. Még mindig imádom és nagyon jó vezetni. Még most sem hagyott cserben egyszer sem. Tavaly a vezetni tanuló feleségem pár húzós lefulladással hazavágta az addigra már sokat látott lendkereket, de azóta sincs semmi baja az autónak. Megbízható, kényelmes és nagyon olcsón fenntartható autó. Jó megjelenéssel és elegáns kinézettel. A mai napig 30000km-ként kéri az olaj cseréjét és a köztes időben egyszer ~3dl olaj pótlást kér. A fogyasztás már az ~5 literes szinten mozog 100km-ként, de ebben biztos benne van az is, hogy az utóbbi években több a városi üzem. Egyébként a motor jó erőben van, nem füstöl, és szép lágy hangja van. A váltóban még 120000km környékén lecseréltem az olajat Mobil Gearlube VS 200-as olajra (ezt javasolták a márkaszervizben is!) és ezután nagyon ritkán, mondjuk havonta 1-2 alkalommal 1-ből 2-be áthúzáskor reccsent egy kicsit. Most nyáron a 270000-es olajcserénél ismét lecseréltem. Ezúttal Castrol Syntrans FE 75W olajat használtam és ismét tökéletes a váltó! Nagyon szépen kapcsolható, szinte beesik a fokozatokba és nagyon könnyen, de határozott úton mozog a kulissza.
Ennyi megtett km után is megdöbbentő minőségben van az utastér! Az űlések tömésén, pláne a B1-en már látszik a használat, amin nem is csodálkozom, hiszen magam sem vagyok egy nyezege, egy szál bél fickó, de egy alapos takarítás után még mindig szinte újszerű állapotba hozható. Apropó, két éve télen, szinte pontosan ekkor, kapott a 4 szélső ülés egy-egy kárpit alá építhető ülésfűtét.
...na ez is egy olyan extra amit a következő autómba benne kell legyen!
2015.06.30
Hát ez a nap is eljött, az autó ma estétől már a másé. Nagyon hálásan és jó szívvel gondolok az együtt töltött majdnem 7 évre és 300 ezer lényegében hiba és meglepetésektől mentes km-re. Az autót vasárnap este feltettem a HaHu-ra és nem egészen két nap alatt adtam el, szerintem reális áron (1,3M) meglepett a tolongás amit tapasztaltam pláne ha figyelembe veszem a korát és a futásteljesítményét, meg azt, hogy milyen gyorsan szaladt össze a kereskedők szemöldöke a beszámítás hallatán, hogy egy ilyen rom sokáig a nyakukon lesz... Mondjuk ha kereskedő árulta volna ennyiért akkor lehet hogy nem kel el ilyen gyorsan!
Csak azzal tudom zárni ezt a történetet, hogy a Skoda Octavia második generációja egy nagyon remek autó, pláne ezzel az 1.9TDI motorral és gondos gazdától még sokat futottan is megéri megvenni, pláne családi autónak kispénzű családoknak. Mert ennyi pénzért kap egy a mai napig nagyon jól kinéző autót ami megbízható és olcsón fenntartható. Tegnap amikor a városban szaladgáltam az eredetiség vizsgát és egyebeket intézve, észrevettem, hogy még mindig megnézik az emberek, még mindig utána fordulnak...
Szóval, valahol korábban említettem az "autónak kétszer lehet örülni" szólást, de ez rám vagy úgy vonatkozik, hogy háromszor, vagy úgy hogy folyamatosan!
...hát, ennyit erről az autóról...
Majd jelentkezem a következővel is!
Hibalista
- A gyári riasztót gariban cserélni kellet amikor megvettem de azóta semmi baja. - A gyári fejegységet gariban cserélték (STREAM mp3) - A hátsó ablaktörlő tömítését cserélték, szintén gariban. (2012.10.09: Mostanában vettem észre, hogy nem cserélték, hanem csak valami fekete szilikon cuccal kenték körbe, az is lehet, hogy szélvédőragasztóval... ezért módosítom a Ceglédi autóház értékelését 10-ről 6-ra.) - A tempomat kapcsoló csatlakozása dizájn hibás, sk. javítottam. - Kopó, fogyó alkatrészek: néhány H7-es izzó és egy garnitúra első fékbetét. - - 2011 06 29, - Sajnos tavaly ilyen tájban egy villamossal történt ütközés során cserés lett az autó elején pár lemez és borítás, persze eredeti és új alkatrészeket használtak és márkaszerviz csinálta (casco!) a festés viszont elég tré lett. könnyen pattog és kicsit a szín is eltér. - - 120 és 150ezer között mind a négy kerékcsapágy cserélve lett. (igazából csak a bal oldalon mentek tönkre, de mivel Szlovákiából elfogadható áron tudtam beszerezni eredeti alkatrészeket ezért mind cserélve lett. - Idén januárban (a műszaki után, ahol probléma nélkül átment!) fütyülő hangot lehetett hallani a futóműből. Mint később kiderült, a bal hátsó féknyereg felső csúszócsapja volt kicsit beragadva és ettől a belső betét vasra kopott. ezért cserélve lett a hátsó betét garnitúra és a tárcsák is. (a csúszócsap ki lett feszegetve, viszonylag fájdalommentesen kijött, meg lett takarítva és újra zsírozva ment vissza a helyére.) azóta már vissza lettek téve az eredeti tárcsák , persze szabályozva és a Ferodo sl betétek is ki lettek cserélve Barum betétekre mert az én hibámból az újrarakott féket megégettem és elég nyikorgós lett... - - 2012.09.25 - Bővítem a hibalistát. De, ezek is csak kopó-fogyó alkatrészek... 195 ezer km környékén teljes fék csere, Zimmermann alkatrészekre, és fékfolyadék csere. Olyan 175 ezer környékén a hátsó lengéscsillapító ütközői elporladtak, szokásuk. Cserélve valami utángyártottra, talán Monroe, de ez nem biztos. kb.: 1 éve, nagyjából az előző bejegyzés után 1-1,5 hónappal az akku (a motorhoz képest meglepően kicsi, 55Ah-s) feladta a harcot, azóta egy Topla márkájú teljesít az autóban, méghozzá a legnagyobb ami bele fért! Talán 80Ah-s! - - 2012.10.09 - A mostanában vettem észre, hogy az első gumik belső széle mintha kicsit jobban kopott volna, a napokban viszem futóműveshez és rázópadra, lehet hogy a szilentek már lazábbak a kelleténél. Kiszakadva nincsenek, mert semmi ráutaló jel nem tapasztalható, semmit nem lehet észrevenni vezetés közben, stb... csak a kopás tapasztalható, de az sem jelentős és ráadásul mindkét oldalon egyformán jelentkezett... majd meglátjuk! - Mint kiderült az aggodalomnak nem volt alapja, viszont a hátsó abroncsok belső fele hajlamos a fűrészes kopásra ezért érdemes szezononként megcserélni az elsőkkel. - - 2014.12.19 - Tavaly a tanulóvezető feleségem 250 ezernél szétrúgta a kettőstömegű lendkereket, szettben cserélve a kuplunggal Sachs márkájú alkatrészekre. - Tavasszal tervezetten a kipufogóban a flexibilis tag, a lengéscsillapítók és pár szilent cseréje esedékes. Bár még a vezethetőségben nincs észrevehető tünet, de a jobb első kissé olajos és a fentebb említett nyekergő hang is mintha onnan jönne. -
Ide hordtam szervizbe
Ceglédi autóház. (kicsit drágák mint minden márkaszerviz, de rugalmasak, illetve, néha túl rugalmasak és erről elfelejtenek szólni... lásd: a hibák felsorolásánál)
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Saját magam szervizelem, mióta nem garis. (Mestere a szakmának, nem nézi hülyének a kuncsaftot és olcsón dolgozik...) ;)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 15200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 300000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | Fabia 1 1,2 HTP 12V | Következő autója? | VW Passat-VII 2.0 TDI BMT 140Le |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
