A hűséges öszvér
Szöveges ítélet
Alapjában véve egy nagy, megbízható, strapabíró öszvér... A formavilága nekem és a családomnak is nagyon tetszett a több mint 500 literes csomagtartóról nem is beszélve! Ezért került sor a megvételére 2006 augusztusában, meg a hasonló árkategóriában lévő társai sokkal kisebbek voltak... Két év alatt használtam családi-, költöztető-, építőanyagszállító autónak és taxinak is, minden körülmény között megállta a helyét. Motorikusan természetesen az 1400 cm3 nem nyomott bele az ülésbe kigyorsításkor, de családdal, csomagokkal nagyon kényelmesen szakítottunk 130-140-nel... természetesen autópályán... :-) A 75 LE-ből adódó gyengeségeket ellensúlyozta fogyasztásban... általában 7 liternél többet soha nem tudtam kipaszírozni belőle... :-) Jó Skodáshoz híven mindig volt nálam tartalék izzókészlet, mert az előző autómhoz képest sokkal sűrűbben kellett cserélni az izzókat, elöl is és hátul is... A csomagtartózár állítólag gyári hibás volt, amit én nem vettem észre csak miután garanciálisan kicserélték, mert utána sokkal könyebben nyílt, ami persze a lecsukásra nem volt igaz, állítólag a friss, deformálatlan gumitömítések miatt, de ez azóta sem változott. A jobb hátsó ajtó kb. 55 000 km környékétől rejtélyes "nyüszögő" hangot ad bukkanókon. A gyujtáskapcsoló zárbetétje állítólag hő hatására kitágul, és ilyenkor nem indul elsőre az autó, kb. olyan hatodikra... tizedikre... Ezt a hőhatást nem tudtam igazolni, mert télen is csinálta, közben kétszer kicserélték gariba, de semmi nem változott... Ha olyan kedve van tizedikre indul... Most egy fél éve nem csinálja, így barátok vagyunk. :-) Az első szervízemre egy budapesti márkaszervízben került sor, ahol úgy meghúzták a kézifékemet, hogy hazáig (30 km) leégett és megrepedt az összes hátsó fékbetét... Assistance kijön, autó elvisz, csereautó megkap... Márkaszervíz fékbetét lecsiszol, kézifék visszaállít... Csere nuku... 25.000 kilométer múlva erősen elkezdett karistolni a hátsó fék, így visszavittem nézzék meg, mit csináltak, vagy nem csináltak... Állítólag semmi probléma, biztos a hideg miatt csinálja... Átmentem két másik szervízbe, ott papírt kaptam arról, hogy fékdob és fékbetét csere nélkül nem hagyhatom el a szervízt. Én saját felelősségre elhagytam, vissza a kezdeti ponthoz. Papír orruk alá dug, vita, méltányosságból!!!! fékbetét kicserél, fékdob "jó az még"... Perre nem megyünk, sok pénz, sok idő... Marad a bosszúság, és márkaszervízbe nem megyek többet... Megoldom máshogy. Nem a hibával volt a problémám, mert emberek dolgoznak ott is... a hozzáállással... egy márka szervíztől többet vár az ember akkora szervízdíjért... Azóta ajánlás alapján magánszerelőhöz hordom, és nincs probléma.
Összeségében az autóval nagyon meg vagyunk elégedve, mert minden belefér, amit akarunk, biztosan eljutunk akárhova, megfizethető a fenntartása. Egyedül a hátsó üléssor helykínálata kedvezőtlen, ezért is cseréltem le, hogy elférjen a család. Szerettem... Viszlát Octi!
Hibalista
- csomagtartó zár - garanciális
- 2x gyújtáskapcsoló betét - garanciális
- hátsó (dob)fékbetétek - garanciális (szervíz hiba miatt)
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Társa - Budapest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Magán autószerelő
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 78000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Golf III | Következő autója? | Skoda Superb Trend 1.9 PDTDI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
