Fürge és nem zabál
Szöveges ítélet
A szegedi szalonból hoztam el 2014 áprilisában. Ott állt bemutató autóként 2013 decembere óta. Előtte 1,6-os Skoda Octaviám volt. Egy dolog azonnal feltűnt,: a Skodában sokkal több volt a barátságos anyag. A Tolcsi viszont belülről lényegében egy darab műanyag- Éppen úgy,a hogyan a Skoda Rapid. Nem véletlen: a két autó ugyanaz. Csak egy-két optikai elem más. Ezektől egyébként szerintem szebb a Toledo. A másik, ami észrevehető negatívum volt az az ülés. A Skoda Octavia sokkal jobb volt az ülések oldaltartása.
Ezen kívül viszont csak jó tapasztalataim vannak majd egy év után. A fogyasztása egészen parádés. Országúton 5 liter alatt marad (autópályán, ahogy a képen is látható 5,5 körül), de Pesten sem szlapál többet 7-nél. Ez nagyjából két literrel kevesebb, mint a Skodáé volt.
A tempója sem rossz. Piros lámpától, piros lámpáig nem sok autó lő ki mellőlem (2 800-as Merciket ne számoljunk ide). A kis turbó motor (miután bemelegedett, ami kb 2 kilométer) nagyon viszi a kasztnit.
Csomagtartója barátságos, a beltér négy embernek tökéletesen elég. Ha még két évet kibír így, tuti megérte a befektetés. Szeretem... Nem mellesleg, ez már a harmadik Toledom. Az előző kettő nagyobb volt... Azokkal sem volt baj sosem.
Közben eltelt újabb pár hónap. Az autó átvészelt egy telet, egy tavaszt. Bár télen nem volt túl sokszor hideg, de amikor igen, akkor is pöccre indult mindig. Az is igaz, hogy az 1-2 perc üresjáratos melegítés ilyenkor nagyon kellett neki. Ha sietnem kellett, és nem volt időm melengetni, érezhetően nem húzott az első pár száz méteren.
Sokan mondták, hogy a műanyag belső az első év után "kopogni" kezd majd. Szerencsére nem érzek semmi ilyet.
Közeledik a második év fordulója. Még mindig csak egyetlen probléma volt vele, amit fent leírtam. Ami fontos: ha tehetjük, ne sajnáljuk bele a 98-as benzint. Még jobban megy vele, és kevesebbet fogyaszt. A minap letekertem egy rövid túrát (Budapest - Soltvadkert - Jászberény), 4,7 literes átlagfogyasztás jött ki. Nem hiszem, hogy ennél lehet jobb ebben a kategóriában.
Hibalista
- Az első 15 000 kilométer alatt semmilyen motorikus hibája nem volt. 20.000 kilométer körül szörcsögő hangot hallottam a vezetőoldali hátsó ajtóból. Kiderült, hogy tele van vízzel. Bevittem a szervízbe, mondták, hogy ismerős hiba. Kikaptak egy pöcköt, és kifolyt két liter víz.
Ide hordtam szervizbe
A vizes ajtó miatt a Fáy utcába vittem, a Porsche Hungária telepére. Egy munkafelvevő azonnal kijött a parkolóba, leengedte a felesleges vizet, és egy fillért sem kért. Nagyon segítőkész, és udvarias volt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Toledo |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
