Német proletár Costa Bravaról
Szöveges ítélet
Az autót cégesként kaptam két évesen 8 ezer kilométerrel, gyakorlatilag újonnan. Bő fél évet használtam, amíg egy magasabb beosztásban lévő kollégának át nem kellett adnom.
Mielőtt megkaptam, fel sem tűnt az autó létezése, nem sok van belőle. Konszernen belüli unokatestvérét, a Skoda Rapidot ismertem, de sem azt sem ezt nem tartottam volna figyelemre méltó darabnak. Kis túlzással a két autó csak a jelvényében különbözik. Ára alapján a Skoda Octavia és a Fabia közé van pozícionálva, méretében viszont kicsit öszvér. Olyan mintha e Fabia/Ibiza méretet kicsit megnyújtották volna, kívülről a török puttonyos kisautó stílusát idézi, annál kicsit kulturáltabb köntösben. De kinek mi tetszik, azért nem egy Thalia.
Az autó belülről sokkal meggyőzőbb, bár a belső anyaghasználatban érződik az olcsóságra való igény. A belső térben nyoma sincs a latinos stílusnak, ez egy kőkeményen technokrata német autó kicsit lebutítva csomagtartó fetisisztáknak. Itt döbbentem rá, hogy én Volkswagen fan vagyok. Az autó praktikuma, grammonként adagolt egyes tulajdonságai a Volkswagen konszern többi autójához képest, a letisztultsága, funkcionalitása mind mind nekem szólt. Korábban is használtam viszonylag sokat VI-os Golfot, azt is nagyon szerettem, de ez a kocsi óta tudom, hogy én vagyok a Volkswagen célközönsége. Ha egyszer kell saját autót vennem, az Volkswagen lesz.
No de vissza a Seat Toledóhoz, ami igazából egy Volkswagen. Az autó nekem kívülről is tetszett, a sötétszürke színe sem volt rossz, csak hátulról mutat kicsit bután a csomagtartó. Ami brutál nagy. Extra mega brutál nagy. Ahogy az ötajtós megoldást megcsinálták - szemben a szokásos odacsapott puttonnyal, ami szedánként funkcionál - az zseniális.
Az enyém egy viszonylag alap felszereltségű modell volt, de multikormány, ülésfűtés, tempomat és tolatóradar is volt benne. Természetesen a tükrök elektromosak voltak. Amit nem tudok soha és most sem hová tenni, hogy egy ilyen árú autóba miért nem fér bele a hátsó elektromos ablakemelő. Én magamnak soha nem vették kurblis ablakot, mert nagyon piti, de itt mivel egyedül használtam nem volt annyira vészes.
A motor nem jó, hanem nagyon jó volt. Korábbi, még a láncsszakadásos időszakból használtam 1,2-es 1,4-es TSI motorokat, én azokat is szerettem. Ennek a motorja viszont szerintem jobb volt, mint a régebbi 1,2-es. Ez a 105 lóerős változat volt, amire azt hittem, hogy nagyon kevés lesz, de meglehetősen imponálóan vitte a kasznit. Fogyasztása főleg budapesti és elővárosi használatban 8-8,5 között volt, szerintem ez teljesen rendben van.
Az autó belső tere is szép nagy, én a közel 190 centimmel és a 120+ kilómmal kényelmesen elfértem benne, de ha nagyon kellett még mögém is be lehetett ülni. Széltében sem volt szűk, okosan volt a belső tér kialakítva.
Nem tudom, hogy ennek az autónak ki a célközönsége, de nem én. Én inkább vennék egy Skoda Octaviát, vagy ha kisautó kell akkor egy Fabiát. Ezzel együtt ha valaki racionális kisebb családi autót akar ami elviszi A-ből B-be, megbízható, kényelmes, autó (értsd lépcsős hátú) formája van, és akkora csomagtartója, amibe belefér két gyerekszoba, akkor ez az ő autója lehet. Senkit nem beszélnék le, bevallom amikor elvették nagyon sajnáltam.
Hibalista
- Semmi Azért adtam 8-ast, mert különben lehúzta volna az amúgy jó autó átlagértékelését.
Ide hordtam szervizbe
budapesti márkaszervíz, nem írom a nevét mert nem az én autóm és nem én fizettem, de 110 ezer forint egy olaj, olajszűrő és légszűrő cserére kicsit erős volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 8000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | C-max 1,6 hdi | Következő autója? | Swift IV |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
