A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Toledo (2013)

Toledo 1,6 CR TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Formás műanyag rakéta, gombkerekeken

Szöveges ítélet

Céges autóként használtam, új korától 4 éven és 130 ezer km-en át.
A "lelketlen, műanyag, karakter nélküli autó" kifejezést sok VW termékre rá lehet sütni, bizony erre is. De sajnos itt még hozzájön egy csomó szándékosan gagyi megoldás is, hiszen egy Seat (vagy Skoda) sem lehet túl jó:
- a napellenző kihajtható, de nem lehet kihúzni, így a B oszlop mellett még marad egy jó arasznyi szabad rész, hadd égjen az a fül
- csak a sofőr oldali ablak, az is csak lefelé automata (úgy tudom, későbbi gyártmányokban ezt javították)
- az ablaktörlő nem lassít le megálláskor, mint minden VW-ben
- a hátsó ülések fejtámlája nem kivehető
- az akksira rá kell nézni, ha nem volt beikszelve a flotta csomag, gyárilag még dízelekbe is 32 Ah-s akksit szereltek
- a gyári lengéscsillapítók igen rossz minőségűek, pár hónapos autókban nyöszörögtek
- jó pár autóban hiányzott a motorháztető aljáról a (hang?)szigetelő filcréteg
- a féknyergeken Audi, a kalaptartón Skoda, kismillió egyéb alkatrészen VW logó. Nem zavaró, de olyan megmosolyogtatóan szedett-vedett hatást kelt...

Tervezéskor egyik fő szempont a tágas beltér és a katalógusbajnok csomagtartó lehetett, ha jól tudom, a kiinduló platform a Polo/Fabia/Ibiza padlólemez volt. Hosszban és magasságban tényleg hatalmas, de széltében igencsak szűk: hátul 2 felnőtt - 1 gyerek már kínszenvedés (miközben a lábukat lóbálni is tudják).
A csomagtartó mindenre elég, bár inkább magas, mint nagy alapterületű. Ha teljesen üres, macskakövön berezonál az egész bódé, elképesztő mély döngéssel, egymás szavát nem lehet bent érteni olyankor. De ha bedobok egy kabátot, már nem "gerjed".

Talán a nagy csomagtartónak, és/vagy a spórolásnak esett áldozatul a futómű, ezt a részt tartom az autó leggyengébb részének. Elöl kifelé rugózáskor semmi csillapítása, erősebb gyorsításkor egy-egy gödörben hatalmasakat bír csattanni.
Hátul egyszerű csatolt lengőkar, keresztbordán elpattog, durván kanyarodva nyaklik-nyeklik, huppanón inkább rugózik (dobbant), mint elnyel.
De az átlagsofőrnek, sőt, még a magamfajta céges idiótáknak is a megtett út túlnyomó részén mindezek nem számítanak, mert az egyenesfutás kiváló, a kormány (halott, de) pontos, a fékek hibátlanul, kiszámíthatóan működnek.

Szerintem szebb és dögösebb, mint a Rapid, de ezeket a kicsi kerekeket nem bírta megszokni a szemem. Nem tudom, hogy ez is a szándékos elrontás, vagy a gyengébb futómű, esetleg maga a platform hozadéka-e, de oldalnézetben nagyon fájó ez a méret (185/55, R15). Ezek kisautókerekek, egy középméretűre fújt autón. Nagy kár.
Kb. a modellcilus közepétől az oldalsó index felkerült a tükörbe, és kicsit fejlettebb rádió és infórendszer rendelhető.

A motorról sokat lehetne írni.
Ha nem nyúzzuk, kulturáltan, viszonylag csendesen, 5 l alatt is lehet járni vele.
Hajtva viszont igen béna: lent a turbólyuk bődületes, 2000-től meg nagyon megindul, talán még sok is ehhez a futóműhöz.
Soha semennyit nem füstölt, bár hidegen kifejezetten büdös.
Saját elektromos hűtővíz előfűtése van (max fűtésállásban kapcsolgat be), de még így is igen lassan melegszik. Télen, autópályázás után a városi dugóba ragadva a rásegítés nélkül az utastér fűtésétől vissza tud hűlni a víz!
100 ezer km után szép lassan mintha megváltozott volna a hangja, kellemetlenebb lett.
A szerviz periódus ugye 30 ezer km, két szerviz között 1-1,5 l olajat szoktam rátölteni.

Az én autóm állítólag érintett volt a dízelcsalásban, ezért szoftvert kellett frissíteni rajta. Érdekes, hogy azóta bizonyos fordulatokon zavaró, 1 mp feletti a gázreakció. Mást nem vettem észre.

Fekete autóhoz a klíma teljesítménye kevés. Én különösen hidegkedvelő vagyok, ráadásul gyakran parkoltam napon, olyankor nagyon szendvedtem.

Az autó megbízhatósága viszont elképesztő. Gyűrtem városban, sárban, földutakon, autópályán nem lassan, 5 személlyel túlpakolva, és soha semmi probléma. Még a gyári izzók és ablaktörlő lapátok vannak mindenhol!
A vízszivattyú típushiba, de nem volt nagy ügy, van szenzor, ami jelzi, ha kevés a hűtőfolyadék.
A motor elég bonyoltult szerkezet, ugye, mégsem romlott el benne semmi.

Az akksi egyszer lemerült.
(Külön megérne egy cikket, hogy a VW csoportos autók városi használattól hajlamosak erre.)
Érdekes jelenség volt, mert minden elvileg nem kritikus fogyasztót (tolatóradar, külső-belső világítás, ventillátorok, ülés- és tükörfűtés, ablakemelők, rádió) letiltott, de indítani, közlekedni lehetett vele. Ennek valós gyakorlati haszna persze nem sok van, mert szellőzés és ablakleengedés nélkül hamar bepárásodtunk, így fényszórók nélkül azon a téli estén inkább mégsem mentünk sehová :)

Hibalista

- - hűtővíz szivattyú, lassan elfolyt a víz - - ócska lengéscsillapítók

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 130000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf Következő autója? Golf
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Toledo 2013 (2013)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)