A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Toledo (2013)

Toledo 1,2 TSI Reference 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagy ember kis motorral jár.

Szöveges ítélet

Mivel nem az én tulajdonom, hanem a munkáltatómé, a vásárlás körülményeiről nem tudok beszámolni. Megpróbálok tárgyilagos maradni, úgy gondolom, hogy ha nem én fizettem érte, akkor a negatívumokat legfeljebb mások okulására említhetem.
Az autó 1,2 TSI Reference kivitelben, 105 LE, 6 sebességes váltó Business csomag. Még talán az MP3 lejátszós audio egység, és a hátsó ablaktörlő-mosó számít extrának.
Null kilométeresen vettem át, az első benyomásom nagyon jó volt . Színe fehér, jól néz ki , a 15 collos alufelnik szépen mutatnak rajta. Külsőleg nagyon jól eltalált forma, szerintem szebb, mint a rokon Skoda Rapid, ám ami számomra furcsa, hogy ellentétben a VW csoport többi autójával, a Toledo nem növekedett az évek során, a kategóriája pedig mintha egy fokkal lejjebb lenne. Az előző Toledókhoz képest a mérete meglepően kisebb, vagy ugyanakkora. A Seatok egy részétől megszokhattuk a hatalmas csomagtartót, itt is ez vár minket. 5 ajtós lévén jól pakolható, tágra nyílik az ajtó. A zárat könnyű lefejelni, persze az átlagnál magasabb vagyok, az esővíz is könnyen a fejünkre csöpög, ez sok 5 ajtósnál van így. A csomagtartóban van pár rögzítő kampó, de alapjában véve lapos, sima, minden csúszkál benne. Zsebek nincsenek kialakítva, ahova esetleg egy doboz olajat, vagy hasonló kisebb dolgokat lehetne tenni. Esetleg a pótkerékhez. (Teljes értékű kerék). A nyitás az emblémával megy, a lecsukáshoz néha nagyobb erő kell, ám a jobb oldalon álljunk, mert csak ott van fogantyú. Ezt a fogantyút máris kezdem kitépni, pedig csak 22e km van benne.
Az utastérbe jutva először az ülés tűnik fel, ebben a felszereltségben a kialakítása nagyon egyszerű. Oldaltartása nincs. Hosszú távon nekem kissé kényelmetlen, az ülőlap rövid, a támla egyenes. Emellett azonban fűthető, a 2 fokozat elég is, gyorsan felfűt, télen nagyon praktikus. Sajnos könyöklő nincs mellette, emiatt hosszú úton ide-oda rakom a karomat, fészkelődöm. A kezelőszervek semmilyen rejtvényt nem kínálnak, megszokott VW-Seat szisztéma. MFA középen, pár infóval, beállítási lehetőséggel, és kijelzés kéréssel. Magyarul nem tud. Jó az olajhőmérséklet kijelzés, egy turbós autónál hasznos lehet. Komfort-indexes, (3 villanás pöccintésre), esőben járó ablaktörlőnél hátramenetbe kapcsolva automatikusan törli a hátsó ablakot, a fényszórómosó bekapcsolt tompítottnál szélvédőmosás esetén az első húzásra a beindul, utána csak a szélvédőt mossuk. Ha csak a nappali menetfény van bekapcsolva, csak a szélvédőt mossuk. Ami tetszik, a sötétedés érzékelős műszerfal. Ha nappali fénnyel megyünk, a műszerek skálája is meg van világítva. Ahogy sötétebb helyre kerülünk, a skála eltűnik, jelezve, hogy már tompított kell. Este így nem felejtjük el. A műszerfal kopogós műanyag, azonban nem tapogatom naponta, így teljesen mindegy. Ami vacak, az a szellőzőrostélyok körüli "króm" keret. Szép, de napsütésben annyira szórja a fényt pont a szemembe, hogy már tervezem a leragasztását. Kárpit az ajtókon sincs, csak valami műbőrféle a könyöknél. Könnyen slagozható :-). Elég komor, főleg a középső felszereltségi szinthez képest. A rádió-CD-MP3 lejátszó egyszerűen kezelhető, a hangja olyan amilyen az alap hangrendszer szokott lenni. A kormányról vezérelhetők egyes funkciói. A kesztyűtartó nem nagy, de alig tartok benne valamit, így elegendő, azonban nincs világítás benne, és nem hűthető. Tároló helyek ezen felül elvétve találhatók, egy-két kisebb tálca a középső konzolon, az ajtózseb, és kész. Az ajtózsebben elfér a 1,5 literes PET palack is. A kézifék mellett van még egy AUX csatlakozó, külső zajforráshoz, 3,5-ös jack dugasszal, és ami számomra meglepő, a 12V aljzat is. Nem egyszerű egy olyan töltőt szerezni, ami innen a nagyon döntött szélvédőig elér. 2 elektromos ablak van, a bal oldali csak lefelé, a másik egyik irányba sem automata. A központi zárat belülről lehet egy gombbal magunkra élesíteni, még nem néztem utána, hogy automatikussá tehető-e, esetleg sebességtől függően, mint a Cordobákban. A műszerfal világítása fehér színű, szép, nem zavaró, a fénye lehet, hogy állítható, de nem tudom, hogyan. Elolvastam a könyvét, de nem emlékszem erre. A fűtés elég hamar megérkezik, azonban a ventillátor elég gyenge, 4-es fokozaton sem fúj eléggé, csak bömböl. Régebbi Golfokban jobb volt, több levegőt szállított. 2-es fokozattól elég hangos. A klíma hasonlóképpen gyenge, a ventillátor alig bírja, hosszú idő míg rendesen hűt. Ráadásul a hőmérséklete sem tűnik elegendőnek. Ez elég gyenge pont.
Indítsuk be. Normál bicskakulcsos, a kulcs elfordításakor elég sokat forgatja a motort mire beindul. utána nagyon halk és egyenletes alapjárata van, a 3 hengeresség itt még nem érezhető. A városi forgalomban tökéletesen elegendőek a menetteljesítmények. A kis turbó érezhetően kell rá, nagyon jól viszi a kasztnit kisebb sebességeknél, nem maradunk le vele. Magasabb fordulaton már morgós, de nem zavaróan, igazi 3 hengeres hangja van. Ha megmelegedett, és az autópályán van dolgunk, hamar eléri az utazósebességet, és bekapcsolt tempomattal 130-as tempóval közel 6,5 literrel lehet járni. Lehet, hogy kevesebbel is beéri, de akkor nem úgy gyorsítunk, mint a tempomat. Itt azonban már érezhető a kis motor hátránya, hiába a turbó, és a jó nyomaték, erősen oda kell lépni, hogy gyorsulást érjünk el vele, kicsit a váltóval is kell bűvészkedni. Mindenesetre éppen elegendő a pályára. Főutakon már zavaróbb lehet a helyzet, mert a kevesebb sáv miatt az előzés több helyet kíván, a rugalmassága nem összehasonlítható a nagyobb motorokéval, turbó ide vagy oda. A 6. sebesség különben jó, emiatt keveset forog a motor, és jó a fogyasztás. A futómű tűrhető, nem sportos, egész komfortosra van hangolva, azonban nagyon rossz úton zavaróan remegteti a kasztnit, búg az egész, nagyon kevés a szigetelés a kocsiban. A gördülési zaj elviselhető mértékű, a téli és nyári gumival is. Csúszós úton a kipörgésgátló sokat dolgozott, az ABS is. A fék különben jól adagolható, jól fog, erős esőben azonban érdemes néha csak úgy rálépni, mert a tárcsák vizesen 1-2 másodperc után engedik csak a fékerőt kihasználni, az pedig elég sok lehet megtett távolságban. A fényezést több helyen leverték a felpattanó kavicsok, igen mély krátert hagyva maguk után.
Érezhető, hogy a Seat kissé mostohagyerek a VW-nál, és érezhető a spórolás. Valami olcsót akartak, és az sikerült is. Alig extrázható, sok mindent lehetetlen bele rendelni.
Egyelőre azonban semmiféle hibát sem produkált, kb. 22000 Km van benne 6 hónaposan. Hacsak nem azt, hogy néha érthetetlen módon a PHONE mód jelenik meg csipogással egybekötve a rádión. Ez lehet persze az utólagos kihangosítótól is.
148.000.-km
Időközben nem tudtam frissíteni, így elég komoly futáskülönbséggel a hátunk mögött azt kell mondanom, hogy tökéletesen elégedett vagyok a típussal.
Mik történtek közben: olajcserék, fékjavítások, lengéscsillapító csere, és most 148.000 km-nél a vezérlés cseréje. Semmi, de tényleg semmi váratlan hiba nem jött elő, a kopó alkatrészeken kívül semmit nem kellett cserélni.
Az autó belülről nem akar pusztulni, alig látszik a használat, persze a műanyag ajtóborításnak nagymértékű szerepe van ebben. A váltógombon megkopott a fém keret, de ezen kívül, ha rendesen ki van tisztítva, nagyon jól néz ki. Vagyis bocs, a kuplung pedál alatt a szőnyeg átlyukadt, ezt hiába próbálom gumiszőnyegekkel korrigálni, valahogy mindig bekövetkezik a lyukadás. Kívülről azért vannak hibák, de elképzelhető, hogy egy korábbi javítás során, ahol cserélték az elemeket (kis bal első kocc), nem fényezték le rendesen. A festék pattog le, nem kis foltokban. Ezt nem szeretném a gyár számlájára írni, hasonló futású autók a cégnél nem néznek így ki. Különben fiatalos még mindig. Izzókból csak néhány darabot fogyasztott el, a hátsók cseréje egész egyszerű, de a tompítotté nagyon gáz. A kerékjáratban van egy fedél, azt kell lepattintani, és guggolva benyúlni, de onnan már nem látod, hova. Az a kis fém rugó meg összevissza szívat, éles fém vackok vannak mindenhol, kezdőknek nem javasolt, mert az élettől is elmegy a kedvük. Szerencsére talán 1,5-2 évente eszik meg egyet.
A motor továbbra is kiváló egészségnek örvend, nem eszik sem olajat, sem vizet. Megy, mint eddig, kuplung is jól bírja. Ami feltűnt, hogy az olajcsereciklusokat a napi megtett távokból számítja, így, ha kicsik ezek, rövidebbre veszi a cserét. Nagyon jó funkció. A fogyasztás inkább ősszel és tavasszal ideális, nyáron klímával, városban 8-9 liter, és a klíma érezhetően visszafogja a ménest. Különben 6-6,5 literrel el lehet autózni pályán A hűtés továbbra is olyan, mint régen, megszoktam. Mivel télen is használom a klímát párátlanításhoz, a tömítettsége rendben van, nem veszített gázt.

Az ülést azóta sem tudtam megszokni, kell a gerinctámasz hosszabb utakra, de akkor már nincs fájdalom. Igazából a magasságom miatt eleve nem kényelmes a kocsi mérete, nekem nehéz igazán jó pozíciót találnom benne. Komoly panaszom erre sincs, de a könyöklő hiánya továbbra is fájdalmas. Egyes kollegáknak tettek be utángyártottat, abban sem volt köszönet, kicsit rákönyököltek, és törtek, mint a ropi.
A csomagtartó még mindig meglep, bazi nagy, vittem benne már mosógépet is szerelőhöz, mosógép betesz, ajtó becsuk, a kalaptartó sincs útban, simán elnyelte. Ilyen súllyal azért már óvatosan kell közlekedni, cibálja a hátulját.
Futómű: továbbra is búg, és nagyon sok rezgés jön át rossz úton, amiből azért van elég a fővárosban, így a dobolás nem csak a hangszórók kiváltsága. A hajtási befolyás elég erősen jelentkezhet álló helyzetből intenzív gyorsításnál, erősen kell fogni a kormányt, és korrekció is kellhet, ilyenkor erősen alulkormányozott. A szilentek szerintem kezdenek fáradni, de még nem zavaróan. Első lengéscsillapítókat már cserélni kellett, de ez normális ennyi km-nél.

Azt mondanám, hogy egy nagyon megbízható autóról van szó, amikor beülök, elfordítom a kulcsot, beindul, és megy. Nem villog semmi a kijelzőn, nem volt még semmilyen hibajelzés, nem állt le, egyszerűen teszi a dolgát. Nem eszi az olajat, vizet, semmit, csak szélvédőmosót kell tölteni bele.
Ha a helykínálatot vesszük alapul, normál magasságú családnak is tökéletes választás lehet, normál használatra, akár nagyobb utakra is, az árakat figyelembe véve meg pláne, pár évesen egész jó vásárt lehet vele csinálni. Ha valaki nem emblémát akar venni, szerintem ne habozzon.
A márkaszervizek nem mindig hozzák az elvárhatót, de a garancia lejárta után sem várható komoly költség. A vezérlést jellemzően 120ezernél már halljuk, hogy cserélni kell, erre azért néhány százezret lehet kalkulálni, ha használtat néz valaki, és indítás után zörög a lánc, alkudjon keményen, a csere után viszont újra halk lesz az autó.

Hibalista

- Vezérlést kellett cserélni, és kopóalkatrészeket.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2014
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 12
Megbízhatóság (10) Vezetett km 149000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Toledo 2013 (2013)

További ítéletek (7 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)