Precíz, kaszabolt spanyol
Szöveges ítélet
A családi Toyota Yaris (http://nepitelet.hu/autok/toyota/yaris_1999/ketarcu_babakek_terrorjargany/), habár megbízhatóságáról híres, 70 000km alatt azért bejátszott ezt-azt (klímakompresszor, szervóhiba), de főleg a mérete miatt kellett mennie és a rettenetesen erőtlen 1.0 motor miatt, ami egy nyugdíjas házaspárnak és tanulóvezetőnek bőven elég, azonban én már több hátrányát éreztem, mint előnyét.
Ezért döntöttünk a nagyobb kategóriába lépés mellett és emellett a városi, napi ingázástól is kímélni szerettem volna a BMW 320d-met, ami sokkal jobban kultiválja az autópályázást. Így csak benzines kompakt jöhetett szóba, így végignéztük a palettát. A család egyértelműen rámruházta az autó kiválasztását, nekik ilyen hülyeségekre nincs idejük ugyebár. A Hyundai i30, Kia Ceed azért esett ki, mert egyszerűen nem tetszett, a Mazda 3 már indokolatlanul hosszú volt, emellett az árengedmény mértéke, a belső anyagok sem voltak a legjobbak, hiányzott a tetőablak (amit már nagyon szerettem volna) pedig a formája gyönyörű volt. Kézenfekvő lett volna a Toyota, azonban az Auris szerintem rettenetesen átlagpolgár, emelett a fedélzete sem túl meggyőző. Francia autó a családban még nem volt, ezt a központi bizottság ismét megvétózta. A következő versenyzők maradtak a kalapban: Opel Astra K, VW Golf VII és a testvérje, akit mindig mostohán kezeltek, a Seat Leon. Az Astra a mértéktelen zonoralakkal és a rettenetesn polgári kinézete miatt nem lett nyerő, emellett nem lehetett belekötni. Nem tudom, hogy a szívdöglesztő forma, az elesettek iránt érzett jófejség vagy a Golféval szinte megegyező (de félmilliós felárat semmiképpen sem indokló Golf-) minőség volt végül a döntő, de az autó nagyon meggyőző volt, főleg az elképesztő precíz váltó, és akkor nem szórakoztunk már, a 125 LE-s helyett legyen a 150-es. 8 mp a 0-100, ó hát ez nagyon nem rossz! Az Astra papíron ugyanez, de közel sem az az élmény, pedig annak fejlettebb a hátsó futóműve (Watt kitámasztásokkal támogatott). Habár a 3 ajtós szívdöglesztőbb és fiatal szívemhez az áll közelebb, ezt a család leszavazta, maradt az 5 ajtó. Véleményem szerint a Seat ugyanúgy az érzelmekre szeretne hatni, mint az Alfa és ez nálunk sikerült is, pedig nem volt jobb az Astranál. Csak hát a forma kérem, meg az az zongoralakk, amitől nekem is csak annyi szalad ki a számon, hogy "Bach". Bár ő lehet értékelné...
Ezt a döntést az eltelt 5000 km alatt nem bántuk meg, szuperül megy, hatalmas a beltér, logikus a kezelés, jók az anyagok, na és az a külső :)
Eddig 4900 km-t én tettem bele, a család többi tagja mérsékelten használja, csak én dolgozom a világ végén, kocsival megközelíthető helyen.
A kocsi közel full extrás, de ilyen csippogó dolgokat nem szívlelem, ezért azok kimaradtak (pl.: fáradságérzékelő, radaros tempomat). Kapott egy 18-as felnit, mert a 17-es szerintem csúnya volt, de még ezzel is remekül kezeli az úthibákat, de legalábbis ezerszer jobban, mint a hiperkemény (és még csak nem is M sportfutóműves!!!) BMW. Az FR felszereltséghez a Sportfutómű is jár, de ezt sem érezni keménynek viszont belül nincs zongoralakk, pirosak a varrások, a deréktámaszos félbőr(hogyne, bőr :D ) sportülés pedig zseniális, remekül tart, bár bennem felmerült, hogy aki nálam szélesebb (186 cm és 80 kiló), annak mennyire nyomja az oldalát az ülés.
Ugye ennyi kilométer alatt nem lehet teljesen objektív véleményt alkotni, szóval stay tuned, addig is mormogjatok imát, hogy az új TSI-k már jól működjenek :D
Az autóban jelenleg 14000 km van, nyáron megjártam vele a Transzfogarast. Igaz, hogy az a hír járja, hogy a román utak milyen zarok, de sajnos ebben (is) leléptek minket alig 5 év alatt, az út orán csak egyetlen egyszer bántam a 18-as felniket, mindehol máshol még jól is jött. Több barátom (akik sokkal erőteljesebb gépeket vezettek a hétköznapok során, pl. BMW M3, Subaru Impreza WRX STi) is megdöbbentek a kocsi agilitásán és remek vezethetőségén. Természetesen a 2000 km-es távot mindennemű probléma nélkül abszolválta, jó is néztünk volna ki, ha bármi van. Persze a hegymenetek után a turbó visszahűtésére fokozottan ügyeltem.
A túra után túl vagyunk az első szervizen is (olajcsere+szűrő), jobbnak láttam 11 000 km után cserélni. Pláne mert a Castrol gyors hegyi csapatások során leszerepelt, mint a huzat, ezért most Motul került bele, 5W 40, a márkaszerviz gond nélkül belerakta (persze, nem ártott egy kis kapcolat :)). Most remek minden, szerintem ők is tudták, hogy a Castrol elég szar.
Jelenleg az autó a téli álmát alussza a garázsában, 2 hetente gurulok csak vele átmozgatási célzattal, ugyanis időközben céges autót kaptam és hosszú utakra ott van a BMW 320d.
Jó világ köszöntött rá.
Hibalista
- A tetőablak rolója néha nehezen tekeredik vissza, de egyenlőre ennyi, szép is lenne 5000 km alatt. Ebből garanciális átnézés lesz, már be is jelentkeztem vele.
Ide hordtam szervizbe
Ferihegy Autó
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 320d E90 | Következő autója? | 330i |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.6/10) |
