A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Seat » Leon (2013)

Leon 1.5 ST SWISS FR TSI EVO DSG 150PS 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az alulertekelt oroszlan

Szöveges ítélet

Kia Ceedet akartam venni. 2 even at minden belfoldi es kulfoldi cikket elolvastam rola, relevans youtube videokat mind lattam legalabb egyszer. Mar ki lett valasztva egy szombat, de azert nezzuk meg a konkurenciat, ne legyunk mar ennyire elfogultak! Szokasos alternativak... i30, Octavia, Golf Variant, Focus. Arban egyik sem volt jobb, meg nem is adta ki annyira, marad a Ceed, mi mas... :) Nah jo, nezzuk meg mit kinal a Seat, bar Cordoba utan most inkabb mast. Leon? Ez mi ez? hmmm... vegulis nem annyira csunya. FR verzio? Az meg mi? klikk, bongeszo frissul... wow! Eloben ugysem ilyen lesz, de nezzuk meg, belefer a szombatba.

Szombaton a Seathoz mentunk eloszor. Bementunk, odamentunk, megalltam egy FR verzio elott, raneztem szembol es... hath ez rohadt jol nez ki! Megneztuk kivul-belul, nagyon tip-top! Kicsit megbotlott a korabbi Ceed-fanatizmus, de azert 2 evnyi vagyodast nem gyurhet le a Leon ilyen gyorsan (vagy megis?). Odaertunk, bementunk, megneztuk, praktikus, kiadja, csaladi, minden elfer, hatalmas csomagter, racionalis valasztas, ki is nez valahogy, asszem... de a Leon...

Hazamentunk, atbeszeltuk, idopontot kertunk mindkettohoz, arajanlat, egyebek. Kia: fel even belul eselytelen, egy kis kompromisszummal talan, de csak ha szerencsesek leszunk. Seat: 3 honap mulva itt lesz! ugy ahogy kered! Deal! (5 honap lett belole, de kaptunk ingyen csereautot 2 honapra, csak a biztositast kellett fizetni es tankolni)

Nah de milyen?

Egy 75 lovas szivo 1.4-es Cordoba utan nekem olyan mint egy sportauto a maga 150 lovaval es 250nm-evel :) Nem nagyon latok olyan elethelyzetet, amihez keves lenne. Ok, nagyon megpakolva lassan fogy az ero, de van tartalek ugy is. Mivel mindent kertunk bele (kiveve a keyless cuccot), igy el lehet jatszani a kulonbozo futomu es valto uzemmodokkal. Aki szerint a turbo es a DSG szar, az tegye at sport modba, aztan hajra! A hetkoznapokban inkabb "Comfort mode" a bejovos, amugy sem akarunk 14L-t fogyasztani 100on. A ket allapot kozott a kulonbseg valoban szignifikans! Eco mode szerintem ertelmetlen, azt jogosan lehet lehurrogni. A DSG valto az esetek 99%-ban jol teszi a dolgat, a maradek egy szazalekban (amikor sietek vagy csak hulye vagyok), valoban nem feltetlen ugy valt, hogy en szeretnem, de olyankor a hiba inkabb bennem van. A turbo hasonlokeppen kivaloan reagal, ritkan erezni csak ki a lyukat (sport modban egyaltalan nincs). Szerintem nagyon jol ossze van konfiguralva a szerkezet, de inkabb vettek alapul a nyugat-europai kozlekedes kulturat, mintsem a balkanit.

Amibe bele tudok kotni, es jogosan, az a stop-start. Altalaban nincs vele gond, de neha nagyon melle tud nyulni. T elagazas, nincs elottem senki, lassitok, kivarom a sorom, nini, ott a lyuk, pont befer....tem volna, de leallt ez a sz@r! siman bukik az ember vele 2-3 ertekes masodpercet. Vagy ha megallok, mert tolatnek, de meg a kapcsolas elott leall megint. Persze ki lehet kapcsolni es akkor nincs ilyen gond, de azert valamilyen szinten van ertelme, csak nem mindenhato rendszer.

Egyszer ketszer indoklas nelkul bevonyit a veszfekezesre valo figyelmeztetes, amikor nagyon nem kellene. Adaptiv tempomatnal neha befekez egy kicsit, ha eppen megilletodik valamin. Ertelmetlen veszfekezes meg nem volt csak ugy a semmire (bar az erzekeny lelkulete miatt rakezdene eppen, amikor az elottem levo szerite mar tul kozel van allo helyzetben). A parkoloradar tobbnyire teszi a dolgat, de a parkolo kamera hatul esoben tiszta viz es mocsok. Olyankor kozel hasznalhatatlan tud lenni, de a radar dolgozik helyette.

A navi kijelzoje egyszer lefagyott az auto par hetes koraban. Motor ujrainditas hatasara nem jott vissza, csak egy hosszabb leallitas utan kapcsolt ki a panel, aztan azota is jo.

A fogyasztasom atlagolva 6.7 korul van, de boven tudnek meg lefaragni belole, csak annyit nem hasznalom, hogy ezen mulna. Hosszu autopalyas szakaszokon bekuszik 5 korulre, ha lehet neki hinni. Varosban kis tavokon inkabb 8.5 kevesbe ovatosan.

Mivel nem kertem a keyless rendszert, ezert start gombom sincsen, ergo kulccsal indul csak. Nyari felniknek a 18ast valasztottam, mert az volt a vaganyabb, de titkon a teli 16osokra vagyok mar a nyar vegen. Szep szep a 18as, de azzal tenyleg kemeny a futomu meg a jo utakon is. A LED-es lampak nagyon kiadjak, a kanyarkoveto lampakat konnyu megszokni, a panoramateto hatalmas! Utobbi talan a legjobb feature, amit mostantol kotelezo elemnek fogok tartani.

Szelessegre kicsit keskenyebb a Leon a kategoria atlaganal, illetve ami egyedi az a tukrok pozicioja. Egy kicsit hatrebb vannak csuszva, ami talan mintha kicsit segitene parkolasnal, de ez lehet, hogy csak placebo feeling. Mindenesetre jol nez ki!

Egy dolog van, amit hianyolok es nem ertem miert nem volt opcio: kormanyfutes. Telen azert le tud hulni az a szep piros cernas kormany... de kb ennyi, mas nem hianyzik belole. Csomagterbe befer minden, ami oda valo, de az IKEA-s kanapet inkabb kiszallitassal kerjuk.

Ujra megvennem barmikor, szerintem tokeletes dontes volt. Egy aprosagot meg ideszurnek, ami szerintem fontos a Seat presztizse kapcsan. Magyarorszagon a Seat egy lenezett marka es eleg negativ a megitelese. Ebben lehet is valami, ha tobbnyire fapad felszereltseggel futkorasznak a marka kepviseloi. Ugyanakkor ezt a leirast Svajcbol irom, ahol meglepoen sok Seat van az utakon es megannyi Leon-t latok magam korul a mindennapokban... Itt nem ciki ezt venni.

Hibalista

- meg semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 1.4 Cordoba 75PS Következő autója? i20, ha kell majd masodik auto
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Seat Leon 2013 (2013)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)