Szeretem ezt az autót--ha nem bomlik tovább
Szöveges ítélet
Ez előtt egy 1.5 dci Thaliát használtam, 3 év alatt 200.000 km-t tettem meg vele. El kellett adnom, mert már majdnem kilehelte a lelkét. Ekkor vettem meg egy gyönyörű állapotú, sok extrás (digit klíma,esőérzékelő,4 el. ablak, tükör, stb) Megane2 Grandtourt. Nagy változás volt a thalia után. Az autó nagy, kényelmes, dinamikus, a fogyasztása 6.3-11 literig terjed (országúton 90-100-al/autópálya 190-200), átlagban 7.5. Az első meglepetés kb. két hetes használat után ért. A motor indításakor érdekes kerregő hangot hallottam. Kiderült típushiba, vezérmű görgő+ezzel együtt cserélendő minden (kb. 60.000Ft). A fékek kiválóak, én tökéletesen tudom adagolni is, amire sokan panaszkodnak. Előfordult nekem is egy-két haverommal, akik vezették az autómat, hogy felragasztottak a szélvédőre. Szűk egy éves használat alatt 40.000 km-t tettem meg vele. Ez alatt a fogyó eszközökön kívül egy motortartó bakot kellett cserélni(kb. 8000Ft). Két alkalommal gyulladt ki az ABS lámpa, leállítás-beindítás-kialudt. A szervízelése sok tévhittel ellentétben fillérekből megoldható. Én saját magam csinálom. Kötelező szervíz: (olaj, olajszűrő, gyertya, pollenszűrő, levegőszűrő, benzinszűrő csere) kb. 30.000Ft. Tehát az autóval alapvetően nagyon elégedett vagyok. És ekkor jött a meglepetés. Tegnap tartottam hazafelé a 4-esen kb. 110-es tempóval. Egy kamion jött velem szembe, aminek az elhaladását egy nagy puffanás kísérte. Megálltam, el nem tudtam képzelni mi lehetett. LESZAKADT A HÁTSÓ LÉGTERELŐ. Igen, csak úgy magától. Soha nem volt törve, még karcolva sem az elem, az autó sem. (a grandtour 5. ajtajának tetején lévő műanyag elem, benne a pótféklámpával és az ablakmosó fúvókával.) Tehát leszakadt. Indulás vissza megkeresni. Egy órányi gyaloglás a 4-es mentén a kollégával kemény szélben -2 fokban. Közben az autó alapjáraton járt, hogy a kocsiban maradtaknak ne kelljen megfagyniuk. Egyszercsak elkezdett rángatni a motor és villogni kezdett a környezetvédelmi hibajelző lámpa. Igen, jól értitek, ameddig a műanyag idomot kerestük, elromlott valami más. Megtaláltuk az idomot kettérepedve, csomagtartóba be, indulás. A 7 literes fogyasztás 10-re ugrott, 80-as, 90-es tempónál. Rángatás, gyorsulás semmi, stb. A lambdaszonda megadta magát. A lambdaszondát megértem, az elromolhat, de hogy leessen egy darab a kocsiról? Hozzáteszem a kocsi így is hazavitt, majd 230km-re. Beviszem a szalonba, kíváncsi vagyok mit szólnak hozzá. Tényleg. A hibáit leszámítva nagyon szeretem a típust, de valószínűleg dízel csere lesz.
--Utólagos kiegészítés: Ma vittem el szervízbe az autómat. Nem a lambda szonda, hanem a sokat szidott Sagem gyújtótrafók hibája miatt rángatott a motor (nem ment a 2-es henger). A debreceni szervízben (Renault Kalydi) tájékoztattak róla, hogy erre az alkatrészre 4 évre bővítették ki a garancia időtartamát, ezért ingyen kicserélték mind a 4-et (Beru-ra) kb. 10 perc alatt. Szerintem már a teljes elhalálozás előtt sem volt tökéletes a gíújtás, mert az újakkal jobban megy az autó, mint amikor megvettem. A hátsó légterelő leszakadása sajnos nem egyedi eset, egy új, színrefújt darab kb. 35.000 Ft. Egyenlőre ennyi.
Hibalista
- vezérműszíj vezető görgő
- lambda szonda
- leszakadt a hátsó légterelő
Ide hordtam szervizbe
Renault Kalydi Kft. Debrecen
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Én, Magam.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Thalia 1.5 dci | Következő autója? | Renault Mégane 1.9 dci Grandtour |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
