A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane 1,5 dci 106 Le Privilege 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Nyugati kényelem - még a keleti utakon is.

Szöveges ítélet

Kétezres benzines kisautót cseréltünk le erre. Kinőttünk már a száguldozásból és kellett a kényelem és a raktér. Ezzel a motorral pont megy annyira, hogy ne érezzem kevésnek és ne kelljen félnem egy előzésnél, de az autó nem sugallja azt, mint az előző, hogy csak 180-nál kezdődik az élet. Lehet kényelmesen, nyugisan haladni. Mivel az előző is remekül felszerelt darab volt, nem volt kérdés, hogy nem fapados verzió lesz az új sem. Nagyon sokat nézegettük a lehetőségeket, de 1-2 típus kivételével mindegyik fennakadt a rostán. Volt amelyik nagyon drága lett volna, volt, ami meg egyszerűen nem tetszett. Még a KIA CEEd volt terítéken, de az még a legmagasabb felszereltséggel is fapad a Renault-val összehasonlítva és árban még kicsit több is lett volna.

Ami tetszik:
- menetteljesítményhez képest nagyon keveset fogyaszt
- rendkívül kényelmes üléshelyzet (kormány 4 irányban, ülés fel-le + deréktámasz)
- nagyon sok rakodóhely és csempészrekesz
- beépített árnyékolók a hátsó ajtókban
- bazinagy, könnyen pakolható raktér
- kényelmesre hangolt futómű, nem veri szét a vesémet
- nagyon erős reflektor, pedig nem xenon
- hatalmas tetőablak, a kocsit szellőssé teszi és nem is zajos
- nagyon jó minőségű félbőr világos kárpit (nem is koszolódik annyira)
- jó szellőzés, nem fülledünk be
- az alapáras hifi is elfogadható
- könnyebb vele parkoni, mint a 70 centivel rövidebb 206-al.
- becsukja az ablakokat mikor bezárom a kocsit

Ami nem tetszik:
- kicsit rövid ülőlap (engem nem zavar, alacsony vagyok)
- hátra nincs külön szellőzés (nekem mindegy, de utasoknak jól jönne)
- a kijelző mindig visszaugrik a beállított sebességre, ha piszkálom a tempomatot, ennek jó lett volna egy külön kijelző, mert én jobban szeretem nézni a fogyasztási adatokat, vagy a megtett kilométert
- kevés üzemanyagnál már nem jelzi ki a megtehető távolságot (100 km alatt)
- tompított fény viszonylag gyengus, főleg a refi után. nem ártott volna bele egy kanyarfény

Mindent egybevéve eddig maximálisan megfelel az elvárásoknak. Praktikus, tágas, jól manőverezhető, kiforrott típus és talán az egyik legolcsóbb a piacon (ilyen felszereltséggel).

Voltam vele Montenegróban nyaralni, kb 2000 Km. 4-en mentünk megpakolva. A kocsin érezni lehetett, hogy le van terhelve, de közel sem annyira, mint gondoltam volna. Vannak tartalékai ennek a kis dci-nek. A fogyasztás 6,2-re jött ki, amiben döntően horvát autópálya és szerpentinek voltak. Szerintem ez ilyen terheléssel teljesen korrekt. Levezettem 7 órát benne éjjel, de nem úgy szálltam ki belőle, mint a mosottszar. Senki nem panaszkodott a helykínálatra sem, szóval jól vizsgázott a gép.

Közben megint "eltelt" 10.000 Km. Öcsém megjárta vele Koppenhágát, kb 3400 Km volt szinte egyhuzamban. azt mondta, ezt is ki lehetett bírni, a kocsi szenzációs volt és kényelmes még ilyen hosszú úton is. 6 literes átlagot hozott ezen az úton, majdnem végig autópályán, a távolságra való tekintettel amennyire lehet, ment is rendesen. hosszú távon tehát a kocsi bizonyított.

mivel a fenti út előtt nulláztuk a fogyasztásmérőt és azóta szinte kizárólag városban vagy pályán használtuk, ezért az elmúlt 7000 km átlagában számított 6,0 literes átlagfogy. szerintem baráti, de mentem vele már 4,2 alatt is közúton kényelmes, de nem poroszkálós tempóban.

A mostani pár hideg reggelen azért nagyon tudtam értékelni az ülésfűtést, mert különben elég lassan kezd el fűteni a gép. Kiegészítő fűtés meg nincs benne.

A kocsi azóta is hibátlan, változatlanul jó választásnak tartjuk.

Újabb helyzetjelentés:

Közben már 42.000 km-nél járunk. A max fogyasztást (Montenegro, 6,2) nem sikerült megdönteni. A minimumot viszont igen. Kényelmes, nem vadul előzgetős utazótempóban országúton 3,9 alatt. Nem rossz.

Hiba a kocsival azóta sincs. Kezd a szívünkhöz nőni.

Frissítés 85.000 Km.

A sofőrülés bőrkárpitja kezd kicsit ráncosodni, valamint az ajtóbehúzókon mindkét oldalon kezdett leperegni a gumiszerű borítás egy csíkban. A kárpitok, burkolatok egyébként remek állapotban vannak, nem fényesedett ki, porlad el semmi egyéb. Szerencsére ez csak esztétikai dolog. A kocsinak ennél komolyabb gondja nincs, változatlanul imádjuk, teszi a dolgát, nagyon minimálisan kellett eddig rákölteni.

Frissítés 150.000 Km.

Az említett ajtóbezáró gombokkal volt újra gond. A bőrkárpit egyik ráncosodása kezd sajnos repedezni (nem viseli jól a zippzáras zsebeket a nadrágon) valamint az ajtóbehúzók is tovább koptak, de nem vészes. A kormány és máshol az ülések nincsenek kifényesedve, egyéb használati nyom nagyon minimálisan látszik meg eddig, nem kell elszégyellnem magam, ha valakit be kell ültetnem. Szerencsére semmi új hiba nem jött elő, az autó továbbra is kiváló műszaki állapotban van. Motor-futómű-elektronika hibátlan. Ez gondolom azért annak is köszönhető, hogy már kiforrott modell volt, mikor vettük és igyekeztünk neki mindent megadni, amit csak kell: időszakos szervizek nem halasztva, olajcsere 10-15 ezrenként. Használtpiaci értéke a 0 felé konvergál, eladni nem érdemes, amikor lesz helyette másik találunk neki helyet a családban. Ha használtan keresnék ilyen jó (műszaki) állapotú kocsit tutira nem találnék. Ha valaki tud megbízható forrásból ilyet venni akkor hajrá! Gombokért osztogatják, hiszen presztízse zéró és remekül betölti a funkcióját. Az elektronikai nyavalyákat és a dci kezdeti nyűgjeit már régen kikalapálták. Agyontaposni persze nem illik.

Hibalista

- Amit eddig a szervizzel és a kereskedéssel intéztem, az mind példás. Idő közben volt annyi probléma, hogy a tetőablak rezonálva mozgott. Valami kis műanyag bizbasz esett ki belőle, garanciában megoldva, azóta semmi gond. Felajánlották, hogy amíg elkészül az autó, addig elvisznek kocsival ahova akarom. Mivel a szerviz az utcánkban van, nem vettem igénybe, de azért meglepődtem, hogy ilyen is van. Közben rakattam bele 1 szivargyújtó aljzatot a kesztyűtartóba és egyet a csomagtartóba. Ha jól emléxem kértek érte valami 10 ezret, de szerelték legalább 2 órát. Szerintem korrekt. Beiktattam egy olajcserét is. Ez viszont nem volt olcsó (huszonvalahányezer). Ha náluk veszem meg az olajat, akkor is számítanak fel munkadíjat. (cimbi mondta, hogy nem minden márkánál van így.) - - Frissítés 85.000 Km. - - Elromlott valami futóműalkatrész, garanciában cserélték. Jó kis magyar utak verték szét állítólag. A jobb első ajtózár érzékelő szenzorát kellett cserélni, nem akart mindig nyitni "érintésre". Tizenpárezer Ft volt. - - Frissítés 150.000 Km. - - A korábban említett ajtózáró gombok némelyike újra beszart. Nem nagy költség és remélem ez marad a legnagyobb probléma az autóval. Volt közben egy visszahívása a modellnek, cserélték (újraragasztották?) a hátsó légterelőt. Zalaegerszegen oldották meg, kedvesek, udvariasak voltak, időben végeztek a művelettel. - - Frissítés 200000 km, 14 éves korára. - - - Motorvezérlő elektronika beszart, cserélve. - - Beállt a klímakompresszor, a rajta lévő por a súrlódástól begyulladt. Nem volt vicces oltani. - - Ajtózáró gombok döglenek, mintha kötelező lenne. - - Nyitható tető azóta is zörög. Kikopott a sín, amiben fut. Majd kiékeltetem a francba, úgysem nyitogatom. - - Hátsó szélvédő fűtőszálai meghaltak. - - Ezek már komolyabb és bosszantóbb problémák, de az a helyzet, hogy a klíma és a vezérlés könnyen javítható dolgok, egy kis zörgés meg egy 200.000-et futott autónál nekem még belefér. Semmi nem tökéletes. Az autónak nincs javíthatatlan gondja és motorikusan teljesen rendben van. Elhiszem, hogy van olyan autó, ami ennyi idősen és ennyi magyar utakon futott kilométerrel is hibátlan, de még így is nagyon jó vételnek tartom és máig szeretem az autót.

Ide hordtam szervizbe

Renault Keszthely

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Renault Zalaegerszeg.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2008
Kényelem (9) Használati időtartam 14 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 200000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 206 RC Következő autója? Leaf
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)