A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2002-2008)

Mégane CC 1.9Dci 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Csigusz a stílusos Francia!

Szöveges ítélet

Kezdjük talán azzal, hogy az elnevezés „Csigusz” nem a tempóra utal, ami tartható a kocsival, ugyanis egy elég dinamikus motor-karosszéria kombinációra sikerült a hozzám került példány. A név, az egy külön történet…

Előzmény:
Az autót 2016 tavaszán vásároltam egy viszonylag egyszerűnek tűnő döntés alapján. Keménytetős kabriót szerettem volna, ami megáll 2 millió alatt és nem idősebb 10 évesnél. Opel Astra, Peugeot 307/8 vagy a Renault Megane jöhetett szóba. Úgy voltam vele, hogy amiből jobb állapotút találok, azt veszem. Egy kicsit azért a Renault felé húzott a szívem. Formára és belsőre is az tetszett a legjobban és mivel már volt korábban Renault-om, nem féltem a francia technikától.
Előzetesen a neten sokat leszűrtem, de végül csak egy volt, amit meg is néztem. Szín, motor, felszereltség, futásteljesítmény minden olyan volt, amit elképzeltem magamnak. Német származás, de nagyon szépen dokumentált és visszaellenőrizhető előélet jellemezte. Nem volt kérdés bennem, megnéztem és egy rövid papírmunka után jött is velem.
Azt hiszem most már így három év használat és közel 40 000 együtt megtett kilométer után hiteles képet tudok adni erről a típusról.
Külső:
Sok hozzáfűzni valót azt hiszem nem igényel, hiszen ez ízlés kérdése. Felhúzott tetővel számomra egy tökéletes coupé forma, míg lenyitva egy nagyon szép, modern kabrió. Stílusos szögletes vonalvezetése van, aminek köszönhetően kinézetre a mai napig megállja a helyét a többi újabb autó között. Elég időtállóra sikeredett tekintve, hogy egy több mint 15 éves formatervről beszélünk. Rendszeresen elcsodálkoznak, amikor elárulom, hogy már 12 éves az autó.

Belső/Minőség érzet:
Alapvetően a normál II-es Megane műszerfalát és belsejét kapta a CC-is. Az üléspozíció és maguk az ülések is mások azonban, nagyon kényelmesek, az oldaltámaszok jól párnázottak, kiválóan tartanak kanyarban és minden irányban állíthatóak (gerinctámaszt beleértve). A mogyoró vajszínű bőr belső elképesztően elegánssá és egyben sportossá teszi a kocsit.
Elől megfelelő méretű lábtér van és egy 206CC-vel ellentétben itt ténylegesen el lehet férni hátul is. Többször utaztunk 4-en hosszabb távra és mindig megúsztam komolyabb panaszkodás nélkül a hátsó ülésen ülőktől. Én 180cm vagyok és még mögöttem is el lehet férni kisebb kompromisszumokkal. Mielőtt megvettem sok megjegyzést kaptam, hogy nem érdemes ilyet venni, hiszen a kabrió valójában csak fél autó. Kijelenthetem, erre a Megane bizony már sokszor rácáfolt. Négy ember elfér benne, a keménytetőnek köszönhetően télen és nyáron is használható és még a csomagok is elférnek. Apropó csomagok! Röviden összefoglalva: baromi nagy a csomagtartója. Felhúzott tetővel felveszi bármilyen középkategóriás autóval a versenyt, leengedve pedig két kisméretű utazó bőrönd simán befér, tehát nincs akadálya egy kabriós hosszúhétvégének sem.
A belső kezelőszervek mind kézre esnek és ergonomikusak. Én nagyon szeretem, hogy nincs túl komplikálva semmi, annyi gomb van amennyire szükség van és ott, ahol az jól kézre is esik. Az anyagok minősége eltérő. Van, ahol nagyon kellemes tapintású és van, ahol bizony kopog a műanyag. Mindent összevetve jó a minőségérzet. Ami viszont még ennél is fontosabb, hogy 190 000 km után még minden gomb és kezelőszerv ép, kopásmentes és működik.
Egy vászontetős verzióval összehasonlítva kifejezetten alacsonyabb a menetzaj és mondhatni teljesen huzatmentes. Nincs hideg érzet télen vagy beázás nagyobb esőben. Ugyanakkor el kell mondani, hogy ha valaki ilyet keres, akkor ne számítson egy normál autóban megszokott zajszinthez. Bizony kicsit azért nagyobb a menetzaj és a műanyag/üvegtetőnek köszönhetően azért lehet néha nyöszörgő, súrlódó, kopogó hangot hallani rossz minőségű úton felhúzott tetővel meg főleg. Ez a szükséges kompromisszum, amit rossz időben és télen meg kell hoznunk ahhoz, hogy áprilistól szeptemberig haj lobogtatva suhanhassunk.

Motor, futómű, menetteljesítmény:
A vásárlás előtt egy dolgot biztosan tudtam: nem fogok 1,6 benzint vagy 1,5 dízelt venni. A közel 1500 kilós önsúlyhoz ezek 110 lóerő körüli teljesítménye szerintem nem elegendő. Elsősorban 2 literes benzinest kerestem, de az igazság az, hogy ebből elég kevés van itthon és azok is megkérdőjelezhető, boyracer gyanús kezekben vannak.
Maradt tehát a még viszonylag gyakori 1,9 Dci-nél a maga 131 lóerejével. Ez még mindig nem teszi egy megzabolázhatatlan sportkocsivá, de már elegendő ahhoz, hogy lehessen vele, ha kell dinamikusan is közlekedni. Én nem szeretem az autóim belét kitaposni így nekem ez a teljesítmény bőven elegendő volt. Városban nagyon jó kis nyomatékos, nem kell visszapakolgatni egy hirtelen kigyorsítás előtt és autópályán is kényelmesen tartható 140-150 km/h akár négy fővel megpakolva is.
Fogyasztása ebben a kategóriában szerintem nem mondható rossznak. Én átlag 6,5 körül el tudok vele közlekedni, úgy hogy 70%-ban városban használom. Hosszabb utakon ez 6 alá is leszorítható.
Ahogy korábban is írtam, ez azért nem egy sportautó és ez igaz a futóművére is. Mondhatni franciásan komfortos… Egy kényelmes, és ha kell egy tempós autózást is támogat, de nagy sebességnél már bekapcsol a hajó effektus és a budapesti „kiváló” utakat sem szereti túlságosan.

Műszaki minőség:
Ha egy mondatban akarnám összefoglalni akkor azt mondanám, hogy minőségileg egy jól összerakott autó. Amit gyenge pontként meg tudok nevezni az talán a futómű. Lengéscsillapító, toronycsapágy, stábpálca és még pár alkotóelem cseréjén túl vagyok, de őszintén szólva egyáltalán nem vagyok ezen meglepve. Minden eddig cserélt alkatrész kopó darab volt, amit megettek Budapest útjai. Motorhoz vagy más komolyabb műszaki részhez eddig - kopogjuk le - nem kellett hozzányúlnom. 10-12 ezrenként viszem a kötelező szervizre és cserébe teszi a dolgát.


Ítélet:
Mindent összevetve azt tudom, mondani, hogy egy olyan kabriót szeretnél, amit télen-nyáron is tudsz használni, aminek a mai napig van megjelenése és kevés pénzből fenntartható akkor válaszd a Megane CC-t a megfelelő motorral. Nekem bejött!

Hibalista

- - Toronycsapágyak - - Első lengéscsillapítók - - Első lengőkar - - Stabilizátor pálcák - - Légzsák összekötő kábel

Ide hordtam szervizbe

Bollók & B.Kft., Budapest, Elem u.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2007
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 153000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? A3 Következő autója? Megane CC
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2002 (2002 - 2007)

További ítéletek (521 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)