Nevelni kell, néha hisztis mint egy gyerek
Szöveges ítélet
Olcsó családi autót kerestünk mert a feleségem terhes lett és le kellett adnia a céges kocsiját. Fontos volt ne legyen sok kilométer benne, legyenek meg a kulcsai, ne legyen összetörve, legyen magyarországi és legyen néhány extra is benne. Az is fontos volt, hogy ne legyen benne kettős tömegű lendkerék, mert az is hibaforrás, na meg a DPF, "alias" részecskeszűrő. Ezek ebben a 2004-es modellben ezzel a 82LE-s motorral még nem voltak jelen. Elindultunk és megnéztünk kb. 60 autót, mire erre rátaláltunk. A család normálisnak tűnt, garázsban tartották, bár voltak kisebb karcok rajta ezt leszámítva odafigyeltek rá. Mint utóbb kiderült (lent felsorolt hibák) azért okuk volt az eladásra, mert a bűvös 9 éves kort elérve kellett volna rá költeni (fékek, gumik, kipufogó). Mindent leszámítva jó kocsi volt, de megváltunk tőle, mert elég volt ráköltésből (3 év alatt 400eFt) és beültünk egy új autóba.Mindegy hogy ki mit mond a Renault-ról sosem hagyott cserbe a kis 82LE-s dCi. Voltak gondjai, de mindig akkor "vérzett" ki amikor vált volt közelben szerviz, vagy szerelő. Én mindig gondoztam, odafigyeltem a legapróbb zajokra is, így teljesen hibamentes adtam le, illetve egy apró sérülése volt, (inkább horzsolás) a kocsinak ezt leszámítva minden ok volt vele eladáskor.
A kezelőszervek egyértelműek, kézre esnek, a Hifi jól szól, az ülések még 1000Km után is kényelmesek. Volt egy utam vele Drezdába (német föld), durva volt, mert Nyíregyháza mellett tankoltam meg a táv 995Km volt és a tele tankból maradt egy negyed! Ez nem vicc! Igaz 110-120-as tempónál!
Tempomat-ot utólag lehet bele rakni, a Renault fórumon megtalálható a srác, aki Pesten beleteszi, csak 20eFt kiadás!
Mindenkinek tudom ajánlani, mert nem fogyaszt sokat, viszonylag olcsó az alkatrész ellátása, kényelmes, minimális a biztosítása, csak egy dologra kell figyelni, mégpedig, hogy a porlasztók rendben legyenek, mert volt olyan ismerősöm aki beleugrott egybe és mindjárt kiderült, hogy 200eKm-el több van benne (külföldről behozott lom), így 4 porlasztó, nagynyomású szivattyúval 500-ba fájt neki a hirtelen döntés.
Előnye a kocsinak, hogy olyan jól van galvanizálva a karosszéria, hogy sehol sem volt egy szem rozsda sem a kipufogón (természetes) kívül a kocsi alsó részén!
Javaslom aki ilyet vesz vigye el egy márkaszervizbe, vagy vegye meg egy ismerőstől, de mindenféleképpen vigyen magával szerelőt, ha nem ismeretes a kocsi múltja.
Hibalista
- Főtengely szimmering kétszer, ezáltal a komplett kuplungszett (mivel úszott az olajban); (85eFt) - - Központi zár (kilincsekben lévő mikrokapcsoló) a kulcs nélküli zárás-nyitás; - (26eFt) - - Olajhűtő alól olajszivárgás (15eFt) - - Belső visszapillantó tükör (fényre sötétedő) egyszer egy 40 fokos melegben összefolyt, kifolyt belőle vmi folyadék is, bontottat vettem bele 11eFt.-ért mivel a gyári 4X-er lett volna drágább - - E.G.R szelep letapadt, tisztítása 10eft volt, meg vagy 3 óra (ezt 2 évente javaslom, ha sok a városi használat)
Ide hordtam szervizbe
Zolika (Kocsord) a legjobb általános szerelő, mindenhez hozzá tud szólni, alapos!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Renault Gold-Cars, NyíregyházaUdvariasak, gyorsak, a Norbi munkafelvevő srác rendes, tartotta a határidőket, és lévén, hogy a kocsi elmúlt 10 éves tudott adni kedvezményt, pedig sosem jártam ott! :-)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 62300 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 31500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző autója? | Golf V 1,4TSi | Következő autója? | Vitara 2015' |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
