Kellemes csalódás, embereközeli autó
Szöveges ítélet
Igyekszem objektív maradni...
Előre bocsátom, hogy kifejezetten nem szeretem a francia autókat, én német pártinak (OPEL, VW) vallom magam. Nem vagyok a németektől elszállva, ismerem azok jó és kevésbé jó tulajdonságait, de stílusomhoz ezek állnak közelebb.
140E km-rel főnökömtől megörökölve vettem át, nagyon megkímélt állapotban, csak kívül táskacsat nyomok vannak rajta, meg egy-két helyen neki nyitotta valaminek, de semmi törés nincs az autón. Főként autópályán használta és Pesten.
Külső: Szubjektív, de így feketében szerintem elegáns a kombi karosszéria, a többi (sedan, berline) nem is tetszik. Dízel párti vagyok, úgyhogy boldogan ültem a volán mögé.
Motor: Bár sokat a 80LE-től és 180Nm körüli nyomatéktól nem kell várni, de hála a változó turbó geometriának rendkívül kényelmesen és meglepően halkan működik. 1500 fordulat tájékánál sem kell visszakapcsolni, csendben, rángatás nélkül gyorsul, de messze nem sportautó. Csak kényelmes, egyenletes használatra való, mert hiába várjuk, hogy 2500-től még jobban menjen, mint ahogy az egy hasonló dízel szokott, nem fog. Cserébe magas fordulaton sem hangos. Szóval én sem forgatom 3000 fölé, sokkal inkább a finom kis turbó hangban gyönyörködöm. Ne értsetek félre, kihasználható a nyomaték, de szigorúan kényelem szempontjából. Pl Gödöllői dombon mindkét irányban stabilan tudja tartani a 150km/h-t. A 6. fokozat nagyon hiányzik autópályán, mert 130-nál már 3000-et forog a motor. Csak országúton nagy forgalomban kamionokat előzgetve tűnik fel, hogy bizony ott már gyenge a motor. Meg lehet szokni, nem katasztrófa. A váltó jó, de kicsit hosszú úton jár a 2 fokozat között, és néha megakad. Így 140E km-rel már lötyög ide-oda, oldalra kb 1,5-2cm, előre-hátra kb. 1cm...
Pozitív, hogy dacára a kis motornak, nagyon gyorsan melegszik télen a motor, 1 perc elteltével már kimozdul a hőfokmérő.
Kényelem: Ez egy kifejezetten kényelmes autó, mind a futóművét, mind pedig az üléseit nézve. Kis hiba, hogy a kormány ugyan 4 irányban állítható, de nem elég tág mértékben. Jómagam 188cm/88kg vagyok, és egyszerűen képtelen vagyok úgy beállítani az ülést-kormányt, hogy a pedálokkal együtt kényelmesen üljek. A fő probléma szerintem az, hogy a pedálok túl közel vannak az üléshez. Ha hátratolom az ülést, és kényelmes a pedál, akkor nem tudom eléggé "magamra" húzni a kormányt, míg, ha jó a kormánybeállítás, túl közel vannak a lábamhoz a pedálok. És még egy észrevétel, amit mások is említenek itt a népítéletben: A gázpedál a középkonzol "mögött" van, így amikor fékről a gázra lépek, mindig beakad a fékbe a lábam. Egyébként szuper a középső könyöktámasz is, és az ajtókon lévő is, ami alatt még egy-egy mély rakodórekesz is van. Nagyon jó ötlet!!!
Felszereltség: Kb Authentic Plus lehet, pontosan nem tudom, de egyedül a tempomat és a digit. klíma nincs benne, más minden. Nem sorolom. Tök jó a Bluetooth kihangosító is. Nagyon sok helyre lehet pakolni, és ami fontos, használható méretű és formájúak a rekeszek.
Nagyon tetszik a hátsó ajtó napfényroló, a hátsó könyöktámasz pohártartói.
Azért a tipikus francia származását le sem tagadhatná: az ülés vízszintes mozgatója pl az ülés bal oldalán van, míg minden egyéb autónak jobbról, a támlabillentő pedig jobb oldalán, azaz pont fordítva, mint általában. Nehogymá´ hagyományos módon legyen, kérem, MI franciák különcködünk... Mindegy, apróság.
Hatalmas a hátul ülők lábtere, még mögöttem is.
A csomagtartó is óriási, széles, magas, mély, szabályos alakú. Nincs sok dolog, amit ne lehetne vele szállítani.
Fék: Nagyon harap, biztosan lassít, hála a 4 tárcsaféknek. Pont.
Úttartás: Teljesen rendben van, bár a lágysága miatt kicsit jobban billeg, imbolyog, mint egy H Astra Caravan, az kicsit masszívabbnak hat. De ez a billegés nem rontja nagyon a biztonságérzetet. Valószínűleg a biztonságával sincs probléma, az 5* miatt. Nem félek benne, nem ad rá okot.
Fogyasztás: Na, az az, ami nem sok van. Tartós 110km/h 4,5L az átlag!!! Ha előzgetünk, kis autópálya (140km/h), akkor 4,6-4,7L. Irreálisan alacsony. Egy teli tankkal (60L) 1200km felett mentem. Ha kicsit jobban zavarja az ember, akkor is simán tartható az 5L körüli fogyasztás, tartós városi használatban sem éri el a 6 litert.
Érdekes, hogy nekem nem mutatja a RANGE-t, ha a hatótáv 100km alá megy. Ez hiányzik. A fedélzetie nagyon okosnak látszik, a hagyományos dolgokon kívül az elhasznált gázolaj mennyiségét, és a szervízig megtehető utat is mutatja.
Minőség: Kellemes tapintású a műszerfal, és úgy általában a kárpitok, bár 110km/h felett idegesítően zörög a bal első és hátsó ajtóban valami. Szétszedni, megszüntetni. Új korában biztos full csend volt ebben is, de Budapest megrázta kicsit. Ez van.
Még 8500km és jön a 150E-s szervíz...
2008.03.15. frissítés:
Egy tank gázolajat hajtottam ki belőle úgy, hogy 140-nél nem mentem lassabban. Hát megugrott a fogyasztás és már nem 4-gyel kezdődik az átlag, hanem 5-tel (pontosan 5,0L volt a kijelző szerint). Shiiiiit :-) Na, ezért írtam, hogy ez a kis motor nem igen fogyaszt gázolajat, de akkor mivel megy? :-)
Baromira díjaznám, ha a kormány közvetlenebb lenne, és kevesebbet kellene fordítani kanyarodáskor.
A szép kombi forma hátránya, hogy egy kis esőt kap, aztán már csupa trutyi az egész kocsi... Irány a mosó.
Hibalista
- Nem tudok ilyenről, talán az indítókártyát mondta egyszer, de az évekkel ezelőtti téma volt, azóta nem tudok hibáról.
- Egy biztos, érezhető leállításkor, hogy a motortartó bakok elfáradtak, kicseréltetem szervízkor.
- A váltó is lötyög, szinkrongyűrű csere majd megoldja.
- A csomatér teleszkópja is elfáradt, csere. Mást nem tudok. Egyenlőre, de sajna nem lepődnék meg, ha most már így 4 évesen szép lassan jönnének elő a kis dolgai.
- Mindezek ellenére nehéz ilyen futásteljesítményű, 4 éves autót találni, ami megkíméltabb lenne.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 140000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Yaris 1,0 | Következő autója? | talán Astra Caravan, Cee´d SW, Mégane Grandtour, mind DÍZEL!!! |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
