! Akit élményautónak hivtak:MEGAN CC...!(még mindíg!)
Szöveges ítélet
Ez a második kabrióm. Imádom őket.A Megan cc formájába,azóta szerelmes vagyok mióta megjelent! Szép kabrió lenyitva, gyönyörű kupé felcsukott tetővel!!Agyaltam is sokat a megvételén, a Renault rossz hirneve miatt! Dieselt akartam mindenáron, a nyomaték miatt. Végülis az 1.5-ös 106 lovast vettem mert bő 1millával a listaár alatt megkaptam (majdnem)ujonnan. Előtte 2004-2005-ös ,használt 1.9-es 120 lovasokat próbáltam(3-at),de higyjétek el 120-ig ugyanúgy megy!!
Talán mert 1mázsával könnyebb is.
Már mentem vele 180-at LENYITOTT teővel!De az nem a vége!
Főleg kb.5000.km.-es kora után kezdte"gyűrni az aszfaltot"!
És ennek a motornak fütyül legszebben a turbója!
Bajom csak a belsejével volt,mivel kitudja miért ezt a
motort(akkor legalábbis) csak egyszínű ,sötét díszitettlen műszerfallal és belsővel lehetett megvenni,ami olyan ingerszegény ,h. gyárilag koffein és taurin adagolót kellett volna beépiteni ,hogy el ne aludjon az ember!
Ezt ,egyébként már orvosoltam! Mostmár alu-szerű a középkonzol, meg még pár dolog.
2. autónak használom egy motor mellett,ugyhogy ezért csk 13000-kilómétert hajtottam bele.
Szóval kényelmes mint egy jó fotel, kevés a fogyasztása mint egy jó barátnőnek, jó a motorja deazéé nem"véhat",a fékje mint a horgony,a váltó határozott mint egy billenőkapcsoló,a kormány meg akkor segít rá ha kell!
Viszont! A rossz pedálrend miatt széles talpú cipőben nem lehet vezetni mert beakad a lábad a fékbe! Igaz,h. 45-ös a lábam de ne nekem keljen már leoperáltatnom a felét ,hogy elférjen a középkonzol és a fék közt! Létezik olyan cipő is amiben elfér a lábam,van is ,de keresni kell mint kigyúrt,kopasz BMV-s ben a szerénységet: célirányos vásárlást igényel.
A futómű kényelmes ugyan ,de a sportosnak nem is köszön, ezért csak jóminőségű úton merj vagánykodni ,mert úgy elszálsz ,hogy le se esel!
De jobb ha jó úton sem!
Mondjuk azért a kabrió nem is arra való! ÉS EZ IS IT A LÉNYEG!!
Ha valaki ezzel nincs tisztában,akkor vegyen magának egy lesötétített GTI-t!
A tető és az ajtók nyiszogotak,nyiszognak, és nyiszogni fognak. Ez mindig lessz mint a teljesítményadó.Nem jó ,de meg kell vele barátkozni! A mértéke nem vészes a "hi-fi" alaphangerőn elnyomja.
Naigen a "hi-fi"! Tök jól szól ,csak nincs mélye és magasa,viszont a lenyitott tetős autózásnál jelentkező,egyébként nemtúlnagy menetzajt sem képes elnyomni!Az mp3 vívmányát már számon se kérem.
Ezta kuka szintű cuccot egy komoly csipogó és egy subvoofer utólagos installációjával tettem szalonképessé!
Igy már tényleg lehet vele élményautózni! De csak ketten!
Mivel hátul ülni már nem akkora élmény mint elöl!
Feltéve ha megvan minkét lábad.Hogy mindenki értse,k..va kevés a lábtér hátul.Deazért az elöl üllők megfelelő kompromisszumkézségével ez sem megoldhatatlan probléma!
Csak két személlyel utazva ,valamint feltételezve ,h. az autó megvásárlásával nem merült ki a büdzséd,
és tellett szélfogó hálóra is,példás a huzatmentesség.
Azért ha nagyon süt a nap,legalább térdig érjen a gatyád,és
legyen "kabriós"sapkád is,mert különben neked nem fog bejönni a feeling! De ha szereted a fejfájást és a bőrhámlást,hajrá...!
Egyszóval:SZERETEM!
Egyedi,nem jön szembe sűrűn és nem áll mellém sűrűn a
lámpánál egy másik hasonló! Ha mégis , mert azért van fehér holló is , akkor általában intünk és
vigyorgunk mint akit b...ni visznek! Főleg ha ellenkező nemüek vannak tulsújban a másik szekérben!
Arcoskodhatsz te egy preztizsmárka volánjánál,soha nem lessz ilyen élményekben részed.
Ha továbbra sem romlik el akkor ok!!!
Aki most akar venni bármien"kabit" annak két jótanács a végére:
világosat vegyél mert kabriózás helyett,kocsimosással töltheted a délutánjaid felét,valamint ha lehet kerüld a tisztán bőrőset mert ha napon hagytad a kocsit és nem teflonos a valagad,csúnyán odakozmálsz!
Hibalista
- 2008 dec. - 3000-nél airbag kontrol üzenet kivillant.Légzsák csati - érintkezési nyavaja az üllés alatt!Aztmondták telefonon az "egyik"szervizben,ráér olajcserénél ,minden működik ez csak"bágátell" kontroll jelzés.Gariban javitották olajcserénél.A para csak akkor jött rám amikor a szerelést végző csóka ,mikor érdeklődtem,hogy miarajz aszonta: - "neem,a légzsákok nemműködtekvolna, amúgy mindenkafa...! - Ujjabban az ablaktörlő végállásproblémákkal küzd(eddig kétszer).De gari lejárta előtt ,a probléma kifolyásától függetlenül kicserélik.Legalábbis azt igérik! - A tetőmechanika beállitása(Na ezt nem mindegy ,h. hol csináltatod),én Kecskeméten kb.6000km.-nél.Ott hozzá is tudnak szólni. - Jótanács:Nézz mindig hátra mikor nyitod ,vagy csukod a tetőt!Ha az egyik oldalon, a rossz beállítás miat beakad a csomagtér fedél,máris mehetsz gyorskölcsönért mert drága lessz! - Én úgy meghajlitottam ,mint Nick Árpi a gömbvasat! - Mire észrevettem olyan hangja volt ,mint egy zacskó ropinak a farzsebben!Nemtudom ,ha egy talicska fost csináltam volna belőle, állta volna a garancia!?! - 2009 jan. - Miután megirtam a fent leírt sorokat e-jeles helyen, olvastam más itészek irományát is és kiderült számomra,hogy már-már földöntúli képességek birtokában vagyok! Honnan tudom?!? Számtalanul cserélgettem az izzókat elöl-hátul,mindenféle fajtára,szinűre és én balga tudatlan nem vittem szervizbe!(Na nemazécserélgetem merkicsapta hanemmer csicsázom.) Najó hozzáteszem végzetségemet tekintve gépszerelő vónék,és bütykölni is szeretek.Mndjuk most azért rá is baxtam mint gyurcsány az öszödi beszédre! Na jó ,ő se nagyon,én se nagyon.Történt ugyanis ,hogy egy szép napfényes téli napon,az aktuális ledizzó beszerelését a szabad ég alatt szándékoztam elvégezni,de ezekkel a gázórapörgető hideg miatt elgémberedett ujjaimmal zárlatot csináltam! Nosebaj gondolta az egyszeri barkácsoló ,aki a legkissebb fia a királynak,s máris bőszen kezdett kutatni a biztosítéktáblán a megfelelő ,kicserélendő plasztikbabujtatott olvadó boszorkányság után.De bííza azt seholsem lelé!Bár cudar szitkokat szaporán szóra az gall édesanyjára ,és annak közeli áági összes felmenőjére annak a kreténnek aki ezt így elrejtevé,de nem talála azt!Minden rejteket felkutat ő a műszerfal alatt,és még a motortérben is,de mindhiába.Miután minden tehetsége és elszántsága ellenére feladni volt kénytelen eme küzdelmet,sűrge üzent a legközelebbi rönómárkaszervíznek ,hogy ííj nagy bajában ugyan segítségére legyenek már! Üzenéék is hamarjában néki: két nap míg a rátermett mesterembere az elekromosságnak ,idejét tudja szentelni ifijonti hősünk szekerére. - A két nap elmultával, tiszteletét is tevé ő az elektromosság alkimistájánál,ki mindennemű misztikus tudományát latbabvéve, feltárta az elolvadt biztosíték titkos rejtekét ,mely szertartás majdnem egy fertáj órát tartott,és kicseréle azt origináttos hibátlanra,amiért cserébe 4500 aranytallért (forintot) kért....!!!.....?... - NA EZ A KEMÉNY nem a faxom! - (Márhogy valami nagyonkeményhez hasonlítsam!) - Ha már ottan volta az ,szekér,igéretszépszó,ha betarcsákúgyjó megnézték az ablaktörlő aparát "manufaktúráját" és megrendelték az olyant vala és ujjat.Ki lessz cserélve a gari vége előtt, pár nap múlva! - TANULSÁG:Lényegében semmi.Ha eddig nem mertél hozzányulni szeretett táltosodhoz(önbizalom+vállalkozószellem+kézügyesség+stb. hiányában), továbbra se tedd! - Én ezután is hozzányúlok, mert mostmár tudom a harmadik szegletet, hol huncut kis "plasztikbabujtatott olvadóboszorkányságok" rejteznek...!...:)Mellesleg lovagunk nem volt rest puhatolódzni ,iránymutatást kérni a szertarást végző bőlcsnél,hogy vajh mííj furmány miatt baxták-rejtették így el ezt a xájba baxott biztosítéktáblát ííj nehezen meglelhető helyre?!? Erre eme bölcseletet osztotta meg vele az mester!...: Az inditásgátlóval és egyéb kompjuterekkel egy házon elhejezve ,elrejtve ez a módszer igen megnehezíti a tolvajok dolgát! Mondjuk ez igaz. - 2010.feb. - Gari lejárta előtt tényleg kicserélték az ablaktörlő motort.Nem tököltek!Azóta perfektül integet! - (Trágya a beszállítói minőség ,pedig márkás volt!) - Légzsákcsati megint szivatni akart,de hátratoltam az üllést,kihúztam a szőnyeg alol ,jólmegmozgattamAzannyamindenit ,"oszt jólett"!
Ide hordtam szervizbe
Ahová először vittem ott is meg voltam elégedve mindennel, csak a karosszériás kolléga nem volt a Megan cc tető és csomagtartó mechanikájának a megálmodója! Kecskeméti kiccsávó viszont helyböl,nekifutás nélkül! 2010.feb. Olajcsere volt neki nyáron ,kb.14000km-t ment el 1 deci fogyás nélkül! K.k.-halasra vittem megint szervizbe,és láss csodát:Csökkent az óradíjuk és nem is parányit!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra cabrio | Következő autója? | Amíg tehetem csak kabrió! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
