A mi autónk "Gombnyomásra indul"
Szöveges ítélet
Ez az első komolyabb autómelötte egy 1996-os Gti Ibizám volt. Megane 1.9 dci Grandtour Privilege felszereltséggel plussz 17” alufelni , szabadkéz funkciós kártya.120 Le 300Nm, 6 sebesség.
Külső : Fekete szinben a 17” – es felnikkel nagyon nagyot mutat. 2003 – ban az év autója lett. Nem hiába. Nekem nagyon tetszik.
Belső : Félbőr ülések, könyöklő,digit klíma minden ami kell .JA és mindenki csak néz hogy nem kell kulccsal babrálni csak beülök START gomb és megyek vele. Nekem minden kapcsoló a kezemre áll. Még az ablakoké is ( néhányan szidják hogy nem kényelmes ). Kifejezetten nagy a lábtér elöl is és hátul is. Mivel külföldön dolgozunk a párommal ezért ki van használva a csomagtér is ami szerintem remekül pakolható és baromi nagy! ( bár melyik kombi csomagtartó kicsi ). Zene elfogadható bár közelébe sem kerül a Mondeo Sony-nak. ( a gyári cserére érett + mélynyomóval kiegészítve )
Milyen vele menni?? 120 Le 300 Nm ennyi elég majdnem mindenre – erről később. Jól húz jó hangja van 1500 körül hallani a turbót. Átlagfogyasztásom 4,8-5,5 között változik. A 6. sebesség nagyon áldásos nem pörgi szét magát a motor és még kevesebbet is eszik. Mikor én megvettem egy magánszemélytől – aki nem volt olyan gondos gazdája mint én , akkor minden kicseréltem rajt amit ilyenkor szoktak. Olaj – csak a gyárit ha lehet vagy azzal egyező minőségűt( Én 12000 Kilométer után lecserélem az olajat). Az összes szűrő MAN. Vezérműszíj és vízpumpa. Reggel mikor indulunk valahova akkor 1700-1800 között már elváltok és amíg be nem melegszik nem nagyon hajtom – utána lehet. Ha valahol nagyon meghajtom ( Német autópálya ) akkor várok vele 2 percet alapjáraton és csak utána állítom le. Amúgy 5 személy csomagokkal 205 km/h simán (még ment volna). Autópályán 180 km/h utazósebesség . A hasonló kategóriás ( A4 , Stilo, Focus ) nem ellenfelek – mivel könnyebb a kocsi. Egyszóval élmény vezetni. Tempomat kicsit hiányzik , de annyira azért nem…
Gondok: Ausztriába beesett a kuplung – na mondom f….a!!!! Renault szerviz korrekten 2 nap alatt 600 Euróért megcsinálta azóta jó. Most következik a fékcsere tárcsákkal együtt 65000 Ft + munkadíj- gyári. Szóval nem egy egetverő összeg.
Összesítés: Mi nagyon szeretjük. Nagyon jól megy nem eszik sokat ,de oda kell rá figyelni – mint szerintem minden autóra, főleg a dieselekre és akkor meghálálja. Nem bántam meg ,aki jó autót akar az ilyet vesz szerintem olcsón kap egy kiváló járgányt, persze vannak elég leharcolt példányok is a magyar piacon. Sokáig kell keresni , átnézetni egy szerelővel és nem sajnálni rá a szervizpénzt.
U.i.: Teljesítmény optimalizálás van kilátásban!!!!!!! 155 Le 400 Nm és ez a turbó és rail nyomás növelése nélkül.
folyt.köv.
Update 2012.12.26.
Szóval alapvető hibái nincsenek az autónak! Semmi baja igaz még mindig 10-12 ezer kilométerenként viszem szervizbe és mindent cseréltetek.
Nálam is előjött a típushibának is mondható hátsó spoiler. Történetesen leszakadt mint a sz*r. 180 km/h autópálya egyszer csak annyi esélyem sem volt. Szerencsére nem jött mögöttem senki úgyhogy nem történt baleset.
Vettem rá egy gyárit mert a bontóban csak letört fülekkel lett volna. Mondom jó akkor minek vegyem meg??? Na mindegy a gyári festéssel együtt 80 ezer ft volt féklámpával együtt és a szerelőm megerősítette a füleket rajt úgyhogy most stabil mint a forint.. :D
Műszaki is friss van rajt nem kellett hozzányúlni csak a sötétítés miatt variáltak egy kicsit ( mert elől is van rajta egy árnyalat ), de 15 ezer ropogós magyar forint megoldotta a kérdést.
Továbbra is megelégedéssel használom vigyázok rá, szeretem, de keresem a méltó utódot mivel már 160 ezer van benn. Nem mondom,hogy nem fog jól járni az aki megveszi....
Hibalista
- kuplung - fényszóró égők - hátsó pótféklámpa - hátsó spoiler
Ide hordtam szervizbe
magán szerviz
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 40000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ibiza Gti | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
