Kényelmes, mindenes utazóautó
Szöveges ítélet
Megbízható:
Nálam nem kérdés, hogy az autó tönkremegy. Évi 70-75e km-t vezetek, ebből saját autóval 50e-et. Tiszta sor, hogy nem bírja egy szett gumival, vagy fékekkel. Már az autók keresgélése elején tisztázom magammal, hogy nem egy dísztárgyat veszek évi 5-10e km megtételére, amit majd a benzinkúton mutogatok a haveroknak, hanem egy eszközt, amibe bele kell férjen a családi és a melós felhasználás. Nyilván erre a célra egy prémium autó alkalmatlan és/vagy gazdaságtalan. Értékvesztés, amortizáció, javítási költségek, blabla. Itt jön a képbe egy 8-10éves Peugeot.
Egyértelmű, hogy tönkre fog menni a kupplung, tönkre fog menni minden, ami forog, mozog, súrlódik. Ennek semmi köze a megbízhatósághoz. Ez nem az autó hibája. Ha megadod, ami kell neki, karban van tartva, át van nézve és rendszeresen kap olajat, akkor semmi nem történhet. Nem fog széthullani, nem fog érthetetlen és váratlan dolgokat produkálni.
Arra a sztorira nem is szeretnék külön kitérni, amikor BMW-t vesz az ember 300.000km-rel, ahelyett, hogy venne ugyanazon a pénzen egy 100.000-et futott franciát...Ez nem az a rovat.
Praktikus:
Van elég hely benne a családnak, 3 bőrönddel, biciklivel, hűtőládával és még ki tudja, mi mindennel. Kívülről nem látszik, de borzasztó mennyiségű csomagot nyel el a csomagtartó. Vettem hozzá két pótülést, ami sokszor jött jól, mivel rendszeresen utaztunk 7 személlyel. Persze nem kétméteres kosarasoknak van kitalálva, de két gyerek bőven elfér hátul és még élvezik is a szituációt. Az üléseket kidobálva mikrobuszméretűvé válik a rakodótér. Költözködés nem volt vele probléma.
Beltér, komfort:
Ez egy középkategóriás francia. Nem fogok túlzásokba esni, de azért említésre méltó a kényelem és a praktikum a beltérben is. A kényelmes első-, és a három különálló hátsó ülés ideális utazóautót varázsol belőle. A keményre hangolt, már-már túl kemény futóművet jól kompenzálják a puha, első "fotelek".
A menetzaj szinte minimálisnak mondható. Jók a szigetelések. A Motor 2000-2500-as fordulatnál duruzsol-dörmög, alig hallani. Nagyobb sebességnél érdekes módon mintha össze lenne hangolva a szélzajjal, annyira észrevétlen. Meglepően jó dolog.
A műanyagok közel 240.000km-nél sem zörögtek, nem ropogtak. A kormány persze már 150.000km-nél ledobta a bevonatot.
Az üvegtető jó dolog, de inkább haszontalan. Az elején még érdekes, de aztán egyre kevésbé nyitja ki az ember. Ráadásul nyáron meleg, télen hideg...
Jópofák a felhajtható tálcák, illetve a középső ülés ledöntésével rendelkezésre álló pohártartó, könyöklő, pakolós háttámla, első ülések alatt kihúzható tálcák, hatalmas zsebek az ajtókárpiton.
Külső:
Relatív. Nekem tetszett. Főleg így a Facelifttel. Fura, hogy csak az elejét dolgozták át és a háta gyakorlatilag változatlan maradt.
Motor/Futómű/Technika:
Előtte egy C5-ösöm volt ugyanezzel a motorral. Most már tudom, hogy ezt a motort ehhez az autóhoz gyártották. Pontosan úgy viselkedik, ahogy kell. Nem nagy neki a kasztni, nincs túlterhelve, pont olyan a karakterisztikája, ami ehhez az autóhoz passzol. 136 LE nem a világ, de nem is gyenge. Nem kell átgondolni egy előzést sem és szépen lehet vele 150-nel utazni.
A futómű kemény hátul, de pár csomaggal, vagy 2-3 személlyel már felpuhul és nem hullik szét.
A fékek a híresztelésekkel ellentétben nem kopnak szét 30e km-en, de lehet, hogy elég egy normális készletet feltenni rá, ahogy én is tettem.
A részecskeszűrő sem megy feltétlenül tönkre...A turbó sem, ha ésszel használod az autót, kap mindig normális olajat és visszahűtöd.
A kupplung/kettőstömegű tönkremegy. Tehetsz vele bármit, ez bele van kódolva már a gyártósoron. Ennyit bír, ez van. Le kell nyelni.
10év vagy 200.000km megtétele után vezérléscsere. Ezt is ki lehet bírni. Mégsem 60e-120e az intervallum...
Apró dolgokat, mint pl. a fűtésszabályzó szervómotorok fogaskerekei ledarálódnak, vagy az abalakemelő kapcsolók szivatnak akár saját magad is meg tudod szerelni. Nem nagy szám és nem kerül szinte semmibe.
A váltó soha nem megy tönkre. Elnyűhetetlen.
Fogyasztás:
Ez is relatív. 6,2L vegyesben sztem nagyon jónak mondható. Spritmonitoron vezettem. Javarészt országút és autópálya, kevés város. Talán ezért sem ment tönkre annyi minden...
Összességében ez egy szerethető autó. A C5 után nem adtam neki sok bizalmat, de az idő előrehaladtával kellemesen csalódtam. Nagy, kényelmes, praktikus. Pont az, amire szükségem volt és van ezután is. Mindent megadtam neki és meg is hálálta. Remélem a következő is hasonlóan ilyen megbízható lesz.
Hibalista
- Kupplung, Ékszíj, Vezérléscsere, Hátsó fékek komplett (tárcsa a csapágyakkal, betét, ABS gyűrű), Kipufugódob, első rugók, kormányösszekötők, ékszíj. Tehát semmi olyan, ami más autónál ne menne tönkre...
Ide hordtam szervizbe
A legjobb: Solymosi László, Érd, Szövő u 33. 06-70-210-8411
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | C5 | Következő autója? | 308 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
