A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 307 (2000-2010)

307 SW 2.0 HDI SUPREME 

Az ítélet értékelése
4,0(7 db)

307 SW 2.0 HDI: a kanoroszlán

Szöveges ítélet

Kétezres 307 SW-ből, de benzinesből (lásd a képen) ültem át néhány napja egy vadonatúj macsekba. Az előző autómat 27 ezer km-rel vettem 2 évesen, 4,5 éves korában adtam el 77 ezerrel. Megfogadtam, hogy az új új lesz és dízel, a család a kényelme miatt szavazott erre a 407 ellenében. (Így néztük ki ezt több, mint egymillió HUF kedvezménnyel, 0 Km-esen, szalonautó volt.)3 gyereknek a hátsó ülés kényelmesebb. A ráncfelvarrás nálam nagyon bejött. A 2 oldali digitális klíma teljesítményben a korábbinál nem jobb, de a 2 oldali lehetőség egyértelműen azzá teszi. Valahogy a fűtés-hűtés hatásfok nem oké. A cd rádió szerintem jobban szól a korábbi típushoz képest. A kijelző jobb lett, az összes fogható csatornát kiírja és onnan is lehet adót választani, a kijelző háttérén is módosítani lehet. Sajnos átverés, hogy kezeli az mp3-at, az általános 307 kezelési utasítása ugyanis azzal kábítja a népet. Bevenni meg 2007-ben hajlamosak vagyunk, mert sokkal kisebb, olcsóbb kategóriájú kocsikat is már ezzel szerelnek. A motor nagyon jónak tűnik. Hajtani nem mertem még, de teljesen más, mint a benzines, pedig az is 136 ló volt. Igaza van Winklernek: ha Peugeot, akkor dízel. Én tovább fokozom, ha dízel, akkor a 2 literes. Amíg a benzines lágyan siklik az úton, limuzin módra gyorsul, addig ez hasba rúg, legalábbis olyan érzést kelt padlózáskor. A 307 fórumán a benzinest nőstény oroszlánként asszociáltam, ezt kanoroszlánként. Máris imádom, remélem nem kell rosszat írnom és pontokat elvennem. Folyamatosan lejegyzem majd az észrevételeket, eddig nem bántam meg a cserét - pedig sajnáltam otthagyni az előzőt.
1.000 km: elértem az első ezrest. A fogyasztást sokallom, átlag 8 l. Ugyanúgy hajtom, mint a benzinest, 100-130 között, tojás a talpam alatt. Igaz, menet közben szándékosan lassulok, visszaváltok, gyorsítok, próbálom összekoptatni az alkatrészeket. Csak megjegyzésként:6.sebességi fokozatban 170-nél pont 3.000 a fordulat.
12.500 km: külföldi nyaralás során léptem át a 10 ezret,majd hazafelé éreztem valamiféle javulást a fogyasztásban. Tele tanknál a megtehető km először 830 km volt, majd fokozatosan haladva 1.100 km fölé ment, még 100 km megtétele után is úgy maradt. 5 személlyel, tetőbox-szal, hátul is eléggé megpakolva pályán jöttünk, 110-es tempót tartva. Rátankolással mértem a fogyasztásjelzőt - pontos. Egyébiránt 9.999 km-nél nulláztam a fogyasztás mérést, 7 literes volt az átlagfogyasztás, 68 km/h átlagsebességre. 10.000-nél nem váltott át, most újra kezdtem a mérést, 2.000 km felett 6,3 az eddigi átlag 73 km/h átlagsebességhez. A compu mégis csökkenti a fogyasztást a "bejáratási" időszak végén, más híresztelésekkel ellentétben. Ezt más autónál ismerősök is tapasztalták.
30.000 km: az utóbbi 10.000 km-es átlagot - amit folyamatosan tudok mérni - 64 km/h sebesség átlaghoz 6,4 l fogyasztással díjazta, vagy bosszulta meg, döntsétek el Ti. Szinte mindig 5 személlyel és hosszútávon, tehát "csak városi" forgalom nincs benne. A megengedett sebességet városon kívül 10-15 %-kal szoktam átlépni.
34.000 km: Visszahívás során cserélték a levegőadagoló házat, azóta a fogyasztásom drasztikusan, 1 l-rel csökkent. Már a 30 ezertől mért 6,4 l 6 literre csökkent, tehát átlagban ugyan olyan körülmények között 5-5,5 l között fogyaszt.
40.000 km: Hiba semmi. Lejárt a gari, elvittem szervizbe zöldkártyára, meg átvizsgálásra. Ez utóbbiért pénzt kértek volna, mert gari lejárat előtt nincs még egy utolsó felmérés. Aljasság csúcsa. Így fogják a mai gazdasági helyzetben az ügyfelet.
50.000 km: hiba: semmi. Fogyasztás átlagban beállt 6 literre. 90-100 között 5 l alatt, 110-nél 5-5,5 l, 130-nál 6,5 l körül eszik. Ezért gazdaságosabb országúton, mint pályán. Városban sem eszik 6 l-nél többet, igaz nem versenyzek lámpától lámpáig. Csak szuperlatívuszokban tudok róla írni. Az utastér nagysága, kényelme, a pakolhatóság, megbízhatóság, erő, szükség esetén gyorsaság - bőven elég Európában, figyelemmel az óriási büntetési tarifákra. Kár, hogy befejezték a gyártását.
61.000 km: Hiba a már leírtakon kívül nem jött elő. Azt hiszem, ez megmarad egy darabig, mert hihetetlenül alacsony árat adnának érte, nekem meg nem éri meg eladni. Egyszerűen tökéletes.
70.000 km: Hiba semmi.
80.000 km: Tökéletes.
87.000 km: Sajna az "őszintéhez" tartozik: kb 5000 km óta megcsúszott a kuplungom. Nehogy hazavágja a kettős-tömegűt, felújítani, vagy cserélni kellett. Kevlározás mellett döntöttem, remélem ez volt a tartós megoldás és nem kell újra bontani. Ez kopó alkatrész, nem az autóm hibájának tudom be, hanem a gyárénak, nem minőségi cuccot raknak be. Talán Sachs lett volna az igazi, de spórolnak:-( Tönkre ment a tanksapka jeladó is, de cserélve lett. Ettől még ugyanúgy szeretem a verdám:-)
100- 120.000 km: A felsorolt hibákon kívül semmi.
130.000 km: hiba: légkondi gáz részben lelépett, nyoma nem látszik (nyilván festés után). Feltöltve és oké egyelőre.
140.000 km: hibának megmaradt a légkondi. Évi két feltöltés olcsóbb, mint a klímakompresszor csere. Sajnos a kuplung kevlározás ennyit bírt. Kénytelen vagyok beruházni egy új szettbe. Más hiba, hibaüzenet nem volt a fos franciánál.)Jena optimalizálta a motort.
150.000 km: hiba semmi. Első fékbetétek ELSŐ cseréje és vezérmű szíj csere esedékes lesz, utóbbihoz: mert el telt 10 év. Bár 240 ezer a gyári előírás, nem kockáztatok. Jena beavatkozásának köszönhetően megy, mint az álom (egyterű:) ).
160.000 km: hiba semmi. Semmi csörgés, zörgés, csak húz rendesen - ismét köszi Jena:) - és teszi a dolgát.
170.000 km: hiba semmi, eltekintve néhány H1 izzó cserétől. 10 éve és 6 hónapja lett forgalomba helyezve, most lett kerek a km óra állása.
180.000 km: pár nap múlva lesz, hogy 11 éve forgalomba helyezték. Újabb 10 ezer hibamentes futás. Tökéletes mindene, új téli gumikon siklik.
190.000 km: Tökéletes minden, hibamentes.
200.000 km: Tökéletes, hibamentes.
210.000 km: a leírt cserék után újra kottyanásmentes indulás, tökéletes járás, folyamatos 5,8 l-es átlagfogyasztás az elmúlt 10 ezren is.
220.000 km: a leírtak cseréje (izzító gyertyák, aksi, féklámpa jeladó) Teljesen jó az autó 13 év forgalomba helyezés után is.

Hibalista

- Még szép, hogy eddig (12.000 km) semmi.
- Bal hátsó teleszkóp porvédője lecsúszott, visszaragasztottam. (14.000 km)
- Bal első stabilizátor rúd(kutyacsont) tönkrement, gariban NEM cserélték!!! (27.000 km)
- Néhány izzó 2 év után. (bal első tompított 2x, bal hátsó/alsó helyzetjelző 2x)
- 61.000 km - hiba: semmi.
- Néhány további izzó 4,5 év után, ugyan azok, mint korábban:-) 81.000 km
- 87.000 km: Kuplungtárcsa (kevlározás), tanksapka jeladó.
- 128.000 km:gázolajszűrő jeladó.
- 142.000 km: kuplung szett (LUK kettős tömegűvel) és klímahűtő csere. + Jena optimalizálása=light tuning
- 150.000 km: első fékbetétek, vezérlés csere 10 év miatt
- 190.000 km: EOLYS utántöltés (Jena)
- 193.000 km: első lámpák opálosodása miatt gyárira cserélve
- 203.400 km: kuplung megcsúszott ismét - kettős tömegűvel (Sachs) csere + főtengely szíjtárcsa és jeladó.
- 210.000 km: toronycsapágyak kotyogni kezdtek, egyúttal alsó gömbfej is cserélve lett minimális elmozdulás miatt. 13 év után ezt természetesnek mondanám, és a balkáni útminőség okának tudom be. Még jó, hogy ennyit kibírt szerintem.
- 220.000 km: még a tél beállta előtt kicseréltettem az izzító gyertyákat (211 ezernél), majd aksi csere is jött (215-nél). Utána épp az utolsó tízezredik végére dobott abs-kipörgésgátló hibát, amit a féklámpa jeladó meghibásodása okozott. 3.000,- forintos tétel volt. Továbbra is indul, megy, mint az álom.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Gallion (megszűnt) Az új szakszerviz Békéscsabán: nos, ők leírták magukat. Korábban elfogadtak vitt olajat, szűrőket. Aztán nem. Csak épp nem a gyár által ajánlott olajat akarnak berakni. Szűrőből sem azt, ami számomra megfelelő, tehát prémiumot. Mindezt prémium áron persze. Így viszont nem kell a szolgáltatásuk sem. Kuplung csere ugyanolyan anyaggal több, mint dupla áron!!!, mint más, nem PUG szervizben...

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Auto Dual szerviz Békéscsaba - volt PUG szerelő, aki ért is a Peuhoz... (Eke Zoltán) Villamossági dolgokban Zolysys, motor optimalizálásban Jena.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 13 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 210000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 307 SW 2.0 Benzines Következő autója? Peugeot, de nagyobb számmal, vagy csupa betűből:-)
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 307 2000 (2000)

További ítéletek (457 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)