307 SW 2.0 HDI: a kanoroszlán
Szöveges ítélet
Kétezres 307 SW-ből, de benzinesből (lásd a képen) ültem át néhány napja egy vadonatúj macsekba. Az előző autómat 27 ezer km-rel vettem 2 évesen, 4,5 éves korában adtam el 77 ezerrel. Megfogadtam, hogy az új új lesz és dízel, a család a kényelme miatt szavazott erre a 407 ellenében. (Így néztük ki ezt több, mint egymillió HUF kedvezménnyel, 0 Km-esen, szalonautó volt.)3 gyereknek a hátsó ülés kényelmesebb. A ráncfelvarrás nálam nagyon bejött. A 2 oldali digitális klíma teljesítményben a korábbinál nem jobb, de a 2 oldali lehetőség egyértelműen azzá teszi. Valahogy a fűtés-hűtés hatásfok nem oké. A cd rádió szerintem jobban szól a korábbi típushoz képest. A kijelző jobb lett, az összes fogható csatornát kiírja és onnan is lehet adót választani, a kijelző háttérén is módosítani lehet. Sajnos átverés, hogy kezeli az mp3-at, az általános 307 kezelési utasítása ugyanis azzal kábítja a népet. Bevenni meg 2007-ben hajlamosak vagyunk, mert sokkal kisebb, olcsóbb kategóriájú kocsikat is már ezzel szerelnek. A motor nagyon jónak tűnik. Hajtani nem mertem még, de teljesen más, mint a benzines, pedig az is 136 ló volt. Igaza van Winklernek: ha Peugeot, akkor dízel. Én tovább fokozom, ha dízel, akkor a 2 literes. Amíg a benzines lágyan siklik az úton, limuzin módra gyorsul, addig ez hasba rúg, legalábbis olyan érzést kelt padlózáskor. A 307 fórumán a benzinest nőstény oroszlánként asszociáltam, ezt kanoroszlánként. Máris imádom, remélem nem kell rosszat írnom és pontokat elvennem. Folyamatosan lejegyzem majd az észrevételeket, eddig nem bántam meg a cserét - pedig sajnáltam otthagyni az előzőt.
1.000 km: elértem az első ezrest. A fogyasztást sokallom, átlag 8 l. Ugyanúgy hajtom, mint a benzinest, 100-130 között, tojás a talpam alatt. Igaz, menet közben szándékosan lassulok, visszaváltok, gyorsítok, próbálom összekoptatni az alkatrészeket. Csak megjegyzésként:6.sebességi fokozatban 170-nél pont 3.000 a fordulat.
12.500 km: külföldi nyaralás során léptem át a 10 ezret,majd hazafelé éreztem valamiféle javulást a fogyasztásban. Tele tanknál a megtehető km először 830 km volt, majd fokozatosan haladva 1.100 km fölé ment, még 100 km megtétele után is úgy maradt. 5 személlyel, tetőbox-szal, hátul is eléggé megpakolva pályán jöttünk, 110-es tempót tartva. Rátankolással mértem a fogyasztásjelzőt - pontos. Egyébiránt 9.999 km-nél nulláztam a fogyasztás mérést, 7 literes volt az átlagfogyasztás, 68 km/h átlagsebességre. 10.000-nél nem váltott át, most újra kezdtem a mérést, 2.000 km felett 6,3 az eddigi átlag 73 km/h átlagsebességhez. A compu mégis csökkenti a fogyasztást a "bejáratási" időszak végén, más híresztelésekkel ellentétben. Ezt más autónál ismerősök is tapasztalták.
30.000 km: az utóbbi 10.000 km-es átlagot - amit folyamatosan tudok mérni - 64 km/h sebesség átlaghoz 6,4 l fogyasztással díjazta, vagy bosszulta meg, döntsétek el Ti. Szinte mindig 5 személlyel és hosszútávon, tehát "csak városi" forgalom nincs benne. A megengedett sebességet városon kívül 10-15 %-kal szoktam átlépni.
34.000 km: Visszahívás során cserélték a levegőadagoló házat, azóta a fogyasztásom drasztikusan, 1 l-rel csökkent. Már a 30 ezertől mért 6,4 l 6 literre csökkent, tehát átlagban ugyan olyan körülmények között 5-5,5 l között fogyaszt.
40.000 km: Hiba semmi. Lejárt a gari, elvittem szervizbe zöldkártyára, meg átvizsgálásra. Ez utóbbiért pénzt kértek volna, mert gari lejárat előtt nincs még egy utolsó felmérés. Aljasság csúcsa. Így fogják a mai gazdasági helyzetben az ügyfelet.
50.000 km: hiba: semmi. Fogyasztás átlagban beállt 6 literre. 90-100 között 5 l alatt, 110-nél 5-5,5 l, 130-nál 6,5 l körül eszik. Ezért gazdaságosabb országúton, mint pályán. Városban sem eszik 6 l-nél többet, igaz nem versenyzek lámpától lámpáig. Csak szuperlatívuszokban tudok róla írni. Az utastér nagysága, kényelme, a pakolhatóság, megbízhatóság, erő, szükség esetén gyorsaság - bőven elég Európában, figyelemmel az óriási büntetési tarifákra. Kár, hogy befejezték a gyártását.
61.000 km: Hiba a már leírtakon kívül nem jött elő. Azt hiszem, ez megmarad egy darabig, mert hihetetlenül alacsony árat adnának érte, nekem meg nem éri meg eladni. Egyszerűen tökéletes.
70.000 km: Hiba semmi.
80.000 km: Tökéletes.
87.000 km: Sajna az "őszintéhez" tartozik: kb 5000 km óta megcsúszott a kuplungom. Nehogy hazavágja a kettős-tömegűt, felújítani, vagy cserélni kellett. Kevlározás mellett döntöttem, remélem ez volt a tartós megoldás és nem kell újra bontani. Ez kopó alkatrész, nem az autóm hibájának tudom be, hanem a gyárénak, nem minőségi cuccot raknak be. Talán Sachs lett volna az igazi, de spórolnak:-( Tönkre ment a tanksapka jeladó is, de cserélve lett. Ettől még ugyanúgy szeretem a verdám:-)
100- 120.000 km: A felsorolt hibákon kívül semmi.
130.000 km: hiba: légkondi gáz részben lelépett, nyoma nem látszik (nyilván festés után). Feltöltve és oké egyelőre.
140.000 km: hibának megmaradt a légkondi. Évi két feltöltés olcsóbb, mint a klímakompresszor csere. Sajnos a kuplung kevlározás ennyit bírt. Kénytelen vagyok beruházni egy új szettbe. Más hiba, hibaüzenet nem volt a fos franciánál.)Jena optimalizálta a motort.
150.000 km: hiba semmi. Első fékbetétek ELSŐ cseréje és vezérmű szíj csere esedékes lesz, utóbbihoz: mert el telt 10 év. Bár 240 ezer a gyári előírás, nem kockáztatok. Jena beavatkozásának köszönhetően megy, mint az álom (egyterű:) ).
160.000 km: hiba semmi. Semmi csörgés, zörgés, csak húz rendesen - ismét köszi Jena:) - és teszi a dolgát.
170.000 km: hiba semmi, eltekintve néhány H1 izzó cserétől. 10 éve és 6 hónapja lett forgalomba helyezve, most lett kerek a km óra állása.
180.000 km: pár nap múlva lesz, hogy 11 éve forgalomba helyezték. Újabb 10 ezer hibamentes futás. Tökéletes mindene, új téli gumikon siklik.
190.000 km: Tökéletes minden, hibamentes.
200.000 km: Tökéletes, hibamentes.
210.000 km: a leírt cserék után újra kottyanásmentes indulás, tökéletes járás, folyamatos 5,8 l-es átlagfogyasztás az elmúlt 10 ezren is.
220.000 km: a leírtak cseréje (izzító gyertyák, aksi, féklámpa jeladó) Teljesen jó az autó 13 év forgalomba helyezés után is.
Hibalista
- Még szép, hogy eddig (12.000 km) semmi.
- Bal hátsó teleszkóp porvédője lecsúszott, visszaragasztottam. (14.000 km)
- Bal első stabilizátor rúd(kutyacsont) tönkrement, gariban NEM cserélték!!! (27.000 km)
- Néhány izzó 2 év után. (bal első tompított 2x, bal hátsó/alsó helyzetjelző 2x)
- 61.000 km - hiba: semmi.
- Néhány további izzó 4,5 év után, ugyan azok, mint korábban:-) 81.000 km
- 87.000 km: Kuplungtárcsa (kevlározás), tanksapka jeladó.
- 128.000 km:gázolajszűrő jeladó.
- 142.000 km: kuplung szett (LUK kettős tömegűvel) és klímahűtő csere. + Jena optimalizálása=light tuning
- 150.000 km: első fékbetétek, vezérlés csere 10 év miatt
- 190.000 km: EOLYS utántöltés (Jena)
- 193.000 km: első lámpák opálosodása miatt gyárira cserélve
- 203.400 km: kuplung megcsúszott ismét - kettős tömegűvel (Sachs) csere + főtengely szíjtárcsa és jeladó.
- 210.000 km: toronycsapágyak kotyogni kezdtek, egyúttal alsó gömbfej is cserélve lett minimális elmozdulás miatt. 13 év után ezt természetesnek mondanám, és a balkáni útminőség okának tudom be. Még jó, hogy ennyit kibírt szerintem.
- 220.000 km: még a tél beállta előtt kicseréltettem az izzító gyertyákat (211 ezernél), majd aksi csere is jött (215-nél). Utána épp az utolsó tízezredik végére dobott abs-kipörgésgátló hibát, amit a féklámpa jeladó meghibásodása okozott. 3.000,- forintos tétel volt. Továbbra is indul, megy, mint az álom.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Gallion (megszűnt) Az új szakszerviz Békéscsabán: nos, ők leírták magukat. Korábban elfogadtak vitt olajat, szűrőket. Aztán nem. Csak épp nem a gyár által ajánlott olajat akarnak berakni. Szűrőből sem azt, ami számomra megfelelő, tehát prémiumot. Mindezt prémium áron persze. Így viszont nem kell a szolgáltatásuk sem. Kuplung csere ugyanolyan anyaggal több, mint dupla áron!!!, mint más, nem PUG szervizben...
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Auto Dual szerviz Békéscsaba - volt PUG szerelő, aki ért is a Peuhoz... (Eke Zoltán) Villamossági dolgokban Zolysys, motor optimalizálásban Jena.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 13 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 210000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | 307 SW 2.0 Benzines | Következő autója? | Peugeot, de nagyobb számmal, vagy csupa betűből:-) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |